Yazar "Bulut, Bekir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kobilerin yerel gazete reklamları ile sosyal medya reklamlarına bakış açısı(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Bulut, Bekir; Aslan, İmranİnsanlar doğası gereği çevresine vermek istedikleri mesajları, o günün teknolojisi, bilgisi ve imkanları dahilinde iletmeye çalışmıştır. İnsanların mesaj verme isteği reklamcılığın temellerini oluşturmuştur. Reklam ve reklamcılık hızla gelişen teknoloji ile birlikte zamanla şekillenmiştir. Özellikle matbaanın icadıyla büyük bir gelişim gösteren reklam ve reklamcılık, en etkili basılı kitle iletişim aracı olan gazetelerin ortaya çıkmasıyla büyük kitlelere ulaşmada etkili bir araç olmuştur. Gelişen teknolojiyle şekillenmeye devam eden reklam ve reklamcılık; radyo, televizyon, internet ve özellikle Web 2.0 doğuşuyla ortaya çıkan "Sosyal Medya" ile farklı bir boyut kazanmıştır. İki yönlü iletişime imkan sağlayan sosyal medyanın insan hayatına girmesi ve insanlar için artık vazgeçilmez bir parça haline gelmesi reklamcılığı ve reklamverenleri de etkilemiştir. Reklamverenler artık daha az maliyet, daha kısa zamanda büyük kitlelere ulaşabilmektedir. Bu durum tek geçim kaynağı reklamlar/ilanlar olan gazeteleri derinden etkilemiştir. "Kobilerin Yerel Gazete Reklamları İle Sosyal Medya Reklamlarına Bakış Açısı" başlıklı bu araştırmada; Doğu Karadeniz Bölgesi'nde bulunan Trabzon ilinde faaliyet gösteren Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler'in (KOBİ) yerel gazete reklamları ile sosyal medya reklamlarına bakış açısı anket (survey) araştırma tekniğinden yararlanılarak incelenmiştir.