Yazar "Burucu, Rukiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemşirelik öğrencilerinde vaka temelli öğretim yönteminin algilanan öz-yeterlilik ve eleştirel düşünme düzeylerine etkisi: Karma yöntem(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019) Burucu, Rukiye; Arslan, SeldaHemşirelik öğrencilerinde öz-yeterlilik ve eleştirel düşünme düzeylerinin genellikle orta/düşük olduğu, hem öz-yeterlilik hem de eleştirel düşünme düzeylerinin bazı özel girişimlerle yükseltilebileceği belirtilmektedir. Bu nedenle, klasik ve vaka temelli öğretim yönteminin hemşirelik öğrencilerinin algıladıkları öz-yeterlilik durumu ve eleştirel düşünme düzeylerine etkisini değerlendirmek ve öğrencilerin vaka temelli öğretim yöntemi hakkında düşünce ve önerilerini belirlemek amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Araştırmada; randomize, öntest kontrollü deneysel bir tasarım ve karma yöntemlerden; açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Çalışma,2017-2018 yılı eğitim öğretim döneminde Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 2. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Randomizasyon uygulanarak müdahale ve kontrol grubu belirlenmiş, kontrol grubuna girişim uygulanmazken müdahale grubuna dört oturum halinde vaka temelli öğretim programı uygulanmıştır. Çalışma grubu; 37 müdahale, 37 kontrol olmak üzere 74 kişiden oluşmuştur. Vaka temelli öğretimde kullanılan vakalar, Dünya Sağlık Örgütü'nün belirttiği önemli hastalık başlıklarını içerecek şekilde seçilmiştir. Gerekli tüm izinler alındıktan sonra veriler; Veri Toplama Formu, Genelleştirilmiş Algılanan Öz Yeterlilik Ölçeği, Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Yapılandırılmış Görüşme Formu ile toplanmıştır. İstatistikler; SPSS 22 ve OpenMeta (analyst) programında yapılmıştır. İstatistiklerde sayı, yüzde, standart sapma, ki kare, t testi, Pearson Korelasyon Analizi, Hedge's formülü kullanılmıştır. Müdahale ve kontrol grubunda; yaş, cinsiyet, aile yapısı, anne/baba eğitimi, algılanan ekonomik durum, en uzun yaşanılan yer, bölümü isteyerek seçme, mezuniyet sonrası planı ve algılanan okul başarısı benzer dağılım göstermektedir (p>0.05). Eğitim sonrası müdahale grubunda hem öz-yeterlilik puanı hem de eleştirel düşünme puanı yükselmiştir. Puanlardaki yükseliş anlamlı (p<0.05) bulunmuş ve etki büyüklüğü (0.20