Yazar "Candan, Feyyaz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dizel metanol ve katkı maddelerinin dizel motor performansı ve emisyona etkisinin araştırılması(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-02-10) Candan, Feyyaz; Ciniviz, MuratGünümüzde motorlu taşıtlardan kaynaklanan hava kirliliğinin önemli bir çevre sorunu haline gelmesi, kullanılan enerji kaynaklarının ekonomiklik özelliklerini yitirmesi ve bu kaynakların kısa zamanda tükenecek olması araştırmaları alternatif yakıtlara yöneltmiştir. İçten yanmalı motorlarda kullanılan yakıtların kolay buharlaşıp tutuşabilmesi, birim hacminden yüksek enerji sağlanabilmesi ve dünyanın her yerinde kolay bulunabilmesi istenmektedir. Bütün bunların yanında petrolün belirli bir rezerve dayalı sonlu kaynak olmasından dolayı mevcut motor teknolojisinde fazla bir değişiklik yapmadan petrole alternatif olacak yeni yakıt türlerinin araştırılmasını zorunlu hale getirmiştir. İçten yanmalı motorlarda, yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarının en az düzeye indirme çabaları, çift yakıtla çalışan motorlar üzerine yapılan çalışmaların başlangıç noktasını oluşturmaktadır. Bu çalışmada tek silindirli dört zamanlı direkt enjeksiyonlu dizel bir motorun farklı oranlardaki dizel-metanol karışımının faz ayrışmasını önlemek için % 1 oranında katkı maddesi ve setan sayısını artırmak için de % 1 oranında setan arttırıcı ilave edilerek kullanılmasıyla motor performansı ve egzoz emisyonlarına etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. Deney motorunun standart püskürtme basıncını 175 bar'dır. Deneyler de püskürtme basıncı 165 bar, 170 bar, 185 bar ve 195 bar olarak değiştirilmiştir. Deney sonuçlarına göre her bir püskürtme basıncı için karışım içerisindeki metanol miktarının artmasıyla özgül yakıt tüketimi ve NOx emisyonlarında artma, CO, HC ve is emisyonlarında azalma tespit edilmiştir.Öğe EFFECT OF CETANE IMPROVER ADDITION INTO DIESEL FUEL Methanol Mixtures on Performance and Emissions at Different Injection Pressures(VINCA INST NUCLEAR SCI, 2017) Candan, Feyyaz; Ciniviz, Murat; Ors, IlkerIn this study, methanol in ratios of 5-10-15% were incorporated into diesel fuel with the aim of reducing harmful exhaust gasses of Diesel engine, di-tertbutyl peroxide as cetane improver in a ratio of 1% was added into mixture fuels in order to reduce negative effects of methanol on engine pelformance parameters, and isobutanol of a ratio of 1% was used as additive for preventing phase separation of all mixtures: results of experiments conducted on a single cylinder and direct injection Diesel engine, methanol caused the increase of NOx emission while reducing CO, HC, CO2, and smoke opacity emissions. It also reduced torque and power values, and increased brake specific fuel consumption values. Cetane improver increased torque and power values slightly compared to methanol-mixed fuels, and reduced brake specific fuel consumption values. It also affected exhaust emission values positively, excluding smoke opacity. Increase of injector injection pressure affected performances of methanol-mixed fuels positively. It also increased injection pressure and NOx emissions, while reducing other exhaust emissions.Öğe Estimating engine performance and emission values using anfis(2015) Özkan, İlker Ali; Cınıvız, Murat; Candan, FeyyazIn this study, the effect of methanol mixtures in different proportions to emission and performance of the motor has been estimated using Adaptive Neuro Fuzzy Inference System (ANFIS) model. Traini ng data and test data have been obtained from the results of experiments on a single cylinder, four- stroke engine with direct- injection under different spraying pressures. An ANFIS model has been developed using these experimental data. The estimated performance of the model has been obtained by comparison of the estimated results of the ANFIS model and the experimental results. It is seen that the obtained ANFIS model can make solid estimations about output emission and performance values of an internal combustion engine with different methanol mixtures.