Yazar "Celep, Emel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN LIBRARIES AND DOCUMENT INFORMATION CENTERS: AN EMPIRICAL RESEARCH IN KONYA SELCUK UNIVERSITY LIBRARY(VARAZDIN DEVELOPMENT & ENTREPRENEURSHIP AGENCY, 2017) Şahin, Esen; Akkaya, Ömer; Celep, EmelCustomer Relationship Managment is a marketing managment principle which helps firms to establish and maintain beneficial relationships with customers. Since libraries are considered as service firms CRM could be an applicable and beneficial marketing approach for such organizations. Benefits can be summarized as identifying the need and improving the efficieny of the service. In order to identify the relationship between CRM and libraries an empirical research at Selcuk University Library was developed. The aim of this research is to identify the meaning of customer relationship and it's link to libraries and document information centers. In the research customers' satisfaction level was evaluated based on three factors which are service factors, employee factors and pyhsical factors. Questionnary was used as research method.Öğe THE EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN EXPERIENTIAL MARKETING AND CUSTOMER SATISFACTION AND LOYALTY AS A POSTMODERN MARKETING APPROACH(VARAZDIN DEVELOPMENT & ENTREPRENEURSHIP AGENCY, 2017) Celep, Emel; Şahin, Esen; Akkaya, ÖmerIn recent years, there has been a remarkable increase in the number of commodity and service offered by various firms under the influence of globalization and technological advancements. As a result of the increase in the number of commodity and service-in other words numerous alternative, consumers are currently being exposed to much more options. It is widely accepted that the marketing strategies and policies employed by the different firms play a crucial and efficient role in the choices made by different consumers. It being so, the firms take some initiatives to be able to make themselves distinguishable amongst the countless products. Among these initiatives, one of the approaches towards the postmodern customer is experiential marketing. This marketing policy is of crucial importance in the way that it enables the firms to comprehend the consumers' experiential correctly, to constitute the accurate and efficient experiential marketing strategies, to maintain the customer loyalty which is provided by customer satisfaction and also ensuring the competitive superiority (Cicek, 2015). In this work, the relationship between the experiential marketing as a very important and developing postmodern approach and its effects on the consumers which is exhibited by customer loyalty and adherence are to be dealt with.Öğe İşletmelerde müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışlarına etkileri: Bankacılık sektöründe bir uygulama(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Celep, Emel; Zerenler, MuammerGünümüzde Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY)'nin işletmeler için önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Artan rekabet, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve küreselleşmenin etkisiyle birlikte müşteriler artık daha da bilgili olmaktadırlar.Bu nedenle işletmeler müşterileri anlamak onların ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde karşılayabilmek için MİY uygulamalarına daha fazla önem vermektedir. MİY, müşteriler hakkında olabilecek en detaylı bilgilerin elde edilmesi ve bu bilgiler doğrultusunda müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmet sunulması anlamına gelmektedir. Bu nedenle işletmeler etkin MİY uygulamaları ve bu kapsamda oluşturdukları müşteri veritabanları sayesinde kişisel bilgilerin yanında satın alma davranışları ile ilgili bilgileri de bu amaçla kullanabilmektedirler. Bu durumda beklentilerini karşılayabilecek özelliklerde, uygun yer ve zamanda kendilerine ürün ve hizmet sunulan tüketicilerin satın alma davranışları farklılık gösterebilmektedir. Bu amaçla, çalışmada kapsamlı olarak MİY kavramı, MİY'in işletmeler için önemi, işletmelere sağlamış olduğu yararlar, amaçları, tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörler, tüketici davranışı ile pazarlama stratejisi ilişkisi ve işletmelerin MİY uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışlarına olan etkilerinin neler olduğu incelenmiştir. Çalışmanın son ve uygulama kısmında İşletmelerde MİY uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışlarına olan etkilerini ölçmeye yönelik bankacılık sektöründe bir uygulamaya yer almaktadır. Uygulama sonuçlarına göre, etkin MİY uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde etkisi olduğu, bu bağlamda tüketiciler hakkında elde edilen bilgilerin ve onlarla kurulan birebir iletişimin memnuniyetlerini ve sadakatlerini sağlamada etkili olduğu anlaşılmıştır.Öğe İşletmelerde müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarının tüketicilerinin satın alma davranışlarına etkileri: bankacılık sektöründe bir uygulama(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2011) Celep, EmelMİY, müşteriler hakkında olabilecek en detaylı bilgilerin elde edilmesi ve bu bilgiler doğrultusunda müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmet sunulması anlamına gelmektedir. Çalışmada kapsamlı olarak MİY kavramı, tüketici davranışı ile pazarlama stratejisi ilişkisi ve işletmelerin MİY uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışlarına olan etkilerinin neler olduğu incelenmiştir. Uygulama sonuçlarına göre, etkin MİY uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde etkisi olduğu, bu bağlamda tüketiciler hakkında elde edilen bilgilerin ve onlarla kurulan birebir iletişimin memnuniyetlerini ve sadakatlerini sağlamada etkili olduğu anlaşılmıştırÖğe İşletmelerde yenilik stratejilerinin pazarlama politikalarının oluşumuna etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014-12-09) Celep, Emel; Zerenler, MuammerGünümüzde zorlu rekabet koşullarının etkisiyle daha yoğun ve dinamik bir özellik kazanan pazarlarda değişim, işletmelerin tamamı ve özellikle örgütsel yapı için oldukça önemli bir kavram haline gelmiştir. Değişim kavramının doğasında ise yerine yenisini koymak, geliştirmek, yenilik yapmak kavramları mevcuttur. Buna bağlı olarak değişimin sağlanabilmesi için yeni ürünler, hizmetler, süreçler ve örgüt yapıları, müşteriyi işletme faaliyetlerinin merkezine almak ve müşteri memnuniyetini sağlamak işletmelerin pazarlama politikalarının başarısında kullanılan araçların başında gelmektedir. Yenilik, işletmelerin rekabetçi üstünlüğünün sürdürülebilir olmasında önemli bir unsur olarak ön plana çıkmaktadır. Alıcı ve satıcıların oluşturduğu pazarda satıcıların baskın olduğu bir piyasa ortamından, pazarların bir diğer ifadeyle tüketicilerin baskın ve etkin rol oynadığı piyasaya olan dönüşüm, daha kaliteli, daha ucuz, daha fazla çeşit ve daha hızlı hizmet beklentisinde olan tüketicileri memnun etmenin yolunun yenilikçi olmaktan geçmesine neden olmuştur. Yeniliğin sürekliliğini ve devamlılığını sağlamada örgüt kültürün ve yeniliğin işletme strateji ve politikalarının bir parçası haline gelmesinin etkili ve önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde pazarlama kavramı ve gelişim aşamaları, modern-postmodern pazarlama yaklaşımları, pazarlamanın günümüz işletmeleri açısından önemi, faydaları ve değişen pazarlama karması unsurları ile ilgili literatür bilgilerine yer verilmiştir. İkinci bölümde yenilik kavramı ve benzer kavramlarla ilişkisi, yeniliğin stratejik önemi, yeniliğin kaynakları, yenilik türleri ve yenilik stratejileri ile ilgili teorik bilgiler sunularak yeniliğin yayılması ve yeniliğin önündeki engellerin giderilmesi ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde işletmelerde yenilik stratejileri ile pazarlama politikaları ilişkisi literatür bağlamında incelenmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde ise KSO (Konya Sanayi Odası) veri tabanı kullanılarak, Bisküvi, Çikolata ve Şekerleme sektöründe faaliyette bulunan işletmelerde gerçekleştirilen bir saha araştırmasının metodolojisi ve çalışma sonucu elde edilen bilgiler aktarılmaktadır.Öğe Konaklama İşletmelerinde Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Etkisi, Konya İli Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2020) Berk, Osman Nurullah; Celep, EmelGünümüzde, tüketicilerin çevre sorunları konusunda giderek daha fazla endişe duyması ile birlikte, yeşil pazarlama uygulamaları işletmelerin rekabet avantajı elde etmesi ve sürdürülebilirliklerini sağlaması açısından stratejik bir araç haline gelmektedir. Doğal kaynak kullanımının ve çevre temizliğinin büyük öneme sahip olduğu turizm sektörü, yeşil pazarlama uygulamalarının her geçen gün yaygınlaştığı sektörlerden bir tanesidir. Bu bağlamda yürütülen araştırmada değer, kalite yaklaşımı, duygusal ve genel imaj değişkenleri kullanarak, yeşil bir otel imajının tüketicilerin satın alma davranışlarını nasıl etkilediği incelenmiştir. Araştırma kapsamında, Konya ilinde faaliyet gösteren, yeşil yıldıza sahip konaklama işletmelerinde konaklayan 306 otel müşterisinin görüşleri anket yöntemi ile ölçülmüştür. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin istatiksel yöntemlerle değerlendirilmesi sonucu ortaya çıkan bulgulara göre, yeşil pazarlama faaliyetlerinin tüketicilerin satın alma davranışı üzerine pozitif bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe Postmodern Pazarlama Anlayışı Çerçevesinde Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati İle İlişkisinin İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2019) Celep, EmelSon yıllarda küreselleşme ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle farklı işletmeler tarafından sunulan mal ve hizmet sayısında önemli oranda artış meydana gelmiştir. Artan mal ve hizmet sayısına bağlı olarak tüketiciler çok daha fazla seçenekle karşı karşıya kalmaktadır. Tüketicilerin yapacakları seçimlerde işletmeler tarafından kullanılan pazarlama strateji ve politikaları veya pazarlama yaklaşımları oldukça önemli sayılmaktadır. İşletmeler, sayısız ürünün arasında tercih edilebilir olmak amacıyla kendi ürünlerini ayırt edilebilir kılacak bazı çalışmalarda bulunmak durumundadır. Artan seçenekler karşısında çok daha fazla güç ve seçim şansı bulunan tüketiciler tarafından tercih edilebilir olmak için işletmeler ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma (promosyon) gibi pazarlama karması bileşenlerinde, pazarlama plan, politika ve pazarlama stratejilerinde önemli kararlar almak durumundadır. Bunun yanında işletmelerin farklılaşmak adına doğru seçilen konumlandırma stratejileri ile dikkat çekmesi ve tercih edilebilir olması gerekmektedir. Güçlü rekabet ortamlarında işletmelerin sürdürülebilir rekabet üstünlüğü, müşteri memnuniyeti ve devamında müşteri sadakati sağlayabilmeleri için kullanabileceği birçok modern pazarlama yöntemi bulunmaktadır. Bu modern pazarlama yöntem veya stratejilerinin klasik yöntemlerden esas farkları ve ayrılma noktaları, müşteri merkezli olmaları, pazarlama kararlarında tüketici istek, beklenti ve gereksinimlerini göz ardı etmemeleri, sürekli gelişen ve değişen teknolojiye uygun üretim teknolojileri ve süreçleri kullanarak tüketicilerin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik doğru mal ve hizmetlerin üretimine olanak sağlamasıdır. Bu yaklaşımlar arasında, postmodern özellikte ve tüketiciye yönelik olan uygulamalardan birisi de deneyimsel pazarlamadır. İşletmeler tarafından, tüketici deneyimlerinin doğru bir biçimde anlaşılabilmesi ve doğru-etkili deneyimsel pazarlama stratejilerinin oluşturulmasının, müşteri memnuniyeti ile birlikte sağlanan müşteri sadakati ve bağlılığının sağlanmasında ve buna bağlı olarak rekabetçi üstünlük sağlanmasında oldukça önem taşıdığı görülmektedir (Çiçek, 2015; vii). Postomodern pazarlama tekniklerinden deneyimsel pazarlamanın özünde, tüketicilerin kendilerine sunulan ürünler bir diğer ifadeyle mal ve hizmetlerle ilgili olarak satın alım öncesi belli deneyimler yaşamalarına olanak ya da ortam sağlamak bulunmaktadır. Birden çok aşamadan oluşan tüketici veya müşterilerin satın alma davranışlarının şekillenmesinde satın alım öncesi en az pazarlama iletişim mesajları kadar, mal ve hizmetlerin tüketiciler tarafından denenmesine imkan vermek, ürün kullanımı ile ilgili deneyimler yaşatmak, mekan oluşturma stratejilerinden faydalanmak oldukça büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada postmodern pazarlama yaklaşımı olarak deneyimsel pazarlama, deneyimsel pazarlamanın tüketici tercihlerindeki etkisini gösteren müşteri sadakati ve bağlılığı ile ilişkisi ele alınmaktadır.