Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Celep, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yöresel sağlık turizmi kapsamında hizmet kalitesinin destinasyon imajı üzerine etkisi: Kızılcahamam örneği
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Celep, Murat; Büyükipekçi, Semih
    Dünyada hızla gelişen turizm sektöründe büyük bir paya sahip olan sağlık turizmidir. Termal turizm kaynakları ile Türkiye'de ön plana çıkan destinasyonlardan birisi de Kızılcahamam'dır. Yapılan bu araştırmanın amacı, Kızılcahamam'daki termal işletmelere gelen ziyaretçilerin demografik bilgileri ile hizmet kalitesi algılamaları arasındaki farklılıkları tespit etmek; ziyaretçilerin demografik bilgileri ile destinasyon imajı algıları arasındaki farklılıkları tespit etmek ve hizmet kalitesi algılamaları ile destinasyon imajı algıları arasındaki ilişkiyi ölçmektir. Araştırmanın amacına uygun olarak birincil verilerden yaralanılmış olup veri top¬lama yöntemi olarak anket tekniği uygulanmıştır. Araştırma alanı olan Kızılcahamam'a 2017 yılı verilerine göre 88625 kişi ziyaret etmiştir. Evren doğrultusunda hesaplanan örneklem sayısı 383 olarak belirlenmiştir. Anket çalışması Ankara Kızılcahamam'da bulunan termal işletmelerde gerçekleştirilmiştir. Kolayda örnekleme yöntemiyle, Aralık 2018 - Şubat 2019 tarihleri arasındaki üç aylık dönemde termal işletmelerin ziyaret¬çilerine uygulanan anket formu neticesinde 408 anket formu, geri alınmıştır. Bu anketlerin arasından eksik veya hatalı doldurulan 8 anket çıkartılarak 400 adedi analizlerin gerçekleştirilmesi için kullanılmıştır. Elde edilen anket verileri SPSS 24.00 istatistik programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına uygun olarak güvenilirlik analizi, normallik testi, leneve testi, Anova testi, t-testi ve doğrusal regresyon analizleri uygulanmıştır. Kızılcahamam'da bulunan termal tesisleri deneyimleyen ziyaretçilerin hizmet kalitesi ve destinasyon imajı algılamaları yüksek ve olumlu olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ziyaretçilerin hizmet kalitesi ve destinasyon imajı algıları ile yaş bağımsız değişkeni arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak ziyaretçilerin hizmet kalitesi algıları destinasyon imajına yönelik algıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu ve ziyaretçi algılarını etkilediği belirlenmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim