Yazar "Ceran, Yunus" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe E-Atıklar ve TFRS Yorum 6 Çerçevesinde E-Atıkların Muhasebeleştirilmesi(Selçuk Üniversitesi, 2017) Ay, Mustafa; Ceran, Yunus; Öztürk, MerveBu çalışmanın amacı işletmelerin ekonomik faaliyetleri sonucu çevreye verdiği zararlardan bir tanesi olan elektrikli elektronik aletlerin atıklarına ilişkin atık yönetimi ve maliyetlerini ne şekilde muhasebeleştirdiğini ve buna ilişkin ulusal ve uluslararası düzeyde hangi düzenlemelerin yer aldığını örneklerle açıklamaktır. Çalışmada literatür taraması yapıldıktan sonra e-atık kavramı ve atık yönetiminden bahsedilmiş, dünya ülkelerinin atık yönetimi konusundaki politikalarına kısaca değinilmiştir. İşletmelerin atık yönetimi maliyetlerinin ya da e-atıkların bertaraf edilmesine ilişkin maliyetleri ne şekilde muhasebeleştirileceğine ilişkin örnekler verilmiş, bu maliyetlerin işletmeler tarafından genellikle üretim ya da yönetim gideri olarak muhasebeleştirildiği görülmüştür. Atık elektrikli elektronik aletlere ilişkin yükümlülüklerin ne zaman doğacağı ne zaman muhasebeleştirileceği konusu TFRS Yorum 6 çerçevesinde incelenmiş, yükümlülüğün piyasaya katılım ile ilişkili olarak ortaya çıktığı örneklerle ortaya konmuştur.Öğe İhracat hasılatının vergi uygulamaları ve Türkiye muhasebe standartları(2014) Ceran, Yunus; Ortakarpuz, MetehanDünya genelinde artan ticaret hacmi, dış ticaret işlemlerini ülkemizde de yoğunlaştırmıştır. ihracat ve ithalat işlemlerinin gerçekleştiği dış ticaret işlemlerinde hukuki, ticari ve ulusal usul ve yöntemler oldukça karmaşık ve farklıdır. iç piyasadaki işlemlere göre farklılık gösteren dış ticaret işlemlerinin muhasebesel boyutu da farklılık göstermektedir. Özellikle ihracat yapan işletmelerin muhasebe faaliyetlerinde yurt içi muhasebe uygulamalarından farklı prosedürlere de dikkat etmeleri gerekmektedir. Yurtdışına yapılan satıştan kaynaklanan hasılatın finansal tablolara yansıtılmasında ve satışa ilişkin diğer işlemlerde, fatura tarihinden farklı olarak fiili ihracatın gerçekleşmesi zorunluluğu bulunmaktadır. Hasılatın muhasebeleştirilmesiyle ilgili bu durum TMS 18 Hasılat Standardı kapsamında farklı ele alınmıştır. Standart hasılatın finansal tablolara yansıtılması hususunda malın sahipliğinin ve kontrolünün alıcıya geçmesi gerektiği konusunda görüş bildirmektedir. Hasılatın muhasebeleştirilmesi hususunda mevcut muhasebe ve vergi uygulamaları ile Türkiye Muhasebe Standartlarının bu görüş farklılığı standartların uygulanmasının yaygınlaşmasıyla daha da mühim bir konu haline gelecektir. Çalışmada bu farklılık tüm yönleriyle ortaya konmaktadır.Öğe Muhasebe meslek mensuplarının sorunları, meslek örgütünden beklentileri ile mesleki vizyon algılarının belirlemeye yönelik bir araştırma: Konya ili uygulaması(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2007) Alagöz, Ali; Ceran, Yunus[Abstract not Available]Öğe MUHASEBEDE ESKİNİN YENİSİ BİR KAVRAM: İNSAN KAYNAKLARI MUHASEBESİ(Selçuk Üniversitesi, 2007) Ceran, YunusEntelektüel sermaye bileşenlerinden insan sermayesini içeren, insan kaynaklarına ilişkin bilgileri saptamak, ölçmek ve elde edilen verileri işletme ile ilgili bilgi kullanıcılara iletmek işlevini üstlenen muhasebe olarak tanımlanan ve insana yapılan yatırımın maliyetini ve personel yenileme maliyetini ve insanın örgüt için değerini hesaplamayı içeren İnsan Kaynakları Muhasebesi (İKM) 1960’lı yıllardan itibaren literatüre ve uygulamaya girmiştir. Ancak 1970 ve daha sonraki yıllarda araştırmacıların çok az ilgisini çekmesine rağmen İKM ile ilgili çalışmalar 1980 yılına kadar devam etmiş ve 1980 yılından 1995’e kadar pek gündeme gelmemiştir. 1995’den sonra, insan kaynağının güncellik kazanması ve personel yönetimi yerine İnsan Kaynakları Yönetimi kavramının genel kabul görmesi İKM’yi tekrar gündeme taşımıştır. Böylece, Amerikan ve Japon işletmeleri arasındaki yoğun rekabet baskısının İKM anlayışını yeniden ortaya çıkarmasıyla on yıldan fazla bir zamandır İKM tek başına bir kavram olarak ya da Yeşil Muhasebe veya Entelektüel Sermaye kavramları içinde ele alınmaktadır.Öğe Pazarlama Bilgi Sistemi - Muhasebe Bilgi Sistemi İlişkisine Stratejik Bir Yaklaşım: Stratejik Pazarlama Muhasebesi(Selçuk Üniversitesi, 2011) Ceran, Yunus; Bezirci, MuhammetKüreselleşen dünyada rekabetin yönü ve şekli değişmiş hızlı, uygun, güvenilir ve zamanında bilgi esaslı bir rekabet ortamı hakim olmuştur. İşletmelerin böyle bir ortamda faaliyetlerini sürdürülebilmeleri faaliyete konu olan ürünlerin pazarlanması sürecinden bunların kayıt altına alınması sürecine kadar bilgi sistemlerinin etkin kullanımına bağlıdır. Bu bağlamda pazarlama bilgi sistemi ile muhasebe bilgi sisteminin koordineli ve stratejik bir biçimde etkileşimi, işletmelerin muhasebe verilerinin, pazarlama stratejilerinin belirlenmesindeki önemini ortaya çıkaracaktır. Bilginin stratejik bir rekabet aracı olduğu günümüzde stratejik pazarlama kararlarının çeşitli kaynaklardan sağlanan doğru, geçerli ve güvenilir bilgilerle desteklenmesi gerekmektedir. Pazarlamada gelecekteki faaliyetlerin planlanması ve denetiminde işletmenin muhasebe bölümünden sağlanan bilgilerden yararlanılması nedeniyle muhasebe bilgilerine gereksinim duyulmaktadır. Pazarlamada uygun, geçerli, güvenilir ve zamanlı olmayan yetersiz ve eksik bilgiler stratejik olarak hatalı kararlar alınmasına yol açtığından pazarlama bilgi sisteminin, muhasebe bilgi sisteminin ürettiği bilgilere ihtiyacı bulunmaktadır. Stratejik pazarlama kararlarının maliyet bilgileri temeline dayalı olarak alınabilmesi için pazarlama yöneticilerinin ihtiyaç duyduğu özel bilgiler Stratejik Yönetim Muhasebesinden dolayısıyla pazarlama bilgi sistemi muhasebe bilgi sistemi ilişkisi ve etkileşiminden ortaya çıkan Stratejik Pazarlama Muhasebesi tarafından sağlanmaktadır. Pazarlama ve muhasebenin en önemli kesişme yeri fiyatlandırma (stratejik fiyat) ile ilgili kararlardır. Ancak, pazarlamada özellikle fiyatlama kararlarına ilişkin sorunlardan en önemlisi maliyetleri yeterli ayrıntıda izleyememektir. Bu nedenle de işletme içinde etkinlik belirlenememektedir. Fiyatlandırma konusundaki sorunlar işletme yöneticilerini, işletmelerinde mevcut pazarlama bilgi sistemi ile muhasebe bilgi sistemini birleştirmeye, hem üretim ve hem de pazarlama maliyetlerini yeterli ayrıntıda elde etmeye zorlamaktadır. Böylece fiyatlandırma kararları el yordamı ile yapılmayacak, işletme hem iç pazarda ve hem de özellikle de dış pazarlarda uygun fiyatlarla rekabet edilebilecek, işletmenin satışları ve karlılığı artırılabilecektir. Bu durum göstermektedir ki, pazarlama bilgi sistemi muhasebe bilgi sistemi ilişkisine stratejik bir yaklaşım sonucu ortaya çıkan Stratejik Pazarlama Muhasebesi işletmeler için küresel rekabet ortamında işletmenin varlığının ve faaliyetlerinin sürekliliği için önemli bir araç haline gelmiştir.Öğe Stratejik maliyet yönetimi enstrümanı olarak pazara dayalı hedef maliyet yönetimi-PDHMY(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2002) Ceran, YunusÜrün geliştirmenin ilk safhasında pazara dayalı maliyet yönetiminin önemli bir enstrümanı olan PDHMY, ürün fiyatını geleneksel Maliyet + Kar = Fiyat anlayışından farklı bir biçimde Fiyat – Kar = Maliyet anlayışına göre pazara dayalı olarak hesaplamaktadır. PDHMY’de stratejik maliyet yönetimi, maliyet ve kar planlama ve maliyet düşürme ön plandadır. PDHMY’nin temel fikri, tüm işletme fonksiyonlarının pazar odaklı olarak gerçekleştirilmesidir. Amaç pazar araştırması yardımıyla yeni ürün geliştirmek, pazarda kabulünü sağlamak ve ürün maliyetini arzu edilen kar oranını da dikkate alarak pazar fiyatından çıkarmaktır. Bu çalışmada maliyet muhasebesinde stratejiye yönelim dolayısıyla küresel rekabet ortamında fiyat rekabeti nedeniyle doğru fiyatlama için ürün birim maliyetinin daha doğru hesaplanmasında ve maliyetlerin düşürülmesinde kullanılan yeni ürün geliştirme ve tasarımına yönelik ve pazara dayalı bir stratejik maliyet yönetimi enstrümanı olan PDHMY teorik olarak anlatılmış, uygulamasına ilişkin bir örnek verilmiştir.