Yazar "Ceylan, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okulöncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarının bilişsel tempoya göre yaratıcılık düzeyinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Ceylan, Elif; Turcan, Ali İhsanBu araştırmanın amacı okulöncesi dönemdeki çocukların bilişsel tempoları ile yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmanın evrenini 2007?2008 eğitim-öğretim yılı Konya ili Selçuklu ilçesinde anaokulu ve anasınıfına devam eden 5?6 yaş çocukları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamına okulöncesi eğitim alan 208 çocuk oransız eleman örnekleme yoluyla alınmışlardır. Araştırma çalışma evreni, Konya ili Selçuklu ilçesinde bulunan Ayşe Tümer İlköğretim Okulu Anasınıfı, Barbaros İlköğretim Okulu Anasınıfı, İhsan Doğramacı Anaokulu, Melikşah Anaokulu, Selçuklu Bağımsız Anaokuluna devam eden çocuklardan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, çocukların yaratıcılıklarını ölçmek için ?Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Şekilsel A Formu?, bilişsel tempolarını ölçmek için de ?Kansas Reflection-Impulsivity Scale for Preschool (KRISP) Testi B Formu? kullanılmıştır. Veriler SPSS paket programı (SPSS11.05) kullanılarak Independent T test, One-Way ANOVA, Tukey-HSD, Pearson Moment Korelâsyon testleri uygulanmıştır. Yapılan istatistiksel değerlendirmeler sonucunda okulöncesi eğitime devam eden çocukların KRISP Testinde süre ve hata sonuçlarına göre bilişsel tempolarının yüksek olduğu bulunmuştur. Çocukların bilişsel tempoları ile cinsiyetleri arasında bir ilişki çıkmazken yaşları ile süre arasında ilişki çıkmıştır. Anne eğitimi ile süre, baba eğitimi ile hata, süre arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çocukların yaratıcılık düzeylerinin akıcılık boyutu dışında çok yüksek olmadığı bulunmuştur. Anne-baba eğitim seviyesi ile yaratıcılık arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Bilişsel temponun hata sayısı ile yaratıcılığın alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki çıkmazken, süre ile akıcılık, esneklik ve detaylandırma puanları arasında anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Öğrencilerin soruları bilme süreleri arttıkça akıcılık, esneklik, detaylandırma puanlarının düştüğü belirlenmiştir.