Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ceylan, Yahya" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Pazarlama İletişiminde Bütüncül Kanal Stratejisi: Yapılandırılmış Görüşme Yöntemiyle Bir İnceleme
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Ceylan, Yahya; Aydın, Duygu
    Teknolojinin gelişimiyle birlikte pazarlama da değişim geçirmekte ve markalar, gelişmiş teknolojik imkânları kullanarak yeni pazarlama stratejilerini uygulama şansı bulmaktadır. Büyük veri, yapay zekâyla satış, akıllı tedarik yönetimi vb. birçok teknolojik yeniliğin markalar için bir ihtiyaç haline gelip yatırımların yapılmaya başlanması, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi yoluyla yeni müşteriler elde etme ve mevcut müşteri sadakatini sağlama noktasında oldukça önemli bir adımdır. Günümüzde çevrimiçi ve fiziksel tüm kanallardan kesintisiz ve sorunsuz şekilde bir satın alma deneyimi yaşamak isteyen müşteriler, aynı zamanda tüm kanallardan, ürün veya hizmet ile ilgili istediği bilgiye anında ulaşabilmek gibi hizmet beklentisi içerisindedir. Pandemi ile birlikte, perakende sektörü başta olmak üzere birçok sektörde yaşanan yoğun talep ortamı ve dolayısıyla talebi verimli şekilde karşılamak noktasında bütüncül kanal stratejisi, bu süreci bir fırsat olarak değerlendirmek isteyen markalar için büyük bir ihtiyaç haline gelmiştir. Bilimsel literatür incelemesi ve sektörel inceleme yapıldığında bütüncül kanal stratejisi konusunda tam bir uzlaşı ve netliğin yeterince sağlanamadığı görülmektedir. Bu anlamda çalışmada özellikle konunun kavramsal bütünlüğünün ortaya koyulmasının, uygulama strateji ve yaklaşımlarının hem bilimsel hem de sektörel uzlaşı ve ayrışma noktalarının tespit edilmesinin literatüre katkı sunacağı düşünülmüştür. Çalışmanın temel amacı dünyada yatırımların hızla sürdürüldüğü, Türkiye’de ise yeni uygulanmaya başlanan bütüncül kanal stratejisine yönelik kapsamlı bir değerlendirme sunmaktır. Çalışmada, pazarlama ve tüketici davranışına yönelik kavramsal açıklamalar sunularak bütüncül kanal stratejisinin daha geniş perspektiften değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bütüncül kanal stratejisinin pazarlama içerisindeki yeri, tanımı, sıkça karıştırılan benzer pazarlama stratejileri ile farkı, özellikleri ve uygulama örnekleri derinlemesine ele alınmıştır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise sektör profesyonelleri ile yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiş ve bütüncül kanal stratejisine yönelik sorular katılımcılara yöneltilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda bütüncül kanal stratejisinin tanımı, multi-channel stratejisi ile farkı, dünyada ve Türkiye’de uygulanmış örnekleri ve bütüncül kanal stratejisinde bulunması gereken özelliklere ilişkin bir çerçeve sunulmuştur. Araştırma sonucunda, sektör profesyonellerinin bütüncül kanal stratejilerine yönelik tanım, fark, özellik ve uygulama noktasında elde edilen verileri ile bilimsel literatür verileri birlikte ele alınarak değerlendirilmiş ve konuya ilişkin bütünlüklü bulgular ortaya konulmuştur. Sektör profesyonellerinden elde edilen verilerin bilimsel literatüre ilişkin verilerle büyük oranda örtüştüğü tespit edilmiştir. Sektör profesyonelleri tarafından bütüncül kanal yönetimine ilişkin strateji ve uygulamaların henüz yeterli bulunmadığı ve gelişmekte olan bir alan olarak görüldüğü gözlenmiştir. Konunun bilimsel literatürde de henüz yeterince derinliğinin ve bütünlüğünün bulunmuyor olmasının tespiti bununla paralellik göstermektedir. Bu doğrultuda çalışmada bütüncül kanal stratejisi konusuna yönelik bilimsel ve sektörel veriler bütünlüklü şekilde ele alınarak bir analiz ortaya konulmuştur.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim