Yazar "Düzcükoğlu, Hayrettin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alüminyum bal peteği yapılarda oluşan eğilme kuvvetlerinin çoklu regresyon ile incelenmesi(2015) Akkuş, Harun; Düzcükoğlu, Hayrettin; Şahin, Ömer SinanBu çalışmada, altıgen yapılı bal peteği kompozit yapıların çoklu regresyon tahmin modeli oluşturulmuştur. Saf epoksi ve %1 çok duvarlı karbon nano tüp (mwcnt) takviyeli yapıştırıcı ile farklı hücre genişliği ve farklı yükseklikteki numuneler yapıştırılarak üretilen alüminyum bal peteklerinin üç nokta eğilme deneyleri ASTM E1556-08 standardına göre gerçekleştirilmiştir. Deney sonucu eğilmeye sebep olan maksimum kuvvet(F) değerleri ölçülmüştür. Deney sonuçlarında hücre genişliği sabit tutulduğunda hücre yüksekliği arttırıldığında eğilme kuvvetinde artma olduğu gözlemlenmiştir. Aynı hücre yüksekliği için bakıldığında hücre genişliği arttıkça eğilme kuvvetinde azalma olduğu gözlemlenmiştir. %1 mwcnt ile takviye edilen yapıştırıcı eğilme kuvvetlerinde azalmaya sebep olmuştur. Fepoksi için en iyi sonuçlar logaritmik regresyon denklemiyle, FCNT için en iyi sonuçlar I. dereceden regresyon denklemiyle elde edilmiştir. Fepoksi ve FCNT bağımlı değişkenine en çok etkiye sahip olan bağımsız değişkenin hücre genişliği olduğu tespit edilmiştirÖğe Alüminyum Bal Peteği Yapılarında Darbe Mukavemeti Tahmini İçin Regresyon Modeli Oluşturulması(2016) Akkuş, Harun; Düzcükoğlu, Hayrettin; Şahin, Ömer SinanBu çalışmada, başta savunma ve havacılık sanayinde hafiflik ile enerji absorbe etme yeteneğinden dolayı tercih edilen alüminyum bal peteği yapıların darbe davranışları incelenmiştir. Saf epoksi ve epoksi içerisine %1 çok duvarlı karbon nanotüp(mwcnt) takviye edilerek elde edilen yapıştırıcı ile altıgen yapılı bal peteği kompozitler farklı hücre genişliği ve farklı yükseklikte yapıştırılarak düşük hız darbe deneyleri ASTM D7766 standardına göre gerçekleştirilmiştir. Deney sonucu malzeme absorbe ettiği kuvvet değerleri ölçülmüştür. Deneyler sonucunda bal peteği kompozit yapılarda hücre genişliği azaldıkça, hücre yüksekliği arttıkça ve mwcnt ilavesiyle kuvvet değerinin arttığı gözlemlenmiştir. MINITAB14 programından yararlanılarak I. dereceden regresyon ve logaritmik regresyon modeli oluşturulmuştur. Fepoksi ve FCNT için oluşturulan regresyon modellerinde deney sonuçlarına en yakın sonuçlar I. dereceden regresyon modeliyle elde edilmiştir. Oluşturulan regresyon modelleri ile en etkin parametrenin hücre genişliği olduğu sonucuna varılmıştırÖğe DESIGN AND MANUFACTURE OF A NEW TWO AXES WELDING SEAM TRACKING SYSTEM USING LASER SENSOR FUZZY LOGIC CONTROL(YILDIZ TECHNICAL UNIV, 2018) Düzcükoğlu, Hayrettin; Aydoğdu, Ömer; Öztürk, Ahmet; Akkuş, HarunIn this study, a welding seam tracking system that is unique to the three axes (X-Y-Z) controlled application with laser sensor was put into practice. In the study, the monitoring of the planar axes (X-Y) of the torch was done by Fuzzy Logic Controllers that best model the specialist information the. The height of the torch to the welding piece (Z axis) was arranged by classic proportional control method. In order to do the welding properly in welding implementations, the torch and the welding bend have to move along the predetermined way (Y) in a constant linear speed. In certain conditions, due to the shift in the piece to be welded or a sloped profile, the harmony of the welding bend and torch may be disrupted. Furthermore, in "S" shaped pieces with no linear welding line for which the welding point constantly changes and the motors providing tracking in the two axes (X and Y) to which the welding torch is connected cannot properly respond to these changes of these materials may become scrap, unwanted repairs could be required, quality may decrease and loss of time may occur. In this study, a higher quality welding process in planar surfaces was realized by combining the laser path tracking system with Fuzzy Logic control algorithm for each of the axes (X-Y) in order to prevent these undesired situations. The designed system ensures that the X and Y motors take positions swiftly for abrupt changes in the welding seams on the profile, thus tracking the profile to be welded in the best way possible for a proper welding practice. The welding intersection results show that the practiced system yields very good results.Öğe Devolopment a Software for Material Requirements Planning and a Case Study for Real Huğlu(2002) Düzcükoğlu, HayrettinMalzeme ihtiyaç planlaması MİP (Material Requirement Planning-MRP) yatırımları minimize etmek üretimi ve verimliliği arttırmak ve alıcıya yapılan hizmeti geliştirmek amacıyla kullanılan bir yönetim çizelgeleme ve kontrol tekniğidir. Bu çalışmada, MİP'nin gerçek bir üretim ortamında uygulanmasıyla stok maliyetlerinin aşağıya çekilmesi planlanmıştır. Bu amaçla, MİP'nin oldukça iyi sonuçlar verdiği sürekli üretim yapan ve özellikle montaj hatlarına sahip bir işletme yerine bir ortaklar topluluğu ve yöneticiler ile tedarikçilerin tümünün ortak olduğu "kooperatif yapısındaki bir işletme seçilerek MİP'nin bu tür kuruluşlarda uygulanabilirliği araştırılmıştır. Söz konusu amacı gerçekleştirmek için, Konya-Huğlu Av Tüfekleri Kooperatifı'nde bir "çerçeve çalışma" gerçekleştirilmiştir. Huğlu Av Tüfekleri Kooperatifi'nde bu yaklaşımı esas alan MİP uygulamaları için bir bilgisayar yazılımı geliştirilmiştir. Yapılan çalışmanın ilk uygulamaları ile ürün stok miktarları oldukça aşağı çekilmiş ve MİP sisteminin 103F.12 model tüfekte, 2 yıl uygulanması sonucunda, stok miktarında %60 azalma, maliyet açısından ise %55 stok tasarrufu sağlanmıştır.Öğe Examination of Pitting and Wear in Borided, Carburized, and Borocarburized AISI 8620 Gears(Taylor & Francis Inc, 2010) Düzcükoğlu, Hayrettin; Çalık, Adnan; İmrek, Hüseyin; Karakaş, Mustafa S.The most important characteristic feature of boronizing is that the boron layer obtained at the surface has a very high hardness, improved wear resistance, and low coefficient of friction. Due to the sudden transition from a very hard surface to a relatively soft core, cracks are likely to occur at the interface. These cracks may lead to spalling, and therefore the advantageous effects of boronizing are limited under heavy loads. In this study, the pitting and wear behavior of spur gear surfaces of AISI 8620 steel treated by carburizing, boronizing, and borocarburizing have been examined.Öğe EXPERIMENTAL DESIGN FOR BENDING STRENGTH ALUMINUM HONEYCOMB STRUCTURE(YILDIZ TECHNICAL UNIV, 2016) Akkuş, Harun; Düzcükoğlu, Hayrettin; Şahin, Ömer SinanIn this study, a Taguchi model was formed for the three point bending test behaviors of aluminum honeycomb composite structures. Effect of the three independent variables (cell width, cell height and adhesive) on the dependent variable (bending forces) was determined using mix design L16(4*1 2*2) orthogonal series. As a result of the experiments, bending force values were measured. As a result of Taguchi analysis according to ' better than most' solution approach, bending force value was concluded to be optimum with the use of 58.59 S/N ratio A1 B2 C1 level namely, primary 6.78 mm for cell width and secondary 30 mm for cell height and primary epoxy adhesive. Order of importance according to S/N answer table for force factor was ordered as cell width, cell height and adhesive. 95% was significant for the force values of the factor and levels selected in ANOVA results.Öğe Experimental research and use of finite elements method on mechanical behaviors of honeycomb structures assembled with epoxy-based adhesives reinforced with nanoparticles(KOREAN SOC MECHANICAL ENGINEERS, 2017) Akkuş, Harun; Düzcükoğlu, Hayrettin; Şahin, Ömer SinanThis study utilized experimental and finite element methods to investigate the mechanical behavior of aluminum honeycomb structures under compression. Aluminum honeycomb composite structures were subjected to pressing experiments according to the standard ASTM C365. Resistive forces in response to compression and maximum compressive force values were measured. Structural damage was observed. In the honeycomb structure, the cell width decreased as the compressive force increased. Results obtained with finite element models generated using ANSYS Workbench 15 were validated. Experimental results paralleled the finite element modeling results. The ANSYS results were approximately 85 % reliable.Öğe INVESTIGATION OF WEAR BEHAVIORS OF PROSTHETIC MATERIALS ON BALL-DISC EXPERIMENT(YILDIZ TECHNICAL UNIV, 2018) Akkuş, Harun; Kamış, Tahsin; Düzcükoğlu, HayrettinIn this study; The abrasion performances of uncoated Ti-6Al-4V and uncoated AISI 316 L stainless steel material were investigated in a ball-disc test apparatus. The experiments were carried out with 100Cr6 balls 10 mm in diameter in dry and sodium hyaluronate media to give a 500 m path under the influence of 7,5 N and 10 N forces at shear rates of 1-1,5-2 m/s. The wear quantities of the test specimens were examined for the ball and disc. As a result, it is observed that Ti-6Al-4V material is more resistant to abrasion than stainless steel material. The erosions in the medium added with sodium hyaluronate are very small compared to the dry medium and the erosion is reduced by 30-35% compared to the dry medium.Öğe Lubrication Properties of Vegetable Oils Combined with Boric Acid and Determination of Their Effects on Wear(TAYLOR & FRANCIS INC, 2010) Düzcükoğlu, Hayrettin; Acaroğlu, MustafaLubrication is essential in increasing a mechanical component's service duration and minimizing wear. Though synthetic and petrol-based oils are generally used in lubricants today, natural oils which are environment-friendly, biologically decomposable, and whose waste does not give harm to the environment have also begun to be used as lubricants recently thanks to an increasing awareness of the environment. In the present study, vegetable-oil based canola oil and boric acid were combined and their wear performance was investigated. In the experiments, wear performances of commercial mineral oil, pure canola oil, and a combination of canola oil and boric acid were compared on a pin-on-disc test apparatus at a constant speed of 1.5 ms(-1) and under various weights of 60, 120, and 180 N. The layer structure of crystalline boric acid particles can slide over each other with relative ease and can reduce friction and wear.Öğe Östemperlenmiş Küresel Grafitli Dökme Demirlerin Aşınma Davranışlarının İncelenmesi(2008) Düzcükoğlu, Hayrettin; Demirci, M. TuranBu çalısmada, Küresel grafitli dökme demirlerlerde (KGDD) östemperleme ısıl islemi uygulanarak, KGDD numunelerin asınma davranıslarının incelenmesi amaçlanmıstır. KGDD numuneler, 900 C’ de 90 dakika östenitlendikten sonra hızlı bir sekilde % 50 NaNO3 ve % 50 KNO3 karısımı içeren tuzlardan hazırlanan tuz banyosuna daldırılmıs ve 375 C ve 315 C östemperleme sıcaklıklarında 120 dk. bekletildikten sonra oda sıcaklığında soğumaya bırakılmıstır. Numunelerin sertlikleri ölçülmüs ve en fazla sertlik değeri 315oC’de östemperlenmis küresel grafitli dökme demir (ÖKGDD) iken, en az sertlik değeri KGDD’ de olmustur. Östemperleme islemi tamamlanan numunelerin, yüzeyleri parlatıldıktan sonra, pin on disk asınma test cihazında, 10N, 20N ve 30N yüklerde altında, 1 m/s sabit kayma hızında ve 1500 m kayma mesafesinde kuru asınma deneyi yapılmıstır. Asınma deneyi sonucunda, numuneler hassas terazide tartılarak kaybettikleri kütle bulunmustur. Aynı zamanda, pin on disk test cihazına bağlı bilgisayar aracılığıyla sürtünme katsayısı ve sıcaklık verileri elde edilmistir. Numunelerde meydana gelen asınma izleri mikroskopla incelenmis ve fotoğrafları çekilmistir. Elde edilen verilere ve asınma izlerine göre, 315oC ÖKGDD’ de en fazla sürtünme katsayısı ve daha az kütle kaybı gözlemlenmistir.