Yazar "Demir, Hilal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Otizm Spektruma Sahip Bireylerde Din Eğitimi ve Öğretimi Teknikleri Üzerine Bir Değerlendirme(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Demir, Hilal; Bilecik, SümeyraGünümüzde otizm spektrum bozukluğunun hızla arttığı gözlemlenmektedir. Artan bu duruma karşı alınabilecek en güzel önlem sık ve sürekli eğitimdir. Otizmlilere verilen din eğitiminin otizmli bireylerin sosyal yaşantıları, aile ilişkilerini ve bireyin kişisel yolculuğunu olumlu anlamda etkilediği düşünülmektedir. Bu araştırmada, özel eğitim kapsamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin en verimli halde nasıl işlenebileceğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden literatür taraması ile yapılmıştır. Araştırma için kazanımlar, tanımları yapılan ve uygun olabilecek öğretim yöntemlerine uyarlanmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde bulunan kazanımlar için hazırlanan öğretim yöntemleri uyarlaması kapsamında tez, bir giriş ve akabinde iki bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın konusu, önemi ortaya konmuş olup, çalışmanın sınırlılıklarından ve yönteminden bahsedilmiştir. Birinci bölümde özel eğitim, otizm ve otizmin belirtilerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın temelini oluşturan öğretim yöntemlerinden bazılarına yer verilmiş olup örnek ders planları eklenmiştir. Son kısımda ise araştırmadan elde edilen sonuç ve öneriler kısmı yer almaktadır. Bireyleri engelli ve normal diye ayırmaksızın eşit haklara sahip oldukları eğitim haklarından yararlanmaları konusunda eşit davranılması gerektiği bir zorunluluktur. Din eğitiminin her insan için yaşamını devam ettirebilmesi, aidiyet duygusunu hissedebilmesi, sorularına cevap alabilmesi ve içinde bulunduğu duruma karşı güçlü olabilmesi adına özel eğitimde de gerekli disiplin ile uygulanması gerektiği tespit edilmiştir.