Yazar "Demir, Muhammed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İnternet ve sosyal medya kullanımı üzerine bir uygulama(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013) Solmaz, Başak; Tekin, Gökhan; Herzem, Züleyha; Demir, Muhammedİnsanlık tarihi boyunca hep var olan iletişim artık yeni bir boyut kazanmıştır. Hızla değişen teknoloji, giderek artan istek ve ihtiyaçlar birtakım iletişim araçlarının gelişmesini sağlamıştır. Bu iletişim araçları artık günümüzde iyice popüler olan internet ve internet üzerinden sosyal paylaşım ağlarıdır. İnsanlar internet ve sosyal ağlar sayesinde yeni iletişim fırsatları keşfetmişler ve kullanmaya başlamışlardır. Geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olarak sosyal medya kullanımı hızla genişleyen bir etki alanı yaratmaktadır. Sosyal ağlar insanlara, düşüncelerini ve eserlerini paylaşacakları imkanlar yaratmakta, paylaşım ve tartışmanın esas olduğu bir medya sunmaktadır. Sosyal medya olarak kullandığımız bu ortamlar, kullanıcı tabanlı olmasının yanında kitleleri ve insanları bir araya getirmesi ve aralarındaki etkileşimi arttırması bakımından da önem taşımaktadır. Kurum ve kuruluşlar da artık ulaşmak istedikleri hedef kitlelere sosyal medya aracılığıyla ulaşmakta ve mesajlarını bu yolla iletebilmektedir. Kurum dışına olduğu kadar kuruluşlar, kurum içinde de iletişimin hızlı ve katılıma açık olarak sağlanmasında sosyal medyayı kullanmaktadır. Her geçen gün artan kullanıcı sayısıyla sosyal medya artık hayatımızın bir parçası hatta odak noktası haline gelmiştir. Bu çalışma ile, sosyal paylaşım ağları ve sosyal ağlarının kullanım nedenleri araştırılmış ve Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri örnekleminde anket uygulayarak gençlerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları analiz edilmiştir.Öğe Seçim kampanyaları ve seçmen davranışları ilişkisi: Çemişgezek örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Demir, Muhammed; Koçak, AbdullahBu çalışmanın amacı, Çemişgezek ilçesindeki seçmenlerin davranışları ile seçim kampanyaları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu doğrultuda seçmenlerin seçim kampanyalarına ilişkin davranışları cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir durumu, eğitim durumu ve ideolojik tercihleri analiz edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Tunceli ilinin Çemişgezek ilçesinde bulunan yaş aralığı 18-65+ olan 420 seçmen (211 Kadın, 214 Erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş Seçmen Tercihi Ölçeği (STÖ) kullanılmıştır. Bu sebeple araştırmacı çalışma sürecini yürütürken öncelikle taslak STÖ oluşturmuş, uzman görüşü alınmış, 216 kişiye pilot uygulama yapıldıktan sonra madde ve faktör analizi yapılarak ölçek geliştirilmiştir. Bu çalışma üç ana bölüm ve sonuç kısmından oluşmaktadır. Birinci bölümde iletişim ve siyasal iletişim başlıkları kapsamlı bir şekilde ele alınmış olup ikinci bölümde seçmen davranışları ve seçim kampanyaları konuları üzerinde durulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde çalışmanın asıl uygulamalarına geçilmiş, oluşturulan geçerli ve güvenilir STÖ 420 seçmene uygulanmıştır. Veriler analiz edilirken ilişkisel tarama yöntemi tercih dilmiş, betimleyici istatistikler, frekans, yüzde bağımsız örneklem t-testi, ANOVA ve TUKEY testi yapılmıştır. Sonuç ve değerlendirme kısmında ise alan araştırmasından elde edilen veriler doğrultusunda değerlendirme yapılmıştır.Öğe Seçim kampanyaları ve seçmen davranışları ilişkisi: Çemişgezek örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Demir, Muhammed; Koçak, AbdullahBu çalışmanın amacı, Çemişgezek ilçesindeki seçmenlerin davranışları ile seçim kampanyaları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu doğrultuda seçmenlerin seçim kampanyalarına ilişkin davranışları cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir durumu, eğitim durumu ve ideolojik tercihleri analiz edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Tunceli ilinin Çemişgezek ilçesinde bulunan yaş aralığı 18-65+ olan 420 seçmen (211 Kadın, 214 Erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş Seçmen Tercihi Ölçeği (STÖ) kullanılmıştır. Bu sebeple araştırmacı çalışma sürecini yürütürken öncelikle taslak STÖ oluşturmuş, uzman görüşü alınmış, 216 kişiye pilot uygulama yapıldıktan sonra madde ve faktör analizi yapılarak ölçek geliştirilmiştir. Bu çalışma üç ana bölüm ve sonuç kısmından oluşmaktadır. Birinci bölümde iletişim ve siyasal iletişim başlıkları kapsamlı bir şekilde ele alınmış olup ikinci bölümde seçmen davranışları ve seçim kampanyaları konuları üzerinde durulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde çalışmanın asıl uygulamalarına geçilmiş, oluşturulan geçerli ve güvenilir STÖ 420 seçmene uygulanmıştır. Veriler analiz edilirken ilişkisel tarama yöntemi tercih dilmiş, betimleyici istatistikler, frekans, yüzde bağımsız örneklem t-testi, ANOVA ve TUKEY testi yapılmıştır. Sonuç ve değerlendirme kısmında ise alan araştırmasından elde edilen veriler doğrultusunda değerlendirme yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: İletişim, siyaset, siyasal iletişim, siyasal iletişim yöntemleri, seçmen davranışları, seçim kampanyaları.