Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirel, Berra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Transaksiyonel analiz: Youtube mecrasına yönelik bir uygulama
    (Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Demirel, Berra; Karaçor, Süleyman
    Bu çalışmanın amacı, 'Noluyo Ya?' YouTube kanalını Transaksiyonel Analiz (TA) kuramı açısından incelemektir. Kanal içinde yer alan sahiplerin ve konukların davranışlarında Ebeveyn, Yetişkin ve Çocuk ego durumlarından hangisinin daha etkili kullanıldığını tespit etmek amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında öncelikle konuyla ilgili yazılı materyallerin literatür taraması yapılmıştır. 2010 yılında Türkiye'de faaliyete geçen YouTube platformundaki kanallardan uygun olanı, psikanaliz ve iletişim kuramı olan Transaksiyonel Analiz açısından detaylı olarak incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, video içindeki kişilerin hangi özelliklere sahip oldukları ve izleyici kitlesine nasıl model olabilecekleri ortaya çıkarılmıştır. Video içerisinde, Yetişkin ego durumunu yansıtan davranışsal ipuçlarını daha çok gösteren kişilerin, diğer ego durumlarıyla da iletişime geçişinin nasıl değiştiği gözlemlenmiştir. Kişilerin karşılıklı iletişimlerinde değişkenlik gösteren durumlara bağlı olarak çeşitli ego durumlarını benimseyebildikleri tespit edilmiştir. Bu durum, sağlıklı ve sürdürülebilir bir empatik iletişimin ego durumlarının belirli koşullar altında dengeli biçimde kullanılmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır. Çalışma boyunca, "Ego Durumlarını Tanılamak İçin Davranışsal İpuçları" veren tablodan faydalanılmış, kişilerin birbirleriyle olan iletişimlerinin 10 bağlantılı konuşma üzerinden ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Sonuç olarak, videoda yer alan kişilerin sergiledikleri ego durumları göz önünde bulundurularak, genç izleyiciye uygun davranış kalıplarının aktarılması ve empatik bir iletişim sürecinin kurulması noktasında bu kanalın kullanılabileceği belirlenmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim