Yazar "Demirel, Elif Arzen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Nöropazarlama ve ambalaj tasarımı(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Demirel, Elif Arzen; Polat, Ali AtıfHer geçen gün gelişimini sürdürmekte olan pazarlama günümüzde de gelişmeye ve tüketiciyi etkileme konusunda yeni yaklaşımlar üretmeye devam etmektedir. Geleneksel pazarlama anlayışında tüketicilerin tercihlerinde gerçekçi kararlar verdiği düşüncesi ile tüketici karar verme süreci anlaşılmaya çalışılmıştır. Ancak bu anlayışta tüketicinin pazarlama uyaranlarına karşı verdiği tepkiler, bu tepkilerin analizi ve tercihlerinin asıl sebeplerinin ortaya çıkarılması pek mümkün olmamıştır. Tüketiciler, karar verme ve satın alma aşamasında satın alacakları ürün tercihinde özellikle anlık ya da alışkanlıkları yönünde alışveriş yapmakta, beyinlerinin bilişsel değil duygusal süreçlerini kullanarak karar vermektedirler. Böylece daha isabetli ve daha etkili karar alarak en yüksek rekabet avantajına sahip olmada nöropazarlamanın önemi ortaya çıkmaktadır. Nöropazarlama tüketicinin zihinsel süreçlerini anlamak üzere merkezi ve otonom sinir sisteminin tepkilerinin ölçülebildiği cihazlar kullanılarak verilmek istenen mesajın açık ve net bir şekilde hedefe ulaşıp ulaşmadığını kontrol edebilen bir araştırma yöntemidir. Bu bağlamda araştırma kapsamında nöropazarlamanın ambalaj tasarımı üzerine yansımalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ise pazarlama, nöropazarlama, tasarım, grafik tasarım, ambalaj tasarımı ve çeşitleri araştırmanın kapsamını oluşturmaktadır. Araştırmada, nöropazarlama konusundaki litaratür incelemelerinden elde edilen kaynak yoğunluğuna rağmen, ambalaj tasarımında nöropazarlama yönteminin incelenmesindeki yetersizlik araştırmanın önemini arttırmaktadır. Sonuç olarak elde edilen bilgilerin yasal anlamda doğru adımlar takip edilerek kullanılması halinde nöropazarlama uygulamalarının şirketlere yüksek oranda avantaj sağlayacağı düşünülmektedir. Pazara sunulacak olan ürünlerin ambalaj tasarımları, tüketiciler üzerinde beklenilen etkiyi yaratmıyorsa o ürün piyasaya sürülmeden önce yani daha başlangıç aşamasındayken, ambalaj tasarımının değiştirilmesi hedeflenmektedir. Yapılan araştırmalarda nöropazarlama uygulamalarının kullanıldığı farklı alanlara rastlanılmış ancak ambalaj tasarımı alanında yeteri kadar uygulamasının olmadığı da dikkat çekmiştir. Nöropazarlama araştırma ve uygulamalarının ilerleyen dönemlerde ambalaj tasarımı alanında kullanılan klasik yöntemlerin aksine çok daha etkili ve geçerli bir yöntem olarak kabul göreceği ve bilindik yöntemleri geride bırakacağı öngörülmektedir.