Yazar "Demirel, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Güçlendirme bağlamında internetin hasta-hekim ilişkilerine etkisi(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009) Tekin, Ayşe; Kaya, Esin; Demirel, Mustafa; Yazıcı, Sercan ÖzbekYaşam boyu öğrenmenin günlük hayatın bir parçası haline geldiği günümüz toplumlarında, bilişim teknolojisi alanında yaşanan gelişmelere paralel olarak internet kullanımı giderek yaygınlaşmaya başlamıştır. İnternetin bilgiye erişim konusunda sağlamış olduğu geniş olanaklar, her konuda olduğu gibi sağlık konusunda da bilgilenmiş insan sayısını artırmaktadır. İnternet, hastaların güçlenmesini sağlayarak, kendi sağlıkları üzerinde öz yeterlilik, yetkinlik ve kontrol kazanmalarını, kendi sağlığına ilişkin kararlara ve sağlık bakımına aktif olarak katılmalarını kolaylaştırabilir. Güçlenen hastaların geleneksel hasta-hekim ilişkilerini değişime uğratacağı kuşkusuzdur. Bu değişimin yönünün hastanın hekimle birlikte karar verme sürecine ortak olarak katıldığı ve bilgilenerek seçim yapma gereksinimlerinin kabul edildiği daha eşitlikçi bir karar verme sürecine doğru gerçekleşmesi, sağlığın geliştirilmesi bağlamında arzu edilen bir durumdur. Bu değişim sürecinin kabul edilerek, tarafların bu değişime uyumu için desteklenmesi büyük önem taşımaktadır.Öğe Investıgatıng the Effect of Occupatıonal Commıtment on Organızatıonal Commıtment(Selçuk Üniversitesi, 2019) Uysal, Burhanettin; Durğun, Arif; Demirel, MustafaAbstract In this study, it was investigated the relationship between occupational commitment and organizational commitment levels of healthcare professionals working in hospitals. The aim of this study, it was to determine the commitment levels to occupation and organization of the health professionals working in hospitals and to serve up data to the literature by applying them on health professionals based on previous research on nurses. The study was carried out at Bolu Abant Izzet Baysal University Training and Research Hospital in Bolu Province. The universe of the study composed of all health professionals. The questionnaires was applied to 247 employees. The data obtained from the questionnaires were analyzed with SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) program. Besides, t-test, one-way ANOVA (LSD, Levene, Tamhane’s T2, Tukey HSD) and simple linear regression and multiple regressions analyze were used. It was performed a confirmatory factor analysis (CFA) with the Lisrel program. According to t-test and one-way ANOVA results with demographic factors and total scores of the scales, gender, professional commitment and organizational commitment in terms of marital status variables did not differ significantly. According to regression analysis, occupational commitment affects organizational commitment (p<0.01; R²= 0.107); organizational commitment affects occupational commitment (p<0.01; R²= 0.113).Öğe Türk kamu yönetiminin halkla ilişkilerine ombudsman desteği için bir model önerisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003) Demirel, Mustafa; Küçükkurt, MehmetBu çalışma, ülkemizde oluşturulacak bir ombudsman kurumunun kamu yönetiminin halkla ilişkilerinin geliştirilmesinde, sorunların çözümünde, stratejik bir çare olabileceğinin ortaya konulmasına yöneliktir. Devletin kamusal yaşamın duyarlı alanlarına daha çok müdahale eder hale gelmesi, yönetimle yurttaşlar arasındaki sorunların artmasına neden olmuştur. Demokratikleşme isteklerinin artması, devletleri yönetim- yurttaş ilişkilerinde yurttaşların haklarını geleneksel kurumlar dışında koruyacak yeni arayışlara itmiştir. Bu arayışlar sonunda bir çok ülke 1809 yılından beri İsveç' te işbaşında olan ombudsman kurumunun, yönetimin denetlenmesi ve halkla ilişkilerinin geliştirilmesinde önemli bir yeri olduğunu görmüştür. Böylece ombudsman kurumu tüm dünyada hızla yayılmıştır. Kamu otoriteleri ile yurttaşlar arasındaki ilişkiler nedeniyle ortaya çıkan sorunlarla ilgilenen ombudsman kurumu, ülkemizde halen tartışılan bir kurumdur. Çalışmada ülkemizdeki ombudsman arayışlarına yer verilmiş ve İsveç, Fransa, Danimarka ve İngiltere ombudsman modelleri incelenerek, ombudsmanın yönetim- yurttaş ilişkilerinin geliştirilmesinde nasıl bir fonksiyon icra ettiği ortaya konulmuştur. Yine incelenen ombudsman modellerinden hareketle, Türkiye için bir ombudsman modeli önerisi geliştirilmiş ve bu önerilen ombudsman modelinin uygulanmasının, Türk kamu yönetiminin halkla ilişkilerinin geliştirilmesinde, önemli katkılarının olabileceği tespit edilmiştir.