Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dereli, Esra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çocuklar için sosyal beceri eğitim progrmanın 6 yaş çocukların sosyal problem çözme becerilerine etkisi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Dereli, Esra; Arı, Ramazan
    Bu araştırmada anasınıfına giden 6 yaş grubu çocuklarına uygulanan çocuklar için sosyal beceri eğitim programının çocukların sosyal problem çözme ve duyguları anlama becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma deneme modelinde olup kontrol gruplu öntest sontest modeli uygulanmıştır. Araştırma evreni olarak seçilen S.Ü. M.E.F Prof. Dr İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulu 6 yaş grubu, S.Ü. Vakfı Özel Esentepe İlköğretim Okulu Anasınıfı ve Özel İdeal İlköğretim Okulu Anasınıfı'na devam eden öğrencilere Wally Sosyal Problem Çözme Dedektif Oyunu Test'i ve Wally Duyguları Anlama Test'i uygulanmıştır. Elde edilen veriler hesaplanmış ve grupların öntest puan ortalamaları arasında önemli farkın olmadığı bulunmuştur. Tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile 2 deneme ve 2 kontrol grubu olarak toplam 81 çocuk araştırma kapsamına alınmıştır. Çocuklar için sosyal beceri eğitimi programı S.Ü. Vakfı Özel Esentepe İlköğretim Okulu Anasınıfında haftada 2 gün 11 hafta ( haftada 4 saat) , S.Ü. M.E.F Prof. Dr İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulunda haftada 1 gün 22 hafta ( haftada 2 saat) uygulanmıştır. Eğitimden sonra öntestte uygulanan ölçekler uygulanmış ve öğretmen gözlem formu doldurulmuştur. Öntestte ve sontestte elde edilen veriler tek yönlü varyans analizi, bağımsız gruplar için t testi, eşleştirilmiş t testi, Mann Whitney U Testi, Wilcoxon Eşleştirilmiş İki örnek Testi ile karşılaştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir. 1. Deneme ve kontrol grubu çocukların, sosyal problem çözme becerileri ve duyguları anlama becerileri öntest puan ortalamaları arasında önemli düzeyde fark yoktur. 2. Çocuklar için sosyal beceri eğitimi programına katılan deneme grubu çocuklarının, sosyal problem çözme becerileri ve duyguları anlama becerileri sontest puan ortalamaları öntest ortalamalarından önemli düzeyde yüksektir 3. Çocuklar için sosyal beceri eğitimi programına katılan deneme grubu çocuklarının sosyal problem çözme becerileri ve duyguları anlama becerileri öntest/sontest puanlarının farkının ortalaması kontrol grubu çocukların öntest/sontest puanlarının farkının ortalamasından önemli düzeyde yüksektir 4. Çocuklar için sosyal beceri eğitimi programına katılan kız ve erkek çocukların sosyal problem çözme becerileri ve duyguları anlama becerileri sontest ortalamaları arasında önemli düzeyde fark yoktur. 5. Çocuklar için sosyal beceri eğitimi programının uygulama sıklığı ve süresi açısından deneme 1 ve deneme 2 grupların sosyal problem çözme ve duyguları anlama becerileri sontest puan ortalamaları arasında önemli düzeyde fark yoktur. 6. Programın kalıcılığı ile ilgili olarak deneme grubunun, sosyal problem çözme becerileri ve duygularını anlama becerileri sontest puan ortalamaları ile kalıcılık ölçüm puan ortalamaları arasında önemli düzeyde fark yoktur. 7. Çocuklar için sosyal beceri eğitimi programına katılan deneme 2 grubu çocukların sosyal problem çözme becerileri ve duygularını anlama becerileri öntest/sontest puanlarının farkının ortalaması ile kontrol 2 grubunun öntest/sontest puanlarının farkının ortalaması arasında deneme 2 grubu lehine önemli düzeyde fark vardır. 8. Kontrol 2 grubu çocukların sosyal problem çözme becerileri ve duygularını anlama becerileri öntest puan ortalamaları ile sontest puan ortalamaları arasında önemli düzeyde fark vardır. 9. Kontrol 1 grubu çocukların sosyal problem çözme ve duyguları anlama becerileri öntest/sontest puanlarının farkının ortalaması ile kontrol 2 grubu çocukların öntest/sontest puanlarının farkının ortalaması arasında önemli düzeyde fark yoktur. 10. Çocuklar için sosyal beceri eğitim programına katılan çocukların sosyal problem çözmede prososyal davranışları kullanma sıklıkları yüksektir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    EXAMINING THE PERMANENCE OF THE EFFECT OF A SOCIAL SKILLS TRAINING PROGRAM FOR THE ACQUISITION OF SOCIAL PROBLEM-SOLVING SKILLS
    (SOC PERSONALITY RES INC, 2009) Dereli, Esra
    The aim of this study was to investigate the permanence of the effect of a social skills training program for children in increasing skills relating to solving social problems and understanding others' feelings during the preschool period (children aged 6 years). A total of 55 children took part in the research (35 in the experimental group and 20 in the control group). A social skills training program was taught to the children in the experimental group for 2 hours a week over 22 weeks and it was found that it significantly affected their social problem-solving skills and understanding of others' feelings. Results of posttest scores of the children and their scores after I year indicated that the Social Skills Training Program for Children maintains its effects.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Motivasyon Kaynakları ve Sorunları
    (Selçuk Üniversitesi, 2010) Dereli, Esra; Acat, Mehmet Bahaddin
    Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim öğretmenliği bölümü öğrencilerinin motivasyon kaynakları ve sorunlarını belirlemek, motivasyon düzeylerinin, motivasyon kaynakları ve sorunlarının devam ettikleri fakülte ve sınıfa göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Selçuk Üniversitesi M.E.F. (179), Eğitim Fakültesinde (111) Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği bölümüne devam eden 290 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma verileri Acat ve Yenilmez (2004) tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Kaynakları ve Sorunları Anketi ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği Bölümü öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyonlarının genellikle yüksek olduğu, çok az sorun yaşadıkları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeyleri, motivasyon kaynakları ve sorunlarının devam ettikleri fakülte ve sınıfa göre anlamlı düzeyde farklılaştığı gözlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul Öncesi? Eği?ti?me Devam Eden 4-6 Yaş Arasındaki? Çocukların I?fade Edi?ci? Di?l Düzeyleri?ni?n Bakim Tarzı Ve Anne- Baba Eği?ti?m Düzeyi? Açısından I?ncelenmesi? (Konya I?li? Örneği?)
    (Selçuk Üniversitesi, 2005) Dereli, Esra; Koçak, Nurcan
    Okul öncesi dönem, çocuğun hem o yıllar hem de ileriki gelişimi için kritik bir dönemdir. Dil gelişimi de bu dönemde kazanılmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş arasındaki çocukların ifade edici dil düzeylerini bakım tarzı ve anne- baba eğitimi düzeyi açısından incelemektir.Araştırmaya 4-6 yaş arasında 265 çocuk katılmıştır. Araştırmanın sonucunda bakım tarzı ve anne eğitim düzeyinin önemli bir farklılığa neden olduğu, baba eğitim düzeyinin önemli bir farklılığa neden olmadığı bulunmuştur.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim