Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Deveci, Ozan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Spor Bilimleri Fakültelerinde Öğrenci Memnuniyeti ve Sadakati Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023) Deveci, Ozan; Erdoğdu, Murat
    Bu çalışma spor bilimleri fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler özelinde, öğrenci memnuniyetinin öğrenci sadakati üzerindeki etkisini tespit etmek amacıyla, nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama ve korelasyonel araştırma modeline göre yapılmıştır. Bununla beraber çalışmada öğrencilerin kişisel farklılıkların öğrenci memnuniyeti ve öğrenci sadakatini etkileyip etkilemediği de araştırılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın evreni, 56 Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise olasılığa dayalı örnekleme yöntemlerinden tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak araştırmaya dâhil edilen 35 spor bilimleri fakültesinin dört farklı bölümünde (antrenörlük eğitimi, beden eğitimi ve spor öğretmenliği, rekreasyon ve spor yöneticiliği) son sınıfta öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü katılan 2458 öğrenci oluşturmuştur. Ölçme aracı olarak Spor Bilimleri Fakülteleri Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği ve Öğrenci Sadakati Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi kısmında kullanılacak testlerin belirlenebilmesi için normallik sınaması yapılmıştır. Her iki ölçek için belirtilen şartlarda normal dağıldığı görülmüştür. İkinci aşamada değişkenler arasındaki ilişkileri tespit etmek ve hipotezleri test etmek amacıyla korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizleri ve son aşamada farklılık testleri için bağımsız grup t-testi ve çoklu karşılaştırmalarda Tek Yönlü Varyans (ANOVA) analizi gerçekleştirilmiştir. Yapılan varyans analizlerinde hangi gruplar arasında fark olduğunu bulmak için ise post-hoc testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Spor Bilimleri Fakültesi son sınıf öğrencilerinin sadakatini öğrenci memnuniyetinin fiziki imkanlar, öğrenme ve öğretme, danışmanlık, yönetim, ders ve ders planı memnuniyetlerinin anlamlı düzeyde açıkladığı belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada kadın öğrencilerin “Fiziki İmkanlar” ve “Yönetim” memnuniyetleri erkek öğrencilerden daha yüksek bulunurken, öğrencilerin yaşları ile memnuniyet puanları arasında ilişki gözlenmemiştir. Beden eğitimi ve Spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin “Danışmanlık” memnuniyetlerinin, Antrenörlük Eğitimi bölümünde öğrenim gören öğrencilerin ise “Ders ve Ders planı” memnuniyetlerinin diğer bölümlerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin öğrenim gördüğü program türüne göre “Fiziki İmkanlar” memnuniyeti ikinci öğretim programlarında öğrenim görenlerin normal öğretim programlarında öğrenim görenlere göre daha yüksek olduğu, burs alan öğrencilerin almayanlara göre “Yönetim” ve “Ders ve Ders Planı” memnuniyetlerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Son olarak araştırmada öğrencilerin sadakat puan ortalamaları cinsiyet, öğrenim gördükleri bölüm ve program türüne göre farklılık göstermezken, burs alanlar öğrencilerin sadakat puan ortalamaları burs almayanlara göre daha yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin yaşları arttıkça sadakat puan ortalamalarının arttığı tespit edilmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim