Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dilsiz, Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Müşteri ilişkileri yönetimi faaliyetlerinin müşterilerin algıladığı değer algılanan sadakate etkileri: Fitness merkezi katılımcıları üzerine bir inceleme
    (Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021) Dilsiz, Ali; Şirin, Erkan Faruk
    Bu araştırmada müşteri ilişkileri yönetimi faaliyetlerinin müşterilerin algıladığı değer ve sadakate etkileri spor ve fitness merkezi katılımcıları örneğinde incelenmiştir. Araştırmada, nicel araştırma modeli ekseninde karma model bir model benimsenerek hem betimsel modelden hem de ilişkisel modelden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye'nin farklı bölgelerindeki 32 il merkezinde bulunana spor ve fitness merkezlerinde düzenli olarak spor hizmeti alan ve tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 302 üye oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; "Kişisel Bilgi Formu", "Müşteri İlişkileri Yönetimi Faaliyetleri Ölçeği", "Fitness Merkezinde Algılanan Değer Ölçeği" ve son olarak "Fitness Merkezine Yönelik Sadakat ve Tatmin Ölçeği" kullanılmıştır. "Müşteri İlişkileri Yönetimi Faaliyetleri Ölçeği", araştırmacılar tarafından bu çalışma için özel olarak uyarlanmıştır. Tüm istatistiksel analizler SPSS 25 programı ile yapılmıştır. Spor ve fitness merkezlerinde memnuniyet ile algılanan değer ve sadakat hissi arasındaki ilişkiyi değerlendirmek için verilerin analizinde, müşteri ilişkileri yönetimi faaliyetleri ölçeğine yönelik açımlayıcı (keşfedici) faktör analizi, güvenirlik analizi ve tüm ölçekler için doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Normal dağılım varsayımını sağlayan değişkenlerin iki grup karşılaştırmalarında bağımsız örneklem t testi, üç ve üstü grup karşılaştırmalarında ise ANOVA kullanılmıştır. Ölçekler arasındaki ilişkiyi incelemek için Pearson Korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Bütün sonuçlarda istatistiki anlamlılık p<0,05 seviyesinde değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında üretilen 11 hipotez sınanmış ve bu hipotezlerden 4 tanesi doğrulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, spor ve fitness merkezlerindeki memnuniyet, algılanan değer ve sadakat hissi üzerinde müşterilerin spor ve fitness merkezlerine gelme sıklığının etkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sosyo-demografik değişkenlerden; gelir düzeyinin sosyal değer duygusu üzerinde, eğitim düzeyinin spor merkezinin fonksiyonel değeri ile sosyal değer duygusu üzerinde, spor ve fitness merkezine gelme sıklığının spor merkezinin fonksiyonel değeri, satın alınan spor programının fonksiyonel değeri ve duygusal değer duygusu üzerinde etkili olduğunun tespit edilmesi önemli görülmektedir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim