Yazar "Duman, Savaş" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Examining Life Satisfaction Level Depending on Physical Activity in Turkish and German Societies(Elsevier Science Bv, 2010) Baştuğ, Gülsüm; Duman, SavaşPhysical activity is also known to make a positive change on organic systems such as respiration, circulation, skeleton and psychological situation. This study aims to examine the life satisfaction level depending on physical activity in Turkish and German societies. The research sample includes 200 people doing exercise and not doing exercise in Konya and 200 people doing exercise and not doing exercise in Munich city of Germany in 2009.. Life Satisfaction With Life Scale developed by Deiner, Emmons&Larsen (1985) was used to determine the level of life satisfaction of the subjects included in the sample. To conclude, Life Satisfaction level in Turkish and German societies was examined considering with demographic information and a significant difference has been found. A significant difference has been found between life satisfaction levels of the individuals participating and not participating in physical activity.Öğe An Investigation of Job Satisfaction Levels of Sports Managers Working in Amateur Sports Clubs(Elsevier Science Bv, 2010) Fişekçioğlu, İ. Bülent; Duman, SavaşThe aim of this research is to determine the levels of Job Satisfactions of Sport Managers working at Amateur Sporting Clubs. The research has beeen carried out on the managers of The Amateur Sport Clubs which are currently running their activities 2009 in Konya. The research was carried out by the technique of personel contact. By means of the inquiries applied to clubs elected randomly in Konya, data were gathered at the end of the interviews made with one hundred Amateur Sport Clubs managers, who were elected randomly, too. At research; inquiry's form "Mnessota Satisfaction Questionnaire", which was used, turns over to computer statistical analyslses, which is SPSS 11.0 (Statistical Package for Social Science), a croowise table is come into existence between variables which there're relationship between them according to us, and these are done after frequency dissociation analysis at chi-square programme. These statistical meanings are explained according to (P<0.001, P<0.01, P<0.05). Consequently, %63 of the managers working as the head of Sport Clubs are forty and older. Their occupation time and age are parallel and it has been observed that %57 of the managers have been working as the heads of the clubs and their levels of educations of %50 are at the degree of high school and %30 are at the degree of university. In the light of data obtained, it was noted that most of the managers were able to reach sufficient job satisfaction and for this reason it was reobserved that still most of them continued their duties as honorary directors although they never have any pecuniary earnings. This result exposes that the sport management, in the way of honorariness, will inevitably require the people to be away from monotonous working lives and maintain a happier life.Öğe Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği)(Selçuk Üniversitesi, 2010) Akandere, Mehibe; Duman, Savaş; Özyalvaç, Nur TubaBeden Eğitimi Dersinin öğrencilerin okul başarısını olumlu etkilediği düşünülmektedir. Bu nedenle, çalışma Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları ile Akademik Başarı Motivasyonlarının İncelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2008/2009 öğretim yılında Konya ilinde Anadolu Lisesindeki 9.- 10. ve 11. sınıflardan oluşan toplam 299 kişi oluşturmaktadır. Öğrencilere, Kişisel Bilgi Formu, Beden Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği ve Akademik Motivasyon Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde normallik sınamasına göre, Parametrik testlerden bağımsız gruplarda t testi ve One-Way ANOVA, Tam kare, Khi-Kare testleri kullanılmış, hata düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları incelendiğinde; cinsiyet, sınıflar arası, yaşlar arası, boş zamanlarda egzersiz yapma durumu, kulüpte düzenli olarak spor yapma durumları arasında farklılıklar tespit edilmiştir. Akademik Motivasyonlarına ilişkin değerleri incelendiğinde; içsel puanlarının cinsiyet değişkeni, dışsal puanlarının boş zamanlarda egzersiz yapma değişkeni ve dışsal ve motivasyonsuzluk puanlarının kulüpte spor yapma değişkeni bakımından karşılaştırılmasında fark bulunmazken, sınıflar arası, yaş grupları motivasyonsuzluk puanlarının baba mesleği, hazırlık kurslarına gitme, içsel ve motivasyonsuzluk puanlarının boş zamanlarda spor ve egzersiz yapma, içsel puanlarının bir kulüpte spor yapma değişkenlerinin karşılaştırılması bakımından anlamlı derecede farklılık olduğu bulunmuştur. Akademik Motivasyonun alt boyutu olan Motivasyonsuzluk puanları ile İçsel, Dışsal puanlar ve Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutum puanları incelenmiş ve anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Buna karşın Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumları ile Akademik Motivasyonun alt boyutu olan Dışsal ve İçsel puanları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Akademik Başarı Motivasyonlarının incelenmesi amacı ile yapılan çalışma sonucunda, beden eğitimi dersine ilgisi ve tutumu fazla olan öğrencilerin akademik başarı motivasyonlarında artış olduğu belirlenmiştir. Buna bağlı olarak öğrencilerin akademik çalışmalarını planlamada, yürütmede ve ileri düzeyde hedeflerini belirlemede beden eğitimi dersine yönelik tutum ile akademik başarı motivasyonu arasındaki ilişkinin başarıyı etkilediği görülmektedir.Öğe Özel eğitim sınıflarında uygulanan beden eğitimi dersi öğretim programının öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2003) Duman, Savaş; İnal, Ali NiyaziBu çalışmada, İlköğretim Okulları Özel Eğitim Sınıflarında Uygulanan Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programının, mevcut durumu ortaya konulmuş ve programın uygulayıcılarının program ile ilgili görüşlerine başvurularak program değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Konya ili merkez ve ilçelerde, özel eğitim sımfı bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 35 özel eğitim sınıf öğretmeni ve 18 beden eğitimi öğretmeninden oluşmuştur. Çalışmada veri toplama tekniği olarak survey tekniği uygulanmıştır. Araştırma da anket uygulanan öğretmenlerin kimlik bilgileri, programın içeriği ve kimlik bilgileri ile programın içeriği arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Değişkenler arasında bir ilişki olup olmadığının değerlendirilmesinde, SPSS For Windows 10.0 paket programında yararlanılarak çapraz tablolara Ki-Kare testi uygulanmıştır. Tablolardan elde edilen veriler doğrultusunda aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: 1- Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programının engelli öğrencilerin fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimlerine katkı sağladığı, 2- Program uygulayıcılarının mesleki açıdan yeterli olduğu, 3- Derslerde kullanılan araç, gereç ve spor tesislerinin yeterli olmadığı, 4- Okul yöneticilerinin özel eğitim sınıflarında derse giren öğretmenlerin ihtiyaçları ile ilgili olarak gerekli özeni göstermeleri durumunda, beden eğitimi dersi öğretim programında öngörülen amaçların gerçekleştirilmesi için yeterli bir program olduğu sonucuna varılmıştır.Öğe Social Integration Levels of Turkish Students Doing Sports, Not Doing Sports and Living in Germany(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010) Duman, Savaş; Kuru, EminThe aim of this research is to determine and the social integration levels of Turkish students who are between 13 and 16 age, make sports and who do not make sports living in Germany. This research includes 440 students studying in schools determined by Republic of Turkey, Embassy of Munich, Office of Education Attache who inhabit in Munich and its surroundings and who are between 13 and 16 age, make sports and do not make sports. In this research, "Personal Information Form" and "Hacettepe Personality Inventory" were used as data gathering tool. As a result of research, if averages of Hacettepe Personality Inventory (HPI) subscale point are analyzed in terms of sex, age, type of school, time of inhabitancy it is apparent that points of students who make sports are higher than the points of students who do not make sport; in other words students who make sports are more adaptable than the students who do not make sports.Öğe Spor Yapan ve Spor Yapmayan Türk Öğrencilerin Kişisel Uyum Düzeylerinin Belirlenmesi ve Karşılaştırılması(2010) Duman, Savaş; Kuru, EminBu araştırmanın amacı, Almanya’ da yaşayan 13-16 yaşları arasında spor yapan ve spor yapmayan Türk öğrencilerinin kişisel uyum düzeylerini belirlemektir. Çalışmaya, Münih ve çevresinde ikamet eden, 13-16 yaşları arasında spor yapan ve spor yapmayan, Türkiye Cumhuriyeti Münih Başkonsolosluğu Eğitim Ataşeliği tarafından belirlenen okullarda okuyan 440 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Hacettepe Kişilik Envanteri” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, HKE alt ölçek puan ortalamaları, cinsiyet, yaş ve okul türü açısından incelendiğinde; Spor yapan öğrencilerin, spor yapmayan öğrencilerin puan ortalamalarından daha yüksek olduğu başka bir ifadeyle spor yapan öğrencilerin spor yapmayan öğrencilerden daha uyumlu oldukları sonucu ortaya çıkmaktadır.