Yazar "Duman, Yavuz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yeni Medyada Fotosiyaset ve Recep Tayyip Erdoğan İnstagram Örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Duman, Yavuz; Karakoç, EnderhanGünümüzde fotoğraf siyaset kurumunda sadece bir iletişim aracı değil, aynı zamanda siyasal bir anlam üretim aracıdır. Siyasetçi, artık fotoğraf makinesi olan yerlerde daha dikkatli bir beden dili kullanmakta ve özenle seçilmiş kıyafetler ve aksesuarlar tercih etmektedir. Dolayısıyla fotoğrafın, siyasetçiye ve siyasal iletişime yön veren bir anlam üretme aracı olması, üzerinde durulması gereken önemli bir konudur. Bu çalışmada ilk olarak iletişim, siyaset ve siyasal iletişim kavramları tanımlanarak, fotoğraf ekseninde beden dili ve göstergebilim kavramları ele alınmıştır. Çalışmada Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 2013 ile 2021 yılları arasında İnstagram'daki fotoğrafları aracılığıyla nasıl fotosiyaset yaptığı Roland Barthes'ın göstergebilimsel yöntemi kullanılarak açıklanmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre 2013 ile 2021 yılları arasında incelemeye alınan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan içerikli fotoğrafların tamamında, Erdoğan'ın fotosiyaset yaptığı tespit edilmiştir. Ayrıca paylaşılan 15 adet fotoğrafla Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın gerçekleştirdiği fotosiyasete takipçiler, beğenme ve yorum yapma suretiyle tepki vererek fotografik iletişime katılım göstermiştir. İlgili yıllarda fotoğraflar aracılığıyla fotosiyasal mesajlar üretmiş olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a İnstagram'daki izler kitlesi tarafından karşılık verilmesi, günümüzde kitlelerin de yeni medya üzerinden fotosiyaset konusuna ilgi duyduğu ifade edilebilir. Örneklem dâhilindeki fotoğraflarda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, Türk kültürüne yönelik kodlar kullandığı söylenebilir. Bunun yanı sıra Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın çocuk sevgisi, yaşlı insanlara saygı, ağaçlı parklar inşa etme, sağlığa ve sağlık çalışanlarına değer verme, hayvan sevgisi, doğal afetlerde kriz yönetimi, ulaşım olanaklarını artırma, teknolojiye ve enerji kaynaklarına yatırım, halka değer verme ve onları selamlama konularına yönelik olarak da mesajlar ürettiği belirlenmiştir.