Yazar "Duran, Munise" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Determination of Secondary Students’ Social Skill Levels(2013) Duran, Munise; Çeliköz, Nadir; Topaloğlu, Ayşegül ÖzdemirBu araştırmada ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri belirlenmektedir. Genel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada Malatya il merkezindeki ortaokul okullarında öğrenim gören toplam 291 öğrenciye sosyal beceri ölçeği uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Matsonun olumlu sosyal davranışlar ve olumsuz sosyal davranışlar olarak toplam 47 maddeden oluşan 5'li Likert tipi sosyal beceri ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık güvenirlik katsayıları sırasıyla; "olumsuz sosyal davranışlar" alt ölçeği: 0.81, "olumlu sosyal davranışlar" alt ölçeği için 0.83 ve toplam sosyal beceri düzeyleri ise 0.94'tür. Öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin; cinsiyet, sınıf, sosyo-ekonomik düzey ve yaşadıkları yer değişkenlerine göre karşılaştırıldığı araştırmada elde edilen bulgular şu şekildedir; (1) Cinsiyet değişkeni açısından kızların erkeklere göre genel sosyal beceri düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. (2)Yaşadıkları yer öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini etkilememektedir. (3) Olumlu ve olumsuz sosyal davranışlar öğrencilerin ekonomik durumlarına göre faklılaşmaktadır. (4) Olumsuz sosyal davranışlar üzerinde sınıf değişkeni etkilidir, sınıf düzeyi arttıkça olumsuz davranışlarda da artış eğilimi gözlenmektedir.Öğe Duyuşsal davranış eğitimi programının erinlik dönemi çocuklarının sosyal beceri düzeylerine etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-09-03) Duran, Munise; Saban, AhmetBu araştırmada, Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı?nın erinlik dönemi çocuklarının sosyal beceri düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni ?çocukların sosyal becerileri?, bağımsız değişkeni ise ?duyuşsal davranış eğitimi programı? olarak belirlenmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Begüm Kartal Ortaokulunda okuyan altıncı sınıf öğrencilerinden amaçlı örnekleme yöntemlerinden ?ölçüt örnekleme? ile belirlenmiş 14 deney ve 14 kontrol grubu olmak üzere toplam 28 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ?Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme (MÇSBD)? ölçeği kullanılmıştır. Matson, Rotatory ve Hessel tarafından 1983 yılında geliştirilen bu ölçeğin Türkçeye uyarlaması Bacanlı ve Erdoğan (2003) tarafından yapılmıştır. Araştırmada nitel verilerin toplanmasında ise yarı-yapılandırılmış görüşme, doküman incelemesi, araştırmacı günlüğü ve öğrenci günlükleri kullanılmıştır. Ölçek, öğrencilere deney öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Sosyal becerileri değerlendirme ölçeğinden elde edilen verilerin analizinde Bağımsız T-Testi, Bağımlı T-Testi ve ANCOCA, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre:Deney ve kontrol gruplarında toplam sosyal beceri ön-test puanları birbirinden istatistiksel açıdan anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Bu fark kontrol grubu lehinedir.?Deney grubu öğrencilerin toplam sosyal beceri ön-test/son-test puanları arasında istatistiksel açıdan son-test lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Bu fark, deney grubu öğrencilerinin toplam sosyal becerilerinde artış yaşandığını göstermektedir.?Kontrol grubu öğrencilerin toplam sosyal beceri ön-test/son-test puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark yoktur.?Deney ve kontrol gruplarında toplam sosyal beceri son-test puanları deney grubu lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır.Araştırmadan elde edilen nitel bulgular ise şu şekildedir;Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı öğrencilerde sosyal becerilere ilişkin bir farkındalık oluşturmuştur; program öğrencilerin duygularını ifade etme, öfke kontrolü, empati kurabilme, yardımlaşma, paylaşma, hoşgörü gibi sosyal becerilerinde bir gelişime neden olmuştur. Sonuç olarak, çalışmada uygulanan Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı, çocukların sosyal beceri gelişimini desteklemiştir.