Yazar "Ekinci, Şerafettin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bahçe traktörlerinde kullanılan bazı muharrik lastiklerin yapısal ve işletme özelliklerinin çeki performansına etkisi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-09-06) Ekinci, Şerafettin; Çarman, KazımBu çalışmada, bahçe traktörlerinde kullanılan radyal ve çapraz katlı muharrik lastiğin, üç farklı lastik profil yüksekliğinin, aks yükünün ve lastik iç basıncının çeki performansı üzerindeki etkileri deneysel olarak belirlenmiştir. Denemeler asfalt, stabilize ve anız tarla koşullarında yürütülmüştür. Belirtilen şartlar altında, yeterli performans verileri oluşturabilmek için, yeni bir tek tekerlek deney düzeneği tasarlanarak imal edilmiştir. Bir traktörün üç nokta askı sistemine bindirilmiş olan tek tekerlek deney düzeneği kullanılarak denemeler gerçekleştirilmiştir. Denemelerden önce, lastiklerin temas alanları, defleksiyon miktarları, asfalt ve stabilize zeminlerin kayma dirençleri ve anız tarlanın toprak özellikleri belirlenmiştir. Çeki (itme) kuvvetine bağlı olarak; patinaj değerleri % 0.8 ile % 34.1, çeki gücü değerleri 0.59 kW ile 3.85 kW, net çeki oranı değerleri 0.07 ile 0.93 ve çeki verimliliği değerleri 0.27 ile 0.93 arasında değişmiştir. Tüm zemin koşullarında, patinaj ve çeki verimliliği değerleri üzerinde yapılan varyans analizi ve LSD testi sonuçları; lastik tipi, profil yüksekliği, dinamik aks yükü ve lastik iç basıncının, patinaj ve çeki verimliliği üzerindeki etkisinin önemli olduğu göstermiştir. (P<0.01). Radyal lastikler çapraz katlı lastiklere göre, farklı işletme koşullarında, defleksiyona bağlı olarak daha büyük temas alanı vermişlerdir. Artan lastik profil yüksekliğine ve aks yüküne bağlı olarak temas alanları artarken, artan lastik iç basıncıyla azalmıştır. Radyal lastikler çapraz katlı lastiklere göre daha iyi çeki performansı sağlamışlardır. Çeki verimliliği, özellikle dinamik aks yükünün artmasıyla artarken lastik iç basıncı arttıkça, azalmıştır. Dinamik aks yükünün çeki performansı üzerindeki etkisi diğer bağımsız değişkenlere göre daha büyük olmuştur. Çeki verimliliği, radyal lastiklerin uygun profil yüksekliği, aks yükü ve iç basıncının seçilmesiyle artırılabileceği gözlenmiştir.Öğe Effect of Lug Angles of Rigid Wheel on the Tractive Performance on Hard Soil Terrain(2017) Ekinci, ŞerafettinBelli bir zeminde, bir yol dışı taşıtının çeki performansı, büyük ölçüde, lastiklerinin arazi ile etkileşimine bağlıdır. Bu nedenle, lastiklerin davranışını çalışmak büyük bir öneme sahiptir. Bu çalışma ile, farklı lastik çevresel profil açısının, çeki performansı üzerinde ne ölçüde etkili olduğu konusunda bilgi sağlamayı amaçlanmaktadır. Bu amaçla bir tek tekerlek test düzeneği tasarlanmış ve imal edilmiştir. Bu düzenek ile yol dışı taşıtlarda muharrik lastik olarak kullanılan bir pnömatik lastiğin ve farklı çevresel profil açılara sahip rijit tekerleğin çeki performansı incelenmiştir. Çalışma parametreleri olarak çeşitli aks yükleri, sert toprak zemin ve profil açıları seçilmiştir. Sonuç olarak, kontrollü değişkenlerin, çeki kuvvetine bağlı olarak elde edilen patinaj ve çeki verimi üzerindeki etkilerinin önemli olduğu saptanmıştır. 0 çevresel profil açısına sahip rijit tekerleğin zemine tutunmasının yetersiz olması sebebiyle bu rijit tekerlekte ortalama patinaj en yüksek değerde olmuştur. Maksimum çeki verimliliği 45 çevresel profil açısına sahip rijit tekerlekte %66 değerlerinde elde edilmiştir. Yapılan çalışmada 45 º çevresel profil açısına sahip pnömatik tekerleğin performansıyla 45 º çevresel profil açısına sahip rijit tekerleğin performansı birbirine çok yakın değerlerde olduğu gözlenmiştir. Gelecek çalışmalarda yuvarlanma direnci de incelenerek optimum lastik profil açısının belirlenmesinde kullanılacak bir referans teşkil edilebilirÖğe Enhancing Mechanical Properties of High-Density Polyethylene with Multi-Walled Carbon Nanotubes: A Predictive Artificial Neural Network Approach(Selçuk Üniversitesi, 2023 Ağustos) Ekinci, Şerafettin; Taşyürek, Mustafa; Kahramanlı Örnek, HumarComposite materials have been enhanced by incorporating Carbon Nano Tubes (CNTs) into polymers to achieve superior mechanical properties. High-density polyethylene (HDPE), a versatile polymer, can benefit from nanoparticle reinforcement to enhance its mechanical properties. In this research, multi-walled carbon nanotubes (MWCNTs) with weight fractions of 1%, 3%, and 5% were incorporated into polyethylene (PE) through melt blending using a twinscrew extruder. The resulting multi-walled carbon nanotube (MWCNT)/HDPE composite was molded into tensile test bars using the injection technique. Tensile tests were conducted on the samples using a hydraulic tester in accordance with ASTM D 638 standards. To predict properties such as elongation at break, maximum force, and maximum stress, four distinct Artificial Neural Network (ANN) models were developed. Statistical metrics such as R2 , MAE, and RMSE were employed to assess the performance of these models. The outcomes demonstrate that the model trained with the Levenberg–Marquardt (LM) algorithm exhibited superior predictive accuracy compared to the other models.Öğe Lastik çeki performansı araştırmalarında kullanılabilecek tek tekerlek test düzeneğinin geliştirilmesi(2012) Ekinci, Şerafettin; Çarman, KazımTarım traktörlerinde kullanılan lastiklerin çeki mekaniği üzerindeki araştırmalarına öncülük yapabilmesi için ülkemizde ilk kez kendi yürür bir çeki test düzeneği dizayn edilmiş ve geliştirilmiştir. Tek tekerlek test düzeneği, çevresel lastik hızı, tekerlek patinajı ve dinamik tekerlek yükünü kontrol edebilmektedir. Farklı zeminlerde denemeler yapma yeteneğinin yansıra, gelişmiş ölçüm sistemleri kullanılarak daha hassas ve doğru veriler alma imkânı sağlamıştır. Test düzeneği 3 ana kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısım test düzeneğinin hareket yeteneğini sağlayan traktörün üç nokta askı sistemine bağlanan çeki kısmıdır. İkinci kısım traktörün kuyruk mili çıkışına bağlı olarak çalışan hidrolik pompadan hareket alan bir hidrolik motor tarafından test tekerleğine hareket ileten yürütme sistemidir. Üçüncü kısım ise deneyler sırasında dinamik yükün test tekerleğine uygulanmasını sağlayan ve bir hidrolik silindirden oluşan yükleme sistemidir. Gerçek zamanlı olarak alınan sinyaller (5 adet kuvvet, tork, devir) monitörden görülebildiği gibi bilgisayara da kayıt edilebilmektedir. Statik kalibrasyon deneylerinde transducerler doğrusal ilişkiler göstermiş olup, korelasyon katsayıları (R) 1’e yakın bulunmuştur.Öğe Nitrürlenmiş AISI 4140 çeliğine uygulanan yükün aşınma hızına etkisi(Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2011) Ekinci, Şerafettin; Akdemir, AhmetBu çalışmada, AISI 4140 çeliği, aşınma direncini iyileştirmek için, Sulfinuz tuz banyosunda nitrürlenmiştir. Nitrürlenmiş çeliğin tribolojik davranışı ısıl işlem görmemiş aynı tür çelikle mukayese edilmiştir. Aşınma testleri değişik şartlar altında ve karşı yüzey olarak karbürize edilmiş AISI 52100 çeliği kullanılarak blok-silindir deney setinde gerçekleştirmiştir. Isıl işlemli ve işlemsiz her iki AISI 4140 çeliği için sürtünme katsayısı değişimi ve aşınma davranışı değişik yükler altında, 1000 metre kayma mesafelerinde belirlenmiştir. Aşınan yüzeylerde metalografik olarak aşınma mekanizmaları incelenmiştir. Sonuç olarak; nitrürleme işleminin aşınma direncini önemli ölçüde artırdığı, tuz banyosundaki kükürdün sürtünme katsayısını azalttığı bulunmuştur.