Yazar "Eleren, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Müşteri beklentilerine dayalı bir hizmet kalitesi ölçüm modeli: termal otel işletmeciliğinde bir uygulama(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009) Eleren, AliSERVQUAL hizmet kalitesi ölçeği ve SERVPERF hizmet performans modeli ve ölçeği günümüze kadar hizmet sektöründe faaliyet gösteren birçok işletme üzerinde başarıyla kullanılmış ölçeklerdir. Hizmet işletmeleri ve bağlı bulundukları alt sektörler karakteristik yapıları ve bu yapılarını oluşturan işletme stratejileri, kültürleri, müşteri portföyü, bölgesi, büyüklüğü, hizmet çeşidi vb. unsurlara göre farklılıklar göstermektedir. Bu tür ölçek ve modellerin uygulanmasındaki başarı ve sonuçlarının işletmeye ve sektörlere faydalı olması için bu tür farklılıkları dikkate alınması yerinde olacaktır. Bir başka deyişle, tüm hizmet sektörlerine taşıdıkları farklılıkları dikkate almadan standart bir ölçek veya modelin uygulanması hatalı sonuçlara veya yorumlara sebep olabilir. Çalışmada temel amaç, SERVQUAL hizmet kalite ölçeğine bağlı olarak Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı termal otel işletmeleri için uygun bir hizmet performans modeli oluşturulmasıdır. Burada verilerin değerlendirilmesi ve modelin elde edilmesinde Yapısal Eşitlik Modeli yaklaşımından yararlanılmıştır ve istatistiksel uygulamalarda SPSS ve AMOS yazılımları kullanılmıştır. Toplam üç termal otel işletmesi müşterileri içersinden tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 422 katılımcıya ait veriler kullanılmıştır. Öncelikle faktör analizi ile veriler beş boyutta (faktör) toplanmıştır. Sonra her boyut için ayrı ayrı uyum indeksleri çıkartılmıştır. Bu verilerin ışığında ilk modelden ve modifikasyona tabi olarak geliştirilen son modele kadar sonuçlar değerlendirilmiş ve uyum indeksleri en sonunda istenen düzeye gelinceye kadar modifikasyona devam edilmiştir.Öğe Üretimde kalite odaklı süreç geliştirme analizi: panel pres kapı üretim örneği(Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2008) Eleren, Ali; Koray, GürpınarÜretim işletmelerinde en önemli sorunlardan birisi ürünlerde kalite normlarının sağlanması ve sürekliliğidir. Ürün kalitesi hammaddeden ürünün son haline kadar geçen sürecin bir sonucudur. Bu nedenle ana üretim süreci ve onu oluşturan alt süreçlerde kaliteyi sağlamak için çalışmalar yürütülür. Bu çalışmalardan birisi kalite odaklı süreç geliştirme analizleridir. Bu analizlerde temel hedef kalitesizliği oluşturan hata türlerinin belirlenmesi ve azaltılmasıdır. Hata türlerinin belirlenmesi bir risk analizidir. Bu konuda başta istatistiksel yöntemler olmak üzere matematiksel ve simulasyona dayalı, nicel veya nitel yöntemler kullanılabilir. Bu yöntemler içersinde nitel değerlendirmeye açık olması, kolay ve pratik uygulanabilirliği açısından Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA) öne çıkmaktadır. Çalışmanın amacı, bir kapı üretim sürecinde ürün kalitesini olumsuz etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve azaltılmasıdır. Çalışma risk analizi ve süreç geliştirme olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada risk faktörlerinin belirlenmekte ve risk öncelik göstergesi (RÖG) hesaplanarak önem düzeylerine göre sıralanmaktadır. İkinci aşamada ise risk faktörlerinin en önemlisinden başlamak üzere risklerin azaltılması için önlem ve çalışmalar yer almaktadır.