Yazar "Emir, Oktay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Destinasyonların Toplantı Turizmi Amaçlı Pazarlanmasında Kongre ve Ziyaretçi Bürolarının Rolü: İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2010) Baytok, Ahmet; Soybalı, H. Hüseyin; Emir, OktayBu çalışmada, destinasyon pazarlama örgütü olarak Kongre ve Ziyaretçi Bürosunun bir destinasyonun toplantı turizmi amaçlı pazarlanmasında rolünün araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ve İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu oluşturmaktadır. Araştırmanın bir örnek olay çalışması olması nedeniyle niteliksel yöntemler olarak yarı yapılandırılmış görüşme ve ikincil veri analizi yöntemleriyle veriler toplanmış ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular: İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu kurulduğu yıldan itibaren günümüze kadar geçen sürede gerçekleştirdiği faaliyetler ile toplantı sayısı ve katılımcı sayısı bakımından İstanbul’u dünyada ilk yirmi destinasyon içinde yer alan bilinir bir toplantı turizmi destinasyonu haline getirmiştir. Büro Avrupa ve dünyadaki benzerleri ile karşılaştırıldığında yapısal açıdan diğer bürolardan farklı değildir. Farklılık noktası büronun misyon, görevler, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde toplantı turizmine odaklanmasıdır. Araştırma ayrıca İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosunun bütçenin sınırlı olması, güvenlik, yeterli toplantı ve konaklama arzının olmaması ve kullanımı, yeterli sponsor bulunamaması, kamu kuruluşlarının desteklerinin yetersiz oluşu, tercüman sorunu gibi sorunlar ile karşılaştığını ve bu sorunların çözümü durumunda İstanbul ve Türkiye’nin toplantı turizmi amaçlı gelişimine ve dünya ve Avrupa’daki payının artmasına katkısının artarak devam edeceğini göstermektedir.Öğe Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2010) Emir, Oktay; Avan, AliHer sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de son yıllarda yaşanan ekonomik ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle tüketim algısında ve davranışlarda değişiklikler ortaya çıkmıştır. Sürdürülebilir turizm anlayışının gelişmesi, kaynakların hızla azalması ve niteliklerinin bozulması sonucu çevresel değerlere olan sorumluluk bilincinin artması, klasik tatil anlayışının yerini alternatif turizm türlerinin alması gibi nedenler insanların farklı arayışlar içine girmesine neden olmuştur. Farklı kültürleri tanıma ve yeni yerler keşfetme amacıyla seyahat eden turistlerin bu hareketleri kültür turizmini ve kültürel varlıkları, seyahat kararlarında etkili olan iki önemli değişken haline getirmiştir. Bu çalışmada, Konya’yı kültürel amaçlarla ziyaret eden yabancı turistlerin satın alma karar sürecinde kültürel varlıkların etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi temel amaçtır. Bu doğrultuda Konya’yı ziyaret eden yabancı turistler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Anket yöntemiyle toplanan verilerin analizinde faktör analizi, frekans-yüzde dağılımları, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analiz edilmesiyle elde edilen bulgulara göre, turistlerin satın alma karar sürecinde kültürel varlıkların etkisine ilişkin görüşleri olumludur. Bununla birlikte, turistlerin satın alma karar sürecinin ihtiyacın ortaya çıkması ve alım sonrası davranışlar aşamalarını daha fazla önemsedikleri ifade edilebilir.