Yazar "Er, Rukiye Konuk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 1-3 YAŞ ARASINDA ÇOCUĞU BULUNAN ANNELERİN ÖZYETERLİKLERİ İLE MÜKEMMELİYETÇİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ(2014) Çiçekler, Canan Yıldız; Büyükbayraktar, Çağla Girgin; Er, Rukiye Konuk; Pirpir, Devlet AlakoçÇalışmada annelerin mükemmeliyetçilik ve ebeveynlik özyeterlikleri arasındaki ilişki çalışma durumları, yaşları ve eğitim seviyeleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, 1-3 yaş grubunda çocukları bulunan anneler oluştururken; çalışmanın örneklemini ise, Konya ilinde 1-3 yaş grubunda çocuğu bulunan 139 anne oluşturmaktadır. Çalışmada "Anne-Babalık Becerilerinde Özyeterlik Ölçeği ve Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışma, genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelindedir. Annelerin mükemmeliyetçilik ve özyeterlik düzeyleri çalışma durumlarına göre "Bağımsız Gruplar t-testi" ile analiz edilirken, yaşlara ve eğitim düzeylerine göre "Kruskal Wallis Testi" ile analiz edilmiştir. 1-3 yaş arasında çocuğu olan annelerin mükemmeliyetçiliği ile özyeterlik düzeyleri arasındaki ilişki ise "Pearson Korelâsyon Katsayısı Testi" ile incelenmiştir. Annelerin mükemmeliyetçilik ve özyeterlik düzeyleri ile çalışma durumları, yaşları ve eğitim düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar elde edilmiştir. Ayrıca annelerin mükemmeliyetçilikleri ile özyeterlik düzeyleri arasında yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki bulunmuşturÖğe Aile ve kardeş eğitimi programının engelli çocuğa yönelik tutum ve davranışlara etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-03-25) Er, Rukiye Konuk; Temel, Z. Fulya; Doğru, Sunay YıldırımBu araştırma engelli kardeşi konusunda desteğe ihtiyacı olan normal kardeşlerin kendilerine ve ebeveynlerine verilen Aile Eğitim Programı (AEP) ve Kardeş Eğitim Programının (KEP) 10-14 yaş aralığındaki normal kardeşlerin engelli kardeşine yönelik tutum ve davranışlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni Kardeş Eğitim Programı ile Aile Eğitim Programıdır. Normal çocuk için engelli kardeşle ilgili bilgi, beceri, tutumları ve davranışları; anne-baba için ise normal çocuğun davranışları ile ilgili görüşleri programdan etkilenmesi beklenen bağımlı değişkenlerdir. Araştırmada deneysel modeller içerisinde yer alan, Çok denekli-çok faktörlü deneysel desen kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırma; öntest-sontest kontrol gruplu desen üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya merkez ilçelerinde zihin engelli kardeşi bulunan 10-14 yaş aralığındaki 30 ilköğretim okulu öğrencisi (deney-1, deney-2, kontrol grubu) ile 10 ebeveyn (deney-2 grubundaki çocukların anne-babaları) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak normal çocuklar için; ?Başarı Testi?, ?Özürlü Kardeşe Yönelik Tutum Ölçeği?, ?Temel Beceri Ölçeği? ve ?Schaffer Kardeş Davranışı Değerlendirme Ölçeği-Kardeş Formu? kullanılırken anneler için ?Schaffer Kardeş Davranışı Değerlendirme Ölçeği-Anne Formu? kullanılmıştır. Değişkenlerin özelliklerine bağlı olarak; Mann Whitney U-Testi, Kruskal Wallis Testi (H testi) ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi'nden yararlanılmıştır. Farklılıkların test edilmesinde ise anlamlılık düzeyi ? =0.05 olarak alınmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre deney gruplarındaki kardeşlerin kontrol grubundaki kardeşlere göre bilgi düzeylerinde, tutum ve davranışlarında artış olmuştur. İki deney grubu arasında ise engelli kardeşlerine yönelik becerileri kazandırmada AEP'te yer alan kardeşler lehine bir sonuç saptanmıştır.Öğe Comparison of attitudes of parents having children in early childhood period related to play(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Pirpir, Devlet Alakoc; Er, Rukiye Konuk; Kocak, NurcanIn this study, the purpose was to examine the opinions of parents having children in early childhood period related to play in terms of education variable. In this study which was planned in scanning model, a relational scanning between dependent and independent variables was carried out. The scope of this study consisted of parents living in Konya Province and having children in early childhood period, and the sample group consisted of randomly selected 171 mothers and 148 fathers, totally 319 parents. The dependent variable of the research included opinions related to play. The independent variables were being a parent, educational status of the parents. The opinions of the parents related to play were determined through the questionnaire form developed by the researchers pursuant to the purpose of the study and 'Parents' play attitude scale' developed by Fogle and Mendez. There were questions which would determine the opinions of parents related to play and families' demographic information. The collected data were examined through the SPSS 11 packet program in computer environment, and t-test and variance analysis techniques were applied for the comparisons between the dispersions. The findings of the research show that; the attitudes of parents having children in early childhood period towards play in the context of being a parent and educational status were found meaningful at the level of 0.05 significance. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe Developing a sexual education program for students with special education needs(MEHMET TEKEREK, 2016) Er, Rukiye Konuk; Buyukbayraktar, Cagla Girgin; Kesici, SahinThe purpose of this research is to determine sexual problems of mentally handicapped students depending on the opinions of teachers of mentally handicapped individuals and to present a preliminary study for the sexual education program in order to solve these problems. The study population of the research consisted of 38 teachers of mentally handicapped individuals working in Konya province. The semi-structured interview technique was used as the data collection tool in the research. The results of the research can be the attainments such as sexual satisfaction, private parts sanitation, changes in adolescence period. The content of the program may include issues such as gender differences, sexual abuse, knowing his/her body, sexual satisfaction. The issues of the sexual education program for individuals with special education needs can be taught using methods such as teaching through videos, being a model, drama.