Yazar "Er, Sema" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Farklı Bilişsel Tempoya Sahip 5-6 Yaş Grubu Çocukların İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerilerinin İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2013) Er, Sema; Tepeli, KezbanFarklı bilişsel tempoya sahip 5-6 yaş grubu çocukların işitsel muhakeme ve işlem becerilerini incelemek amacı ile yapılan bu çalışmada, “Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5-6 yaş grubu çocukların Selçuk İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerileri Testi’nin Genel Bilgi, Sözel Anlamsızlıklar, Aritmetik Muhakeme, Analojik Tamamlama, Nedensel Muhakeme, Benzerlikler alt test ve toplam test puan ortalamaları bilişsel tempolarına göre farklılaşmakta mıdır?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya il merkezindeki ilköğretim okullarının bünyesindeki anasınıfları ile bağımsız anaokullarına devam eden çocukların içinden tesadüfî küme örnekleme yöntemi ile seçilen 9 okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 350 çocuk oluşturmuştur. Araştırma genel tarama modelindedir. Araştırmaya katılan çocukların bilişsel tempolarını belirlemek için Wright (1971) tarafından geliştirilen ve Seçer vd. (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan “Kansas Reflection-Impulsivity Scale for Preschool (KRISP A)” kullanılmıştır. Çocukların işitsel muhakeme ve işlem becerilerini belirlemek için Tepeli vd. (2012a) tarafından geliştirilen Selçuk İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerileri Testi (SİMİBT) kullanılmıştır. Çocukların Selçuk İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerileri Testi toplam test ve alt test puanları, sahip oldukları bilişsel tempo bakımından F testi ile karşılaştırılmıştır. Gruplar arası farkın nasıl yorumlanması gerektiğini ortaya koyabilmek için Tukey Testi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul öncesi dönemdeki çocukların Selçuk İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerileri Testi’nin Genel Bilgi, Sözel Anlamsızlıklar, Aritmetik Muhakeme, Analojik Tamamlama, Nedensel Muhakeme, Benzerlikler alt test ve toplam test puanları bilişsel tempolarına göre anlamlı düzeyde farklılaşmıştır. Özellikle reflektif çocuklar, diğerlerine göre SİMİBT’in alt testlerinden ve toplam testinden daha yüksek puanlar elde etmişlerdir.