Yazar "Ercan, Emine Eda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Teaching vocabulary through cooperative learning(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Ercan, Emine Eda; Sarıgül, EceBu çalışma kelime öğretmede işbirlikçi öğrenme metoduyla kelime öğretiminin mi, geleneksel yöntemin mi daha etkili ve başarılı olduğunu incelemiştir. Ön test ve son testin kullanıldığı nicel, sözde- deneysel bir çalışmadır. Çalışma, her biri 18 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde yapılmıştır. Bu öğrenciler, Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda hazırlıkta okumaktadır. Hem deney, hem de kontrol grubu aynı bilinmeyen kelimeleri öğrenmişlerdir. Çalışma süresince deney grubu İşbirlikçi Öğrenme Metodu'yla çalışırken, kontrol grubu kelime listesi ve İngilizce-İngilizce sözlükten yararlandı. Grupların ön test ve son test sonuçlarının analizi İşbirlikçi Öğrenme metoduyla öğrenen öğrencilerin geleneksel yöntemle öğrenenlere göre daha başarılı olduklarını göstermiştir. İlk bölümde, bu konuda yapılan çalışmalar tanıtılmıştır. Ayrıca problemin tanıtılması, çalışmanın amacı ve araştırmanın hipotezi, araştırmanın kapsamı ve sınırlılıkları sunulmuştur. İkinci bölümde; kelime, kelime öğretimi ve dil öğretiminde bunun önemi anlatılmıştır. Ayrıca, değişik kelime öğretimi teknikleri ve işbirlikçi öğrenmeyle ilgili detaylı bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde, çalışmanın metodu anlatılmıştır. Dördüncü bölüm, çalışmanın deneysel sonuçları ile ön test/ son test sonuçlarını kapsamaktadır. Beşinci bölümde; sonuç, bulgular ve önerilere yer verilmiştir.