Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdem, Ali Rıza" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dünyadaki? Yükseköğreti?mi?n Deği?şi?mi?
    (Selçuk Üniversitesi, 2006) Erdem, Ali Rıza
    Yükseköğretim bir ülkenin gerek duyduğu nitelikli insan gücünün yetiştirilmesinde, bilginin üretilmesinde ve topluma hizmette önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Yükseköğretimde kalıcı ve derin değişiklikler yapan bir dönüşüm yaşanmaktadır. Bu dönüşümün yaşanmasında küreselleşmenin etkisi çok büyüktür. Küreselleşmeyle birlikte bölgesel işbirliği hız kazanmıştır. Bölgesel işbirlikleri, ekonomi başta olmak üzere eğitim ve özellikle yükseköğretimde değişmelere neden olmuştur. Üniversitelerin yükseköğretim hizmeti sunan bir eğitim kurumu olarak, ulusal ve uluslararası eğitsel, sosyal, ekonomik, siyasal ve teknolojik değişmelere ayak uydurması artık bir zorunluluktur. Üniversitelerin değişimi yönetmesi ve öncelikle kendisinden beklenen değişimi başlatabilmesi için bugünden geleceği görüp buna göre kararlar alıp, planlama yapması ve uygulaması gerekmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Köy ve İlçe Merkezinde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Halkla Etkileşim ve Mesleki Memnuniyet Boyutunda Karşılaştığı Sorunlar ve Bu Sorunların Performansına Etkisi Konusundaki Görüşleri
    (Selçuk Üniversitesi, 2011) Erdem, Ali Rıza; Yaprak, Meral
    Bu çalışmanın amacı Denizli ili köy ve ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin halkla etkileşim ve mesleki memnuniyette karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerini ortaya koymaktır. Denizli’nin ilçelerindeki resmi ilköğretim okullarından 321 ve köylerindeki resmi ilköğretim okullarından 272 sınıf öğretmeni veri toplama aracını uygulamak üzere oranlı küme örnekleme yoluyla seçilerek örnekleme alınmıştır. Geliştirilen ölçeğin sorunla karşılaşma derecesinde Alpha iç tutarlılık katsayısı 0,89’, sorunun performansa etkisinde 0,91 dir. Köyde ve ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin halkla etkileşim boyutunda karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların performansına etkisi konusunda ölçekteki görüşlerinin aritmetik ortalamasına göre halkla etkileşim sorunlarının en önemlisi “Halk öğretmenine güven duymuyor” dur. Köyde ve ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin mesleki memnuniyet boyutunda karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların performansına etkisi konusunda ölçekteki görüşlerinin aritmetik ortalamasına göre mesleki memnuniyet sorunlarının en önemlisi ise “Bulunduğum okulda görev yapmak ruh sağlığımı olumsuz etkiliyor” dur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIĞI YÖNETSEL SORUNLAR VE YÖNETSEL SORUNLARIN PERFORMANSINA ETKİSİ KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİ
    (Selçuk Üniversitesi, 2007) Erdem, Ali Rıza
    İlköğretim kurumları yönetmeliğine göre ilköğretim okullarının 1–5 inci sınıflarında sınıf öğretmenliği esastır. Sınıf öğretmenleri ilköğretim okullarının 1.2.3.4.5. sınıflarında öğrencileri sınıf esasına göre eğitim-öğretim yaptırmaktadır. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin yönetsel sorunlar ve yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerini ortaya koymaktır. Denizli merkezinde resmi ve özel ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinden 301’i random ve tabakalama yoluyla seçilerek örnekleme alınmıştır. Araştırmada veriler geliştirilen likert tipli anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre 1. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunlara katılma konusundaki görüşlerine göre yönetsel sorunların ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması”, “Okul yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması” ve “Okul yönetiminin objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır. 2. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunlarla karşılaşma konusundaki görüşleri görüşlerine göre sık karşılaşılan yönetsel sorunlardan ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması”, “Okul yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması” ve “Okul yönetiminin objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır. 3. Sınıf öğretmenlerinin verilen yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerine göre performanslarını en çok etkileyen yönetsel sorunların ilk üçü sırasıyla “Okul yönetiminin öğretmeni ilgilendiren kararların alınmasında öğretmenlerin görüşünü almaması”, “Okul yönetiminin öğretmenlere öğrencilerden okul adına para toplattırması” ve “Okul yönetiminin objektif performans değerlendirme sistemine sahip olmaması” dır. 4. Sınıf öğretmenlerinin verilen a)yönetsel sorunlara katılma b) yönetsel sorunlarla karşılaşma c) yönetsel sorunların performansına etkisi konusundaki görüşleri 1) cinsiyetine 2) görev yapılan okulun türüne 3) yaşına 4) eğitim durumuna 5) öğretmenliği seçme nedenine 6) öğretmenliği yapmaktan memnuniyete 7) seçme şansı olsa öğretmenlik mesleğini yine seçmeye 8) hizmet içi eğitim kurslarına katılmasına 9) hizmet içi eğitim kurslarına katılma şekline 10) bilimsel /mesleki kongre, toplantı ve konferanslara katılmasına 11) eğitim sendikasına üyeliğine 12) herhangi bir dernek üyeliğine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Davranışlarının Demokratikliğine İlişkin Algıları (Paü Örneği)
    (Selçuk Üniversitesi, 2006) Erdem, Ali Rıza; Sarıtaş, Emel
    Bu araştırmada PAÜ Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretim elemanlarının davranışlarını demokratik açıdan nasıl algıladıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın verileri PAÜ Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinden random ve tabakalama yöntemi ile seçilen 319 kişilik örneklemden elde edilmiştir. Araştırmada veriler geliştirilen likert tipli ölçek yoluyla toplanmıştır. Ölçeğin alpha iç tutarlılık katsayısı. 9401’dir. Verilerin çözümlemesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. PAÜ Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencileri öğretim elemanlarının davranışlarını öncelik sırasına göre % 61,4 “genellikle”, % 36,8 “nadiren” demokratik olarak algılamaktadır. PAÜ Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretim elemanlarının davranışlarının demokratikliğine ilişkin algıları “cinsiyete” ve “öğretim türüne” göre farklılık göstermemekte, “sınıfa” göre farklılık göstermektedir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim