Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdem, Mehmet Mahsum" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yeşil pazarlama faaliyetlerinin tüketicilerin çevreye duyarlı mal ve hizmetleri tercih etme eğilimlerine etkisi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Erdem, Mehmet Mahsum; Şahin, Esen
    İnsanlar doğada bulunan kaynakları sınırsızmış gibi kullanıp çevresel tahribatlara yol açmaktadırlar. İnsanların sergilemiş oldukları bu bilinçsiz davranışlar sonucunda dünyadaki denge bozularak iklimler değişmiş ve küresel ısınma gibi birçok çevre problemi ortaya çıkmıştır. Küresel boyutta yaşanan bu çevre problemlerini ortadan kaldırabilmek için yeşil pazarlama faaliyetleri ortaya çıkmıştır. Özellikle son yıllarda ülkemizde de yeşil pazarlama faaliyetlerinin önemi anlaşılmış ve çevre sorunlarının azaltılması için çalışmalar başlatılmıştır. Yeşil pazarlama ekseninde oluşturulan bu çalışmada yeşil pazarlama faaliyetlerinin tüketicilerin çevreye duyarlı mal ve hizmetleri tercih etme eğilimlerine etkisini belirlemek amacıyla Selçuk Üniversitesi Doğanhisar Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerinde anket yapılmıştır. Bu anket sonuçları SPSS 22 programı yardımıyla tüketicilerin çevreye karşı olan duyarlılığı, yeşil ürünlere karşı tutumları, bu konuyla ilgili hassasiyetleri, çevre dostu ürünleri satın alma eğilimleri ve çevre dostu ürünlerin farkında olup olmadıkları arasında istatistiki açıdan anlamlı ilişkilerin olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin çevreye karşı olan duyarlılıkları yüksek olmasına rağmen diğer ürünlere kıyasla daha fazla yeşil olan ürünlere yüksek ücret ödeme taraftarı olmadıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan katılımcıların çevreyle ilgili simge ve sembolleri yeterince bilmedikleri gözlemlenmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim