Yazar "Erdinler, Emine Seda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Mobilyada tüketici tercihleri ve tasarım beklentileri(Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2016) Erdinler, Emine Seda; Koç, Küçük HüseyinTasarım genel anlamda bir planın gerçekleştirilmesi ve bir ürünün görünüş ve fonksiyonlarına karar verilmesi sürecidir. Günümüzde pek çok üretici tasarımın önemini tüketicinin tasarım beklentilerini karşılamak üzere oluşturulan üretim ve satış stratejisi olarak vurgulamaktadır. Tüketici mobilya satın alırken, zevkine uygun seçim yaparken fiyat konusunu da göz önünde bulundurmak zorundadır. Mobilya satın alındığında uzun süre kullanılan bir üründür. Bu anlamda tüketiciler fiyat, estetik ve konfor özelliklerinin yanı sıra kalite ve dayanım özelliğini de göz önünde bulundurmaktadır. Gelir düzeyi yükseldikçe tüketici, satın alacağı mobilyalarda değeri sadece fiyat ile ölçmemektedir. Tasarım değeri de önem kazanmaktadır. Bu da yüksek standartlarda üretim gereğini beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada tüketicinin kişisel yaşam ortamlarını oluştururken tercihlerini etkileyen faktörlerle, üreticinin tasarım stratejileri incelenmektedir.Öğe Türkiye mobilya endüstrisine stratejik bir bakış(Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2016) Koç, Küçük Hüseyin; Kurtoğlu, Ahmet; Erdinler, Emine Seda; Hazır, EnderMobilya endüstrisi son yıllarda gösterdiği gelişimle, Türkiye’nin hızlı büyüyen ve ticari dengesi pozitif seyreden önemli sektörlerinden biri olmuştur. Üretim değeri 19 milyara ulaşmış, 200’ü aşkın ülkeye 2,2 milyar dolar ihracat yapmıştır. Sektör yarattığı katma değerle imalat sanayi içinde % 2,38’lik bir paya sahiptir. Yeni teknoloji ve işletmecilik uygulamaları yaygınlaşmaktadır. Ancak bu olumlu göstergelere karşın, henüz dünyada Türk mobilyası imajı yeterince yerleşmemiştir. Girdilerin ve ürünlerin belgelendirilmesi yetersizdir Kurumsallaşma, kalite güvence sistemlerinin etkinliği, AB mevzuatının uygulanabilirliği tartışmalıdır. AR-GE harcamaları artmakla birlikte, üniversite-sanayi işbirlikleri yeterince değer yaratıcı görünmemektedir. Mobilya endüstrisinin Vizyon 2023 hedeflerine ulaşması, olumlu göstergelerini güçlendirmesine ve olumsuz göstergeleri düzeltmesine bağlıdır.