Yazar "Erkmen, Gaye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Düzenli egzersiz katılımcılarının optimal performans duygu durumunun yordayıcıları olarak algılanan görünüm ve benlik saygısı(2017) Erkmen, GayeB u çalışmanın amacı, düzenli olarak egzersiz yapan katılımcıların algıladıkları görünüm ve benlik saygısının optimal performans duygu durumlarını yordayıp yordamadığını incelemektir. Çalışmanın örneklemini, farklı spor merkezlerinde en az 6 aydır düzenli olarak egzersiz yapan 142 erkek ( katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, kişisel bilgi formu, Kendini Fiziksel Tanımlama Envanteri'nin "algılanan görünüm" alt ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Sürekli Optimal Performans Duygu Durum Ölçeği kullanılmıştır. Algılanan görünüm ve benlik saygısının optimal performans duygu durumunu yordamadaki rolünü ortaya koyabilmek için hiyerarşik regresyon analizi uygulanmıştır. Analizin birinci adımında, algılanan görünüm değişkeninin model içerisinde katkısının anlamlı olduğu (p.01) ve varyans olarak optimal performans duygu durumunun % 23'ünü açıkladığı görülmüştür. İkinci adımda ise benlik saygısı değişkeninin model içerisinde katkısının anlamlı olduğu (p.01) ve varyans olarak optimal performans duygu durumunun % 20'sini açıkladığı görülmüştür. Bulgular, algılanan görünüm ve benlik saygısı değişkenlerinin optimal performans duygu durumuna ilişkin açıkladıkları toplam varyans % 43 olduğunu göstermiş ve algılanan görünüm ve benlik saygısının optimal performans duygu durumunu yordamada önemli rol oynadığı göstermiştirÖğe The Effect of Volleyball Training Program on Students’ Depression Levels in Private Primary and Secondary Schools(Selçuk Üniversitesi, 2018 Aralık) Bozkurt, İbrahim; Akandere, Mehibe; Erkmen, Gaye; Atak, Elif AycanThe purpose of the study was to investigate the the effect of volleyball training program, as a leisure activity, on students depression levels. The sample of the study consists of 202 students (intervention group), 201 students (control group). Eight weeks training program was prepared and conducted at the intervention group. This study was a pretest posttest experimental research design with control group. The data of the research were collected with demographic information form and Depression Scale for Children. To revealed that whether there were differences between pretest and posttest depression scores of intervention and control groups ANCOVA analysis was conducted. Results revealed that there was a significant difference between students pretest and posttest depression scores of intervention and control groups (p = .000). According to ANCOVA findings, students of intervention and control groups’ pretest depression scores were controlled, there were significant differences between intervention and control group students’ posttest depression scores (F(2-400) = 821.24, p = .000). It was revealed that volleyball training program have an impact on having a lower depression scores of the students in the intervention group than depression scores of the students in the control group. In this respect, in order to ensure that children are away from depression and to be healthier individuals in their physical and spiritual life, their educational processes should be supported by participating sport, physical activities and games. It is considered that students should be directed to various sporting activities by family, school administration and physical education teachers.Öğe The effect of volleyball training program on students’ depression levels in private primary and secondary schools(2018) Bozkurt, İbrahim; Akandere, Mehibe; Erkmen, Gaye; Atak, Elif AycanThe purpose of the study was to investigate the the effect of volleyball training program, as a leisure activity, on students depression levels. The sample of the study consists of 202 students (intervention group), 201 students (control group). Eight weeks training program was prepared and conducted at the intervention group. This study was a pretest posttest experimental research design with control group. The data of the research were collected with demographic information form and Depression Scale for Children. To revealed that whether there were differences between pretest and posttest depression scores of intervention and control groups ANCOVA analysis was conducted. Results revealed that there was a significant difference between students pretest and posttest depression scores of intervention and control groups (p .000). According to ANCOVA findings, students of intervention and control groups’ pretest depression scores were controlled, there were significant differences between intervention and control group students’ posttest depression scores (F(2-400) 821.24, p .000). It was revealed that volleyball training program have an impact on having a lower depression scores of the students in the intervention group than depression scores of the students in the control group. In this respect, in order to ensure that children are away from depression and to be healthier individuals in their physical and spiritual life, their educational processes should be supported by participating sport, physical activities and games. It is considered that students should be directed to various sporting activities by family, school administration and physical education teachers.Öğe Selçuk üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin empatik eğilimlerinin sporda tercih ettikleri lider davranışları ile karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2007) Erkmen, Gaye; Akandere, MehibeSelçuk Üniversitesi Beden Egitimi ve Spor Yüksekokulunda ögrenim gören ögrencilerin empatik egilimleri ile sporda tercih edilen liderlik davranısları arasındaki iliskiler incelenmistir. Arastırma evrenini Beden Egitimi Ögretmenligi bölümünden 121, antrenörlük bölümünden 120, yöneticilik bölümünden 120 olmak üzere toplamda 361 ögrenci olusturmaktadır. Ögrencilerin 138'i kız, 223'ü erkektir. Veri toplamada Dökmen (1988) tarafından hazırlanan Empatik Egilim Ölçegi (EEÖ) ve Chelladurai ve Saleh (1980) tarafından hazırlanan Tiryaki (2000) tarafından güvenirlilik çalısması yapılıp uyarlanan, Spor çin Liderlik Ölçeginin (SLÖ) tercih edilen lider davranısı formu kullanılmıstır. Verilerin analizinde degiskenlere baglı olarak bagımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizi, Pearson Momentler Çarpım korelasyon tekniginden yaralanılmıstır. Varyans analizi sonucunda anlamlı fark çıkan bulgularda farklılasmanın kaynagını belirlemek amacıyla Tukey testi yapılmıstır. Analizler sonucunda cinsiyet degiskeni açısından empatik egilim puanları arasında bir fark bulunmazken tercih edilen lider davranısı alt boyutlarından sosyal destek, demokratik davranıs, otoriter davranıs alt boyutlarında anlamlı düzeyde farklılasma vardır. Yas degiskenine göre empatik egilim puanı ve tercih edilen lider davranısı alt boyutları arasında anlamlı bir fark görülmemistir. Bölüm degiskeni açısından empatik egilim puanları arasında anlamlı bir fark görülmezken, tercih edilen liderlik davranısı alt boyutlarından demokratik davranıs ve pozitif geribildirim alt boyutlarında anlamlı bir fark gözlenmistir (p<0,05). Brans degiskeninden göre empatik egilim puanları arasında istatiski açıdan anlamlı bir farklılasma ortaya çıkmıstır (p<0,05). Ayrıca tercih edilen lider davranısı alt boyutlarından demokratik davranıs alt boyutunda anlamlı bir farklılasma görülmektedir (p<0,05). Kaptanlık yapma durumuna göre empatik egilim puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılasmanın oldugu görülmektedir (p<0,05). Liderlik davranısı alt boyutlarında ise anlamlı bir fark görülmemistir. Selçuk Üniversitesi Beden Egitimi ve Spor Yüksekokulunda ögrenim gören ögrencilerin empatik egilimlerinin tercih edilen lider davranısı arasındaki iliskiyi belirlemek amacıyla yapılan çalısma sonucunda; tercih edilen lider davranısı alt boyutlarından olan sosyal destek, pozitif geribildirim ve egitim ögretim alt boyutları ile empatik egilim arasında olumlu yönde bir iliski oldugu görülmüstür.