Yazar "Erol, Ahmet Emin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim müfettişlerinin takım halinde çalışma becerileri(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Erol, Ahmet Emin; Uyar, MustafaBu araştırmada, ilköğretim müfettişlerinin; rehberlik ve teftiş çalışmaları sürecini, eğitim kurumlarının işleyişinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi amacına hizmet edecek nitelikte grup ya da takım anlayışı içinde yürütüp yürütmediklerini nasıl değerlendirdikleri belirlenmiştir. Ayrıca bu konudaki değerlendirmelerinin müfettişliğe atanmalarına esas öğrenimleri, lisansüstü eğitim yapıp yapmama, yaş, müfettişlik kıdemi, nüfusa kayıtlı olduğu ilde çalışıp çalışmama ve bulunduğu ildeki çalışma süresi değişkenlerine göre farklı olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma evreni olarak Konya ili alınmış olup, evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ölçeğin uygulanması ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular: 1- İlköğretim müfettişlerinin, gruplarındaki müfettişlerin takım halinde çalışma becerilerini ?çoğu zaman? düzeyinde algıladıkları ve takım çalışması becerisini gösterdikleri söylenebilir. 2- İlköğretim müfettişlerinin, gruplarındaki müfettişlerin takım halinde çalışma becerilerini ?çoğu zaman? düzeyinde algılamaları, müfettişlerin bu becerilerini ?her zaman? düzeyinde gösterebilmeleri için bu alanın iyileştirmeye açık alan olduğu görülmektedir. 3- İlköğretim müfettişleri, meslek içerisinde kendilerine özgü grup kültürü oluşturmaktalar ve kendi içlerinde bu kültüre uyumda tutarlılık göstermektedirler. 4- İlköğretim müfettişlerinin, grup çalışmaları sırasında aralarında hiyerarşik yapı ve statü açısından yatay bir iletişim olması, lisansüstü öğrenimin öneminin getirdiği farklılığı ortadan kaldırmaktadır. 5- Gruplarda oluşturulan grup kültürüne, gruba yeni katılan farklı yaş kategorilerindeki müfettişler de uyum sağlamaktalar ve davranış örüntüsü göstererek takım halinde çalışma becerisi sergilemekteler. 6- Rehberlik ve teftiş çalışmaları sürecinde verimlilik ve iş performansı açısından mesleki kıdemin önemli bir ölçüt olmadığı görülmektedir. 7- İlköğretim müfettişleri, mesleklerinin gereklerinden dolayı mesleğe özgü davranış örüntüsü geliştirerek, daha özenli davranmaktadırlar. 8- İlköğretim müfettişleri gerek mesleki, gerekse sosyal yaşamlarında kendi içlerinde oluşturdukları informal yapı çerçevesinde davranmaktadırlar.