Yazar "Eryiğit, Sedef" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bütünleşik planlama yaklaşımı ile HRS'lerin diğer ulaşım sistemleri ile ilşkisinin irdelenmesi Konya örneği(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005-06-27) Eryiğit, Sedef; Çiftçi, ÇiğdemKentlerde gerek göçlerle gerekse doğum oranlarıyla nüfusun artması kentlerin mekansal olarak yayılarak büyümelerine sebep olmuş ve bununla beraber yolculuk mesafeleri uzamıştır. Eski kentlerde yolculuklar yaya ve bisiklet ile sağlanırken, kentlerin büyümesiyle birlikte yaya ve bisiklet yolculukları oluşan talebi karşılayamaz hale gelmiştir. Kentlerde yaşamanın gereği olan ekonomik, sosyal ve kültürel faaliyetlerin artışı yolculuk taleplerinin artışına sebep olmuştur. Teknolojinin gelişmesi ve otomotiv sektöründeki gelişmeler kentsel ulaşımda motorlu araç kullanımını artırmıştır. Artan otomobil sayısıyla birlikte ulaşım altyapısını oluşturan yollarda sıkışıklıklar meydana gelmekte ve trafik problemlerinin önemli sebeplerinden biri özel otomobiller olmaktadır. Trafikte yaşanan sorunların çözümü için yapılan çalışmalar ulaşım planlamasını ortaya çıkarmıştır. Trafikteki sıkışıklıklar sonucunda oluşan süre kaybı üretimde kullanılması gereken zamanın trafikte harcanmasına ve dolayısıyla ülke ekonomisini büyük zarara uğratmaktadır. Trafikte yaşanan sorunların çözümü için yapılan talebi düzenleme yaklaşımları (yeni yolların açılması, katlı kavşakların yapılması v.b.) sorunu çözmekte yetersiz kalmış, talebin daha fazla artışına sebep olmuş ve kentsel alanların verimliliğini düşürmüştür. Bir ülkenin gelişmesi için en önemli unsurlardan birisi, ulaştırma hizmetlerinin optimum dağılımım sağlamaktadır. Kentlerde, tarihi ve insani değerlere önem veren, çevresel değerleri koruyan, işletme ve yatırım maliyeti az, güvenli, konforlu, hızlı, emniyetli, ve kentliler arasında sosyo-kültürel ve ekonomik anlamda ayırımı gözetmeyen ulaşım sistemlerine ihtiyaç vardır. Bu amaçla ulaşım türleri kent içinde birbirleri ile rekabet eder değil, birbirini tamamlayan bir sistem oluşturması gerekmektedir. Tez çalışmasında, Konya kent içinde kullanılan tramvay hattının rahat, hızlı, güvenli ve erişebilirliği yüksek bir şekilde kullanılmasına imkan verebilmesi için bütünleşik planlama unsurları doğrultusunda mevcut durumların incelenmesi ve değerlendirilmesi sonucunda öneriler getirilmektedir.Öğe Sürdürülebilir ulaşımın sosyal boyutunda bisikletin yeri(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-04-25) Eryiğit, Sedef; Ter, ÜmmügülsümSon yıllarda artan bireysel motorlu ulaşımın doğal ve yapılaşmış çevre üzerindeki olumsuz etkilerinin kent ve kentlinin gündeminde oldukça yoğun bir şekilde yer alması, sürdürülebilir ulaşım sistemlerinin planlanması gerekliliğini ortaya koymuştur. Kentsel ulaşım sorunlarına gelecek kuşakları da gözeterek kalıcı çözüm sağlamayı amaçlayan sürdürülebilir ulaşımın önemli çalışma alanlarının birini de bisiklet ulaşımının desteklenmesi oluşturmaktadır. Ancak, günümüze değin sürdürülebilir ulaşıma yönelik yapılan çalışmalarda kullanıcıların göz ardı edilmesi ve sürdürülebilir ulaşımın planlama aşamasında sosyal boyutun ve kullanıcıların göz ardı edilmesi, bisiklet kullanımının benimsenmesini ve ulaşımın dengeli bir sistem sunmasına engel oluşturmaktadır. Bisiklet kullanımının sürdürülebilir ulaşımın sağlanabilmesi için temel kaynak ve itici bir güç olması nedeniyle, bisiklet ulaşımına yönelik kentlilerin davranış şekilleri sürdürülebilir ulaşım planlamasının sosyal boyutu için belirleyici olmaktadır. Daha dengeli, sağlıklı ve sürdürülebilir kentsel gelişmenin sağlanabilmesinde en önemli araç olan bisiklet ulaşımının sürdürülebilirlik ilkelerinden sosyal boyut çerçevesinde planlamak hedefi, bu tez çalışmasının temel araştırma konusudur. Bu çalışma ile amaçlanan; sürdürülebilir ulaşımın sosyal boyutunun bisiklet kullanımı üzerine etkilerini ortaya koymak ve bisiklet ulaşımının sürdürülebilir ulaşımın sosyal boyutu ve ilkeleriyle değerlendirilerek, kentlerde herkese eşit ve güvenli ulaşım imkânının tanınması ve kentsel yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik önerilerin geliştirilmesidir. Araştırmanın konusu, Konya kenti bisiklet ulaşımıdır. Araştırmanın kapsamını; sürdürülebilir ulaşımın sosyal boyut göstergeleri eşliğinde (eşitlik, erişilebilirlik, sağlık ve güvenlik, bireysel sorumluluk, bütüncül planlama, kültürel değerler ve alışkanlıklar) bisiklet ulaşımının geliştirilmesi oluşturmaktadır. Bu çalışmanın özgün karakteri; sürdürülebilir ulaşımın sosyal boyutunun bisiklet ulaşımında irdelenerek, Konya kenti örneğinde, farklı toplumsal grupları içeren sosyo-kültürel ve mekânsal boyutlarının bulunduğu ve katılımın anahtar faktör olarak öne çıktığı sürdürülebilir ulaşımın sosyal boyut sürecini tanımlamasıdır.