Yazar "Fidan, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Toplumsal cinsiyet bağlamında kadın ve erkek bedeninin televizyon reklamlarında gösterimi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Fidan, Elif; Koçak, AbdullahReklamcılığın kabul edilen en temel amacı, bir ürün veya hizmetin rakiplerinden farklılıklarını ve hedef kitleye sağladığı avantajları vurgulayarak satış ve karlılığı en üst seviyeye çıkarmaktır. Bu amaca ulaşmaya çalışan günümüz reklamcılık anlayışı artık sadece bir ürün veya hizmeti hedef kitleye tanıtımını sağlamanın ötesinde kurgulanan reklam senaryoları aracılığıyla, ürünün sağladığı yaşam tarzının da satışını sağlamaktadır. Toplumdan etkilendiği kadar toplumu da etkileme gücüne sahip olan reklamlar, olmayan bir ihtiyacı karşılamak için artık bir ürünü değil o ürünle özdeşleştirilen yaşam tarzını hedef kitlenin beğenisine sunmaktadır. Kadın ve erkek bedeninin sıklıkla yer aldığı bu reklam filmlerinde, yansıtılan karakterlerin özenilen hayatı o ürün sayesinde yaşanılabilmektedir. Bu doğrultuda yön değiştiren reklamcılık anlayışı, bireylerin kadın ve erkek olarak hangi role sahip olması gerektiği ve toplumsal rolleri içerisinde ne şekilde tavırlar sergilemesi gerektiği gibi toplumsal mesajları da içerisinde barındırmaktadırlar. Bu çalışmada, televizyon reklam filmleri içerisinde kullanılan kadın ve erkek bedenlerin ne şekilde sunulduğu ve sunuş şekillerini hedef kitle konumunda olan izleyicilerin ne şekilde değerlendirdiklerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda kişisel tüketim ürünlerine yönelik olarak televizyon kanallarında yayınlanan reklam filmleri arasından seçilen reklam örnekleri, Göstegebilimsel Analiz ve Alımlama Analizi yöntemleri aracılığıyla incelenerek elde edilen bulgular değerlendirilmiştir.