Yazar "Görücü, Alpaslan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anne Tutumlarının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Problem Çözme Becerilerine Etkisi(Selçuk Üniversitesi, 2017) Görücü, Alpaslan; Karakuş, NurşenBu araştırmanın genel amacı, anne tutumlarının, okul öncesi dönem çocuklarının sosyal problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmanın evreni, Konya ili merkez Selçuklu, Meram ve Karatay ilçelerindeki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 ay çocuklar ve bunların annelerinden oluşmaktadır. Çalışma grubu ise, okul öncesi eğitim kurumlarından tesadüfi olarak seçilen 249 kız 251 erkek olmak üzere toplam 500 çocuk ve bunların annelerinden oluşmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla “Aile Bilgi Formu”, “Ebeveyn Tutum Ölçeği” ve “Wally Sosyal Problem Çözme Testi” kullanılmıştır. Verilerin analizinde “Anova” testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, anne tutumlarının, çocukların sosyal problem çözme becerilerinde bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında Okuyan Öğrencilerin Aktif Spor Yapma Durumlarının Belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2006) Görücü, AlpaslanAraştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokullarında okuyan öğrencilerin aktif spor yapma durumlarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’ndan random yöntemiyle seçilen 234 öğrenciye 10 demografik bilgi ve 19 konu bilgisinin ölçümü için 29 maddeden oluşan anket formu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin aktif spor yapma durumlarını ortaya koymayı sağlayacaktır. Bu amaç doğrultusunda, doğum yerleri, ailelerin gelir düzeyleri, branşlarıyla ilgili eğitim alıp almamaları, sporda temel eğitimi aldıkları yerler ve sporu seçme amaçları ile ilgili problemler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda yapılan korelasyon çalışmasında belirgin olarak ailenin gelir düzeyi, branşlarıyla ilgili eğitim alıp almadıkları ve sporu seçme amaçları ile aktif spor yapma değişkeni arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Diğer değişkenler arasında ise ilişki gözlenmemiştir.Öğe Beden eğitimi ve spor yüksekokullarında okuyan öğrencilerin spor yapma amaçları ve spora yönlendirilmelerinde etken olan faktörler: Konya örneği(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2001) Görücü, Alpaslan; Berber, ŞakirÖğe Evaluate Professional and Amateur Athletes’ Social Insurances with Legal Aspects in Turkey.(Selçuk Üniversitesi, 2019 Eylül) Özsarı, Arif; Görücü, Alpaslan; Altın, M. Mehmet; Şen, Hüseyin Fatih; Fişekçioğlu, İbrahim BülentWith this study, we aimed to evaluate professional and amateur athletes’ social insurances with legal aspects in Turkey.In this study -which was prepared by making use of descriptive analysis- related laws, regulations and literature were reviewed and the recent situation was demonstrated by researching the obtained resources. It’s understood that professional and amateur Athletes’ contracts are a sort of service contracts, but neither group is subject to Labor Law No. 4857, therefore they cannot demand severance pay, notice pay or annual leave; and that general and special provisions of Law on Debts No. 6098 were implemented for the athletes who signed a contract with a club; and it is also understood that state athletes, jockeys and foreign athletes were subject to the Law On Social Insurance and General Health Insurance No.5510; and that, amateur athletes who have a contract with a club were evaluated in the scope of private health insurance, despite that, amateur athletes without contract to any club aren’t subject to social insurance provisions.Öğe İlköğretim 7. sınıf beden eğitimi derslerinde işbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının öğrencilerin performans, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Görücü, Alpaslan; Yetim, A. AzmiBu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf beden eğitimi öğretiminde, işbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının öğrencilerin performanslarına, derse ilişkin tutumlarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Deneysel olarak gerçekleştirilen araştırma, 2005-2006 öğretim yılının birinci yarıyılında, Selçuklu ilçesinde bulunan Özel Konya Esentepe İlköğretim Okulu'nda birbirine denk iki sınıfta öğrenim gören toplam 34 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Sınıfların denklikleri, öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen bilgiler ve bir önceki yıla ait ders notları ile belirlenmiştir. Bu sınıflar deney ve kontrol grubu olarak atanmıştır. Araştırmada deney grubundaki öğrencilere işbirliğine dayalı öğrenim yöntemi (takımoyun- turnuva) etkinlikleri ve çoklu zeka kuramı uygulamalarından oluşan 16 saatlik bir eğitim programı uygulanırken, kontrol grubu öğrencilerine de geleneksel öğretimle yine 16 saatlik bir eğitim programı uygulanmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla öğrencilere, devinişsel alan gözlem formu ve beden eğitimi tutum ölçeği uygulanmıştır. Ölçekler öğrencilere araştırmanın başında öntest, araştırma sonunda sontest olarak uygulanmıştır. Araştırmadan 8 hafta sonra da gözlem formu, öğrencilere kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde t testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. İşbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının gerçekleştirildiği deney grubu ile geleneksel eğitimin uygulandığı kontrol grubunun öntest-sontest sonuçlarına göre, öğrencilerin voleybol temel becerileri arasında anlamlı fark bulunamamıştır. 2. İşbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının gerçekleştirildiği deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında, öğrencilerin kalıcılık düzeylerini ölçmek için yapılan test sonucunda anlamlı fark bulunamamıştır. 3. İşbirliğine dayalı öğrenim destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının gerçekleştirildiği deney grubu ile geleneksel eğitimin uygulandığı kontrol grubunun öntest-sontest sonuçlarına göre, öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları arasında, deney grubu lehine anlamlı fark elde edilmiştir.Öğe Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin empatik eğilimleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi(2017) Erdoğan, Tuğba; Görücü, AlpaslanBu araştırmanın genel amacı, okul öncesi öğretmenlerinin empatik eğilimleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bunun yanında araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin empatik eğilimleri ve iletişim becerileri ile kişisel değişkenlerden yaş ve çalışma yılı arasındaki farklılıklar da incelenmiştir. İlişkisel tarama modelinde düzenlenen araştırmanın evreni, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Konya ili merkez Selçuklu ve Meram ilçelerinde Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı anaokulu, ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise adı geçen kurumlardan tesadüfi olarak seçilen 144 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan ve öğretmenlerin bazı demografik özelliklerini belirlemeye yönelik "Kişisel Bilgi Formu", Dökmen (1988) tarafından geliştirilmiş "Empatik Eğilim Ölçeği" ve Bedur (2007) tarafından geliştirilmiş "İletişim Becerileri Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde empatik eğilim toplam puanları ile iletişim becerileri toplam puanlarının yaş ve çalışma yılı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi (Anova) ve empatik eğilim toplam puanları ile iletişim becerileri toplam puanları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla "korelasyon" analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, yaş ve çalışma yılı değişkenlerinin okul öncesi öğretmenlerinin empatik eğilimleri ve iletişim becerilerine bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerinin empatik eğilimleri ile iletişim becerileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu bulgu, okul öncesi öğretmenlerinin empatik eğilimlerinin iletişim becerilerine pozitif etkisinin olduğunu göstermektedir