Yazar "Haryadi, Hari" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Trade opportunity of potential agricultural commodities between Turkey and Indonesia(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-04-25) Haryadi, Hari; Oğuz, CennetBu çalışma Haziran 2013 ile Ocak 2014 tarihleri arasında Endonezya ve Türkiye'de gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı Türkiye ile Endonezya arasında ticaret hacmine sahip 3 önemli tarımsal emtianın ticaret potansiyelini ve endüstriyel cazibesini SWOT analizi yöntemi ile analiz etmektir. Ticaret hacmine sahip 3 önemli emtianın sanayi rekabet gücü de ayrıca ele alınmıştır. Bu çalışmada nitel,nicel birincil ve ikincil veriler kullanılmıştır. Birincil veriler araştırma amaçları uyarınca gayelı örnekleme yöntemi ile elde edilmiştir ve veriler üzerinde Online/yüzyüze görüşme usulü ile uzmanların görüşleri alınarak Odak Grup Tartışması (OGT) gerçekleştirilmiştir. İkincil verileri Birleşmiş Milletler (UN) Comtrade, FAOSTAT, IMF, Dünya Bankası, Ticaret Bakanlıkları, Tarım Bakanlıkları ve diğer ilgili kurumların verileri oluşturmaktadır. Çalışmanın açıklayıcı verileri, SWOT (Güçlü yanlar, Zayıf yanlar, Fırsatlar, Tehditler) matris metodu, SOR (Stratejik yönelim) matris metodu, İç Faktör Analizi (IFAS), Dış Faktör Analizi (EFAS), Stratejik Konumu ve Eylem Değerlendirme (SPACE) ve Porter'ın Beş Rekabet Güçleri Matrisi yöntemleri kullanılarak analiz edilmistir. Çalışmanın sonucunda Türkiye'nin Endonezya'ya ihraç etmekte güçlü olduğu ilk üç ürün Buğday, Mısır ve Pamuk olarak tespit edilmiştir. Endonezya'nın Türkiye'ye ihraç etmekte güçlü olduğu ilk üç ürün ise Palm Yağı, Kauçuk ve Muz şeklinde belirlenmiştir. Türkiye ve Endonezya arasında tarımsal emtia ticaretinin eşit koşullu durumda olduğu iç-dış faktörlerin analizi diyagramına göre (X = 0.67; Y = 1.42), (X = 1.31; Y = 0.57) tespit edilmiştir. Bu tespit ile SOR analizinden elde edilen sonuçlar neticesinde çalışmanın ana tavsiyesini Türkiye'nin piyasada rekabet gücünü arttırmak için uygulayacağı strateji öncelikle saldırı stratejisi daha sonra savunma stratejisidir. Öncelikli saldırı stratejisinin ulusal tarım sanayisinin iki ülke arasında pazar payı elde etme kabiliyeti için daha faydalı olduğu yapılan analiz ile tespit edilmiştir.