Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Köroğlu, Mehmet Alpaslan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Atık betonların beton agregası olarak kullanılabilirliği
    (Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2008) Köken, Ali; Köroğlu, Mehmet Alpaslan; Yonar, Fatih
    Katı atıklarının önemli bir bölümünü oluşturan yapısal inşaat atıklarının geri dönüşümü, çevreye verilen zararları azaltacağı gibi büyük şehirlerde doğal agrega kaynaklarının şehir merkezlerinden çok uzak olmasından dolayı nakliye masraflarının yanında, nakliye sırasında harcanan iş ve zaman kaybını da azaltacaktır. Bu çalışmada, beton basınç mukavemeti 20 MPa olan atık betonlardan elde edilen geri dönüşüm agregalarının fiziksel ve mekanik özellikleri incelenmiş, bu agregalardan farklı karışımlarda beton üretilmiştir. 1. karışımın tamamı geri dönüşüm agregasından oluşmaktadır. 2. karışımın iri agregası geri dönüşüm agregası olup ince agregası kırma taş kumdur. 3. karışımın ise tamamı kırma taş agregadan üretilmiştir. Bütün karışımlar aynı dozajda üretilerek birbirleriyle kıyaslanmıştır. Sonuç olarak; geri dönüşüm agregası kullanılarak üretilen betonlarda geri dönüşüm agregası oranı arttıkça beton basınç mukavemetinde azalma olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çekme bölgesi lifli beton olan cam fiber takviyeli polimer (GFRP) ve çelik donatılı etriyesiz kirişlerin eğilme etkisi altındaki davranışı ve hasar analizi
    (Selçuk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2018) Gemi, Lokman; Köroğlu, Mehmet Alpaslan
    Donatı çeliğinde meydana gelen korozyon, yapı elemanlarının önemli problemlerinden biri haline gelmiştir. Bu yüzden son yıllarda, Elyaf Takviyeli Polimerler (FRP), korozyon dayanımı yüksek olması sebebiyle, çelik donatılara alternatif olarak kullanılmaya başlanmıştır. Ayrıca, FRP donatıların yüksek dayanımı, hafif olması ve kimyasal etkilere karşı dayanımı özellikle endüstriyel alandaki kullanımını arttırmıştır. Bu çalışmada, çekme bölgesinde 5 cm yüksekliğinde polipropilen lif katkılı betonun kullanıldığı çelik ve Cam Elyaf Takviyeli Polimer (GFRP) donatılı etriyesiz kirişlerin eğilme etkisi altındaki davranışı deneysel olarak incelenmiş ve devamında hasar analizleri yapılmıştır. Bu amaçla geleneksel çelik ve GFRP donatılı etriyesiz kirişler üretilmiş ve üç noktalı eğilme testleri yapılmıştır. Eğilme testleri sonrasında eğilme dayanımları hesaplanarak yük-deplasman grafikleri oluşturulmuş, malzeme davranışındaki farklılıklar incelenmiştir. Deneylerden sonra GFRP donatılarda oluşan hasarlar incelenmiş ve hangi hasar modları olduğu tespit edilmiştir. Çalışmalar sonucunda GFRP donatılı kirişlerin eğilme performanslarının büyük oranda arttığı görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çelik çerçeve kolon kiriş birleşim bölgelerinde sismik sönümleyici kullanımı
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-03-05) Köroğlu, Mehmet Alpaslan; Köken, Ali
    Neredeyse tamamı deprem bölgesi içinde bulunan ülkemizde, sismik yükler altında çelik yapıların davranışını iyileştirmek için yapıya gelen deprem etkilerini kendi içinde sönümleyecek çeşitli malzeme ve sistemler üzerinde çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmanın temel fikri; çelik çerçeveli yapılarda yatay yüklerin kolon-kiriş birleşim bölgelerinde sönümleyicilerde sönümlenerek, kolon veya kirişte hasar oluşumunu engellemektir. Bu sayede, hasar verebilecek şiddette bir deprem sonrasında çelik çerçeveli yapıların kolon ve kirişlerinde hasar oluşumu meydana gelmeyeceği için, sadece birleşim bölgelerinde kullanılan sönümleyici elemanlar değiştirilerek yapılar deprem sonrasında hizmete açılabilirler. Bu çalışmada, gerek yeni yapılacak çelik çerçeveli yapılar için gerek de mevcut çelik yapıların güçlendirilmesi için kolon-kiriş birleşim bölgelerinde sismik sönümleyicisi kullanımı araştırılmıştır. Bu amaçla ilk olarak ön deneylerle davranışı sünek olan sönümleyici tipleri belirlenmiştir. Elde edilen ön deney sonuçlarına göre, seçilen farklı boyut, şekil ve bağlantı türlerine sahip olan 13 adet sönümleyicinin kullanıldığı tam ölçek köşe kolon-kiriş birleşim bölgesi deneyleri gerçekleştirilmiştir. Deneylerden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ile numunelerin yük tasıma gücü, enerji tüketme kapasitesi, rijitlik özellikleri ve genel davranışları elde edilmiştir. Çalışmanın analitik kısmında ise, deneysel çalışma sonunda belirlenen numunelerin sonlu elemanlar yöntemine dayanan ANSYS paket programı ile analizleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen analitik ve deneysel sonuçlar karşılaştırılarak sonuç ve önerilerde bulunulmuştur
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Genetic-Programming-Based Modeling of RC Beam Torsional Strength
    (SPRINGER, 2010) Çevik, Abdülkadir; Arslan, Musa Hakan; Köroğlu, Mehmet Alpaslan
    This study investigates the use of Genetic Programming (GP) to model Reinforced Concrete (RC) beam torsional strength. Experimental data of 76 rectangular RC beams from an existing database were used to develop the GP model. The following input parameters, which affect torsional strength, were selected: beam cross-sectional area, closed stirrup dimensions, stirrup spacing, closed stirrup cross-sectional area of one leg, stirrup and longitudinal reinforcement yield strength, stirrup steel ratio, longitudinal reinforcement steel ratio and concrete compressive strength. Moreover, a short review of well-known building codes in relation to the design of RC beams under pure torsion is presented. The accuracy of the codes in predicting the RC beam torsional strength was also compared with the proposed GP model using the same test data. The study concludes that the proposed GP model predicts RC beam torsional strength more accurately than building codes.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kompozit döşemelerde kayma bağlayıcısı olarak eksismik çeliğinin kullanılabilirliği
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007-07-25) Köroğlu, Mehmet Alpaslan; Köken, Ali
    Ülkemiz, büyük şehirlerinin neredeyse tamamı deprem kuşağı içinde yer alan bir coğrafyada yer almaktadır. Bu yüzden, depreme karşı yüksek taşıma kapasitesi, rijitliği ve sünekliğiyle diğer yapı elemanlarına göre daha güvenli olan kompozit yapı elemanlarının kullanımı sürekli artmaktadır. Ülkemizde kompozit elemanlar genellikle çelik veya betonarme yapıların kiriş ya da döşemelerinde kullanılmaktadır. Kompozit döşeme ve kirişlerde çelik ve betonun birlikte hareketini sağlayan en önemli eleman kayma bağlayıcılarıdır. Kayma bağlayıcıları beton ile çelik arasında oluşabilecek kaymayı önlemek ve beton plağın şekil değiştirmeden dolayı çelik elemanlardan ayrılmasını önlemek için kullanılır. Kompozit kiriş ve döşemelerde şimdiye kadar farklı ebat ve şekillerde birçok malzeme kayma bağlayıcısı olarak denenmiştir. Günümüzde en çok kullanılan kayma bağlayıcısı türü hızlı imalatından dolayı başlıklı saplamalardır. Bu çalışmada, ülkemizde üretilmeyen başlıklı saplamalara alternatif olarak aynı boyda kesilmiş eksismik donatı çeliğinin kullanılabilirliği deneysel ve analitik olarak incelenmiştir. Bu amaçla, kompozit döşemelerde eksismik çeliğinin ve başlıklı saplamaların kullanıldığı sekiz adet itme-çıkarma (push-out) deneyi yapılmıştır. Deneysel bölümde farklı beton döşeme yüksekliğinde, farklı sayı ve dizilişteki kayma bağlayıcılı toplam 16 adet numune üzerinde 8 adet itme-çıkarma (push-out) deneyi yapılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi ile eksismik çelikli numunelerle başlıklı saplamalı numuneler karşılaştırılmıştır. Yapılan analitik çalışmada da, deney numuneleri farklı standartlara göre değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Aynı numuneler gerçek boyutlarında ve aynı mekanik özellikleri girilerek SAP 2000 programında katı model olarak çözülmüştür. Son bölümde ise, elde edilen deneysel ve analitik sonuçlar karşılaştırılarak değerlendirilmiş ve öneride bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Mechanical characterization of recycled tires in concrete
    (Selçuk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2016) Köroğlu, Mehmet Alpaslan
    Waste tires have been an increasing problem every year due to the increase of vehicle sales. The disposal of waste tires has presented very serious problems to the human community in the world. Currently, some research has been studied on not only waste tire chips (WTC) but also recycled steel tire fibres (RSF) in concrete. Present study is focusing on the usage of WTC and RSF in concrete mixture. The different weight of WTC and RSF is mixed in concrete in order to investigate the effect on mechanical properties. By adding WTC and RSF obtained a satisfactory improvement on cracking control, compressive strength, flexural strength and also tensile strength, Moreover, compressive, flexural and tensile strength was positively affected by the addition of WTC and RSF for some mixtures. More percentage of weight fractions added gives high result in tensile strength. However, the workability of the concrete reinforced with both WTC and RSF was negatively affected.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim