Yazar "Köylüoğlu, A. Selçuk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çevre dostu otomobil satın alma davranışlarının belirlenmesi üzerine bir araştırma(2018) Köylüoğlu, A. Selçuk; Acar, Ömer Emrah; İnan, Ü. Saliha EkenÇevre ile ilgili endişelerin giderek artması ve hükümetler ve sivil toplumörgütlerinin de bu farkındalığı artırma çabaları sonucunda çevre hassasiyeti önemli birkonu haline gelmiştir. Bu noktada işletmeler, çevreye duyarlı tüketicilerin beklentilerinikarşılayabilmek için çevreyi koruyan, doğal kaynakların kullanımına özen gösteren vegeri dönüştürülebilen ürünlerin tasarımı ve üretimine yönelmişlerdir. İşletmeleraçısından çevre dostu ürünler meydana getirme aşamasında en önemli konu çevrebilincine sahip tüketicilerin davranışlarını analiz etmek ve bu doğrultuda stratejilergeliştirmektir. Bu sayede işletmeler çevreye duyarlı tüketicilerin isteklerine cevapverebilecek ve gelirlerini artırabileceklerdir. Bu çalışmada öncelikle tüketicidavranışları, satın alma karar süreçleri ve çevreci tüketici davranışları konularıaçıklanmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında ise tüketicilerin çevre dostu otomobilsatın alma davranışlarının belirlenmesi amacıyla Selçuk Üniversitesi akademisyenlerineuygulanan anket çalışması ile ilgili bilgiler paylaşılmıştır. Anket çalışması ile eldeedilen bulgulara göre, çevre hassasiyeti olan ve geleneksel otomobillerin çevreyeverdiği zararın farkında olan tüketicilerin, çevre dostu otomobil satın alma niyetlerininyüksek olduğu anlaşılmıştır.Öğe Reklamın tüketiciler üzerindeki etkisinin capi tekniğiyle araştırılması(2018) Köylüoğlu, A. Selçuk; Tekin, Mahmut; Çerçi, H. SerhatÇalışmanın amacı, reklamın tüketiciler üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Bu doğrultuda, CAPI tekniği kullanılarak reklam, marka ve tüketime yönelik değerlendirmeler CAPI tekniği yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırmada Konya Şeker A.Ş. Torku’ nun No:1 Çikolatalı Gofret ürünü için Babalar Gününe özel çektiği reklam filmi incelenmiştir. Araştırma İstanbul, İzmir ve Ankara olmak üzere üç büyük ilde yapılmıştır. 335 adet anlamlı veriye ulaşılmıştır. Araştırmaya göre dört başlığın ön plana çıktığı görülmüştür. Bunlar; ürün ilişkisi, marka ilişkisi, reklam ilişkisi ve iletişimdir. Araştırma sonunda reklam filminin ürüne olan katkısının düşük ancak markaya olan katkısının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Pascal Nouma’ nın Türk değerlerini sergilemesinin olumlu bulunması ve logonun akılda kalıcılığının yüksek olması ise güçlü alanları temsil etmektedir. Uzun cümleli bölümlerde reklam karesinden ziyade altyazıya odaklanılmıştır. Reklam, babalar gününe özel çekildiğinden daha çok erkek segmentine hitap etmiştir. Bu açıdan firma daha bütüncül bir iletişim politikası benimsemelidir.Öğe Tüketicilerin Kişilik Özellikleri ile Finansal İyilik Hâli ve Risk Alma Tutumu Arasındaki İlişki(Selçuk Üniversitesi, 2019) Gümrah, Abdurrahman; Doğan, Mesut; Köylüoğlu, A. SelçukBu çalışmanın amacı, tüketicilerin kişilik özellikleri ile finansal iyilik hali ve risk alma tutumu arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca tüketicilerin demografik özelliklerine göre kişilik özellikleri ile finansal iyilik hali ve risk alma tutumunun farklılaşıp farklılaşmadığı da tespit edilmiştir. Bu amaçla araştırmada Selçuk Üniversitesi’nde öğrenim gören 200 öğrenci üzerinde bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kişilik özellikleri (Five Factor), finansal iyilik hali ve risk alma tutumu ölçekleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin cinsiyete göre risk alma tutumu ve finansal iyilik hali ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Başka bir ifade ile erkek öğrencilerin, kız öğrencilere göre risk alma tutumu algısı ve finansal iyilik hali algısı daha yüksektir. Buna karşın katılımcıların cinsiyetine göre beş faktör kişilik envanteri farklılaşmamaktadır. Ayrıca risk alma tutumu algısı açısından deneyime açıklık, uzlaşabilirlik, dışa dönüklük boyutları ile pozitif ve güçlü bir ilişki, buna karşın nevrotiklik ile negatif bir ilişki tespit edilmiştir. Finansal iyilik hali bakımından deneyime açıklık, uzlaşabilirlik, öz disiplin boyutları ile pozitif ve güçlü bir ilişki buna karşın nevrotiklik boyutu ile negatif ilişkiye ulaşılmıştır.Öğe Tüketicilerin Otomobil Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Akademisyenlere Yönelik Bir Uygulama(Selçuk Üniversitesi, 2018) Köylüoğlu, A. Selçuk; Acar, Ömer Emrah; İnan, Ü. Saliha Ekenİşletmelerin, hassasiyetle üzerinde durduğu konular arasında pazarlama ve pazarlamanın yakın ve uzak çevresindeki paydaşlarla senkronize uyumu yer almaktadır. İşletmenin varlığını devam ettirebilmesi için hayati önem teşkil eden müşteri, bu paydaşların başında gelmektedir. Bu anlayışla, tüketici davranışını etkileyen faktörlerin araştırıldığı bu çalışmada amaç, akademisyenlerin araç satın alma davranışlarına etki eden faktörleri incelemektir. Otomobil, insanların ulaşım gibi temel ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarına da cevap verebilmektedir. Akademisyenler ise toplumda önemli bir yere sahiptir. Bu doğrultuda, Selçuk Üniversitesi akademisyenlerinin araç satın alma davranışları anket yöntemiyle araştırılmıştır. Anket soruları demografik özelliklere ve psikolojik faktörlere göre hazırlanmıştır. Bu çalışma için Dongyan ve Xuan tarafından 2008 yılında yapılan “Pekin’de Otomobil Satın Alma Davranışları: Ampirik Bir Araştırma” isimli yüksek lisans tezinden faydalanılmıştır. Akademisyenler rastgele örneklem seçimi ile belirlenmiş ve anket formları yüz yüze görüşülerek doldurulmuştur. Toplamda 135 anket cevaplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS/Windows 2.0 sürümü istatistik analiz programına uygun olarak kodlanmıştır. Fark testleri, regresyon analizi ve anova testi gibi çalışmanın amacına uygun testler analiz edilmiştir. Sonuç olarak %5 anlamlılık düzeyinde genel memnuniyet düzeyi değişkenini açıklamada marka, parasal değer ve sürüş konforu istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bu açıklayıcılığa en büyük katkıyı marka değişkeninin sağladığı görülmüştür.