Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kahraman, Hasibe" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yatılı ilköğretim bölge okulu (YİBO) ve normal okullara devam eden ergenlerde mizah duygusu ile benlik algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009-10-15) Kahraman, Hasibe; Çeliköz, Nadir
    Bu araştırmanın genel amacı Yatılı İlköğretim Bölge Okulu ve İlköğretim Okullarına devam eden ergenlerde mizah duygusu ile benlik algısı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma Çorum ili Kargı İlçesine bağlı iki Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) ile aynı ilçede bulunan iki normal ilköğretim okulunun yedinci ve sekizinci sınıflarına devam eden 13-14 yaş gruplarındaki toplam 340 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada, ergenlerin mizah duygusunu ölçmek amacıyla Oral (2004) tarafından geliştirilen ?Ergenlerde Mizah Ölçeği? ile İnanç tarafından geliştirilen (1988) tarafından geliştirilen ?Offer Benlik Algısı Ölçeği? kullanılmıştır. Bu ölçeklere ek olarak, ergenlerin demografik bilgilerini elde edebilmek için araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında araştırmaya katılan ergenlerin orta düzeyde mizah anlayışına sahip oldukları bulunmuştur. Ergenlerin mizah düzeyleri cinsiyet değişkeni açısından karşılaştırıldığında erkek öğrencilerin kızlara göre daha yüksek mizah duygusuna sahip olduğu saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre normal okullarda okuyan öğrencilerin YİBO'da okuyan öğrencilere göre daha esprili oldukları bulunmuştur. Kız ve erkek öğrencilerin benlik algıları arasında önemli bir farklılık görülmemiştir. Öte yandan, YİBO ve normal okullarda okuyan öğrencilerin; benlik algısı düzeyleri arasında dürtü kontrolü, baş etme gücü, ruh sağlığı açısından anlamlı bir farklılık bulunmuş diğer konularda ise farklılık bulunmamıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim