Yazar "Kahveci, Muzaffer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ankara-Yozgat hattında mühendislik ve cbs amaçlı yaklaşıkjeoit hesabı(2019) Kahveci, Muzaffer; Tuşat, Ekrem; Yıldız, Ferruh; Sarı, Fatih; Mikailsoy, FarizGlobal Konum Belirleme Sistemlerinin (GNSS) çok yüksek doğruluklar sağlamaya başlamasıyla birlikte,uygulamada kısa sürede yüksek doğruluklu jeoit yüksekliklerinin elde edilmesi gereksinimi de önemli ölçüdeartmıştır. Örneğin, mühendislik uygulamalarında ve CBS çalışmalarında ortometrik yükseklikler kullanıldığıiçin yerel jeoit belirleme çalışmaları daha da önem kazanmıştır.Bilindiği gibi Türkiye tektonik olarak aktif bir bölgede olup, farklı zamanlarda meydana gelen depremler ülkenivelman ağındaki noktaların düşey konumlarında deformasyonlara/değişimlere neden olmaktadır. Diğertaraftan Ülke Temel Jeodezik Ağlarının kurulması ve yaşatılmasından sorumlu olan Harita Genel Müdürlüğü(HGM; eski adıyla Harita Genel Komutanlığı), 1999 yılından bu yana GNSS ölçülerinden yararlanarak farklıyıllarda güncel Türkiye Jeoidi modelleri hesaplayarak, kullanıcıların hizmetine sunmaktadır. HGM tarafındanbu güne kadar hesaplanmış olan jeoit modellerinin dış doğrulukların genel olarak 10 cm’den daha iyi olmadığıdeğerlendirilmektedir. Oysa kullanıcıların ihtiyacı olan bu doğrulukların 10 cm’den daha iyi olması arzu edilenbir durumdur. Söz konusu doğruluklara ulaşılıp ulaşılamayacağının araştırılması için Selçuk Üniversitesiolanakları ile pilot bir uygulama yapılması hedeflenmiş ve bu amaçla sadece İç Anadolu’nun belirli birkesimini kapsayacak yerel gravimetrik jeoit ve geometrik yaklaşımla yaklaşık(quasi)-jeoit hesaplanması içinKonya Selçuk Üniversitesi kaynakları kullanılarak bir bilimsel araştırma projesi başlatılmıştır.Söz konusu proje bölgesine ilişkin mevcut GNSS ve nivelman verilerine ilaveten gravite verileri arazideölçülmüş ve mutlak gravite değerleri, TG-03 kestirim değerleri gibi bazı diğer veriler de HGM’den teminedilmiştir. Yerel quasi-jeoit hesabında Karlsruhe Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Enstitüsü tarafındangeliştirilmiş ve proje kapsamında temin edilmiş olan DFHRS (Sonlu Elemanlı Yükseklik Referans Sistemi)yazılımı kullanılmıştır. Söz konusu yazılım sürekli polinomsal yükseklik referans sistemi ve GNSS ile eldeedilen elipsoidal yüksekliklere dayalı olarak jeoit yüksekliklerinin N(?, ?, h) parametrik modellenmesiprensibine dayanmaktadır. Bu yazılım ile yapılan hesaplama sonucunda 10 cm’den daha iyi doğruluklu yerelquasi-jeoit elde edilmesi sağlanmıştır. Aynı noktalardaki GPS/Nivelman jeoidi, DFHRS hesap ve TG-03kestirim değerleri birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Netice olarak, bu makalede proje kapsamında sadecegeometrik yaklaşımla hesaplanmış olan quasi-jeoit modeline ilişkin yapılmış olan çalışmalar ile ulaşılmış olanara sonuçlar sunulmaktadır.Öğe CONTRIBUTION OF GNSS IN PRECISION AGRICULTURE(IEEE, 2017) Kahveci, MuzafferPrecision Agriculture Management System (PAMS) can generally be defined as the system based on the advanced navigation, information and communication technologies. In this system, instead of managing whole fields as a single unit, fields are divided into small areas and for each area different information and data related to soil and vegetation characteristics (e.g. yield, moisture, texture, structure, nutrient status, etc.) are gathered and archived in a GIS database. Use of modern technologies (ICT: Information&Communication Technologies, Remote Sensing, GIS and GNSS) in precision farming increase gradually in developed countries. Using these technologies in Turkey where numerous and scattered farming fields exist is inevitable due to its advantage in reducing the cost for labour and mineral fuels and saving time by minimizing the operation hours of machinery in the field to the minimum required. Hence, it is vital to initiate the necessary infrastructure works and support the use of GIS/GNSS in farming. Thus, establishing an effective PAMS is possible to integrate with the ICT, GNSS and GIS technologies. In this paper, PAMS concept, its necessity and components are briefly discussed. And the importance of using GNSS in an effective precision agriculture application is mentioned. Besides, GNSS infrastructure of a PAMS established by Turksat Inc. Co. in Ceylanpinar is introduced. Additionally, some cost-saving info is also given obtained from some applications previously performed in Turkey.Öğe İnsansız hava araçları: tarihçesi, tanımı, dünyada ve Türkiye'deki yasal durumu(Selçuk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2017) Kahveci, Muzaffer; Can, Nazlıİnsansız Hava Aracı (İHA); içinde pilotu ve yolcusu olmayan, sadece amaca uygun ekipman (video kamera, fotoğraf makinesi, GNSS, lazer tarama cihazı, vb.) taşıyan, uzaktan kumandalı ve/veya otomatik olarak görevini icra edebilen bir çeşit uçaktır. İHA’ların askeri, sivil (hobi ve ticari) ve bilimsel amaçlı profesyonel kullanımları ülkemizde ve tüm dünyada hızla artmakta, bu nedenle önümüzdeki yıllarda bu konunun daha fazla gündem oluşturacağı değerlendirilmektedir. Gün geçtikçe artan bu yoğun kullanımın temel nedenleri olarak; özellikle sivil amaçlı İHA’ların çok geniş kullanım alanlarının olması, birçok mesleki (örn. harita yapım amaçlı) kullanımlarda yüksek doğruluk, zaman ve maliyet tasarrufu sağlaması sayılabilir. İHA’ların gerek profesyonel mesleki; gerekse hobi amaçlı olarak günlük yaşantımıza bu kadar çok girmiş olması bazı yasal sorunları da beraberinde getirmektedir. Henüz birçok ülkede bu konuda gerekli mevzuat ya hiç yoktur veya taslak halinde sürekli geliştirilmektedir. Diğer taraftan, İHA’ların kullanımındaki bazı potansiyel olumsuzluklardan dolayı, özellikle ABD Ulaştırma Bakanlığına bağlı Federal Havacılık Kurulu (FAA: Federal Aviation Administration), Birleşmiş Milletler'e bağlı Uluslararası Sivil Havacılık Organizasyonu (ICAO: International Civil Aviation Organization) ve Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü (EUROCONTROL) tarafından İHA kullanımının yasal çerçevesi konusunda kapsamlı çalışmalar yapılmaktadır. Türkiye’de ise bu konularla ilgili olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından bazı çalışmalar yürütülmektedir. Bu makalenin amacı, İHA’ların sivil kullanım alanları, amaçları ile Türkiye ve Dünya’daki mevzuata ilişkin durum tespiti yaparak, önerilerde bulunmaktır. Askeri amaçlı İHA tanımı ve kullanımına ilişkin konular makale kapsamı dışında bırakılmıştır.Öğe Recent Advances in GNSS: Technical and Legal Aspects(IEEE, 2017) Kahveci, MuzafferThe use of artificial satellites for navigational purposes started with Sputnik-I on 04th October, 1957. Transit-I was the first navigation satellite system and observations made on signals from the first Sputnik was started in December 1958. And thus Transit-I became a worldwide navigation system starting from 1964. Soon, it became clear that a global navigation satellite system had much to offer particularly for military users. Consequently, Following the system design studies during 1967-1969, U.S. DoD (Department of Defence) developed a worldwide a space-based navigation system in 1970s. And this system was called as NAVSTAR GPS (NAVigation Satellites by Timing And Ranging Global Positioning System). GPS, originally, was developed to satisfy the U.S. military operational need for a precise navigation system and has been used only for U.S. military purposes until 1980s. But later realizing its potential civil uses, it has been opened to all users free of charge starting from 1980. On the other hand, development of GLONASS began in the Soviet Union in 1976 and the "constellation" was completed in 1995. With the advent of GLONASS system, the term GNSS was begun to be used. As an economic and globally available accurate source of positioning and timing information, GNSS contributes to emerging technologies and applications. Some widely used GNSS-related emerging trends are LBS, multi-modality (road, aviation, maritime and rail), agriculture, surveying, Internet of Things, Big Data, Augmented Reality, Smart Cities, and Multimodal Logistics. On the other hand, using positioning info from GNSS and satellite images from, e.g., QuickBird data, together with digital maps (e.g. Google Earth/Maps) have increased their importance at the national and international levels. And thus, obtaining and using above mentioned data have brought some administrative and legal problems together.Öğe Use of Geographical Information Technologies in a Precision Agriculture Management System for Food Traceability(SPRINGER, 2017) Kahveci, Muzaffer[Abstract not Available]