Yazar "Kalender, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 1991 milletvekili genel seçimlerinde Anavatan Partisi'nin mesaj stratejileri(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2001) Kalender, AhmetAnavatan Partisi Türkiye'ye, özellikle seçim sistemleri ve kampanyalarıyla ilgili yenilikler getirmiş bir siyasal kurumdur. Tek başına iktidar olduğu sekiz yıllık süre içerisinde, bir çok seçimlere katılmış ve değişik konulardaki mesajlarını seçmenlere iletmiştir. Bu dönemdeki başarısında uyguladığı mesaj stratejilerinin büyük etkisinin olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Bu çalışmada, Anavatan Partisi'nin 1991 milletvekili genel seçimlerinde uyguladığı mesaj stratejileri ve sonuçları incelenmektedir. Konu ele alınırken öncelikle teorik boyut üzerinde durulmakta ve etkili mesaj stratejileri uygulamada rol oynayan faktörler tartışılmaktadır. Daha sonra Anavatan Partisi'nin 1991 milletvekili genel seçimlerinde seçmenlere verdiği çeşitli mesajlar, mesajlara gelen tepkiler ve kampanya incelenmektedir.Öğe 6502 Sayılı TKHK Hükümlerine Göre Konut Finansmanı Sözleşmelerinin Karşılaştırılması(Selçuk Üniversitesi, 2015 Aralık) Kalender, AhmetTüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 32. maddesinde dört tür konut finansmanı sözleşmesine yer verilmiştir. Bu sözleşmeler, tüketicilerin konut edinmeleri amacıyla kurulan; kredi sözleşmesi, finansal kirala sözleşmesi, tüketicinin sahip olduğu konutun teminatı karşılığında kurulan kredi sözleşmesi ve daha önce alınan konut finansmanı kapsamındaki kredinin yeniden yapılandırılması sözleşmesidir. Bu sözleşmenin tarafları, tüketici ile konut finansmanı kuruluşları olan bankalara, finansal kiralama şirketleri ve finansman şirketleridir.Öğe Belediyelerin kamuyu bilgilendirme amaçlı SMS kullanımına muhtarların bakışı üzerine bir araştırma(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009) Kalender, Ahmet; Tarhan, AhmetBelediyeler, halkla ilişkiler uygulamalarında çeşitli iletişim araç ve yöntemlerini kullanmaktadır. Yeni iletişim teknolojilerine paralel olarak, belediyelerin halkla ilişkiler çalışmalarında SMS’ten de yaygın olarak yararlanılmaya başlamıştır. SMS teknolojisinin kullanımı, kuruluşların özelikle kamuyu bilgilendirme amaçlarına önemli katkılar sağlamaktadır. Buradan hareketle bu çalışma, belediyelerde SMS’in kamuyu bilgilendirme amaçlı kullanımına odaklanmıştır. Belediyelerin kamuyu bilgilendirme amaçlı SMS gönderdiği grupların başında mahalle muhtarları gelmektedir. Mahalle muhtarlarının aldıkları SMS mesajlarıyla ilgili düşüncelerini araştırmak, bu aracın daha verimli kullanılmasında ipuçları sağlayacaktır. Bu amaçla, Konya merkezde görev yapan mahalle muhtarlarına telefonla anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; muhtarların SMS’le bilgi almayı diğer araçlara göre daha çok tercih ettiği ve SMS gönderilme sıklığının belediyeleri başarılı bulmayla doğrudan ilişkili olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe İletişim fakültelerinin ortak örgütlenmesine yönelik bir proje önerisi: “Türk kamuoyu araştırmaları ağı”(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2005) Kalender, Ahmet; Tabakçı, NurullahTürkiye’de kamuoyu araştırmalarının gelişimi 1950’li yıllardan sonra başlamış, 1980’den sonra ise yaygınlaşma ve kurumsallaşma yönünde önemli aşamalar kaydedilmiştir. Araştırma metodolojisindeki yeni gelişmeler daha bilimsel ve güvenilir kamuoyu araştırmaları için olumlu katkılar sağlasa da, anılan araştırmalar henüz tamamen hatalardan arındırılabilmiş değildir. Bu araştırmaların yanlı, yanıltıcı ve bilimsel kriterlere göre kabul edilemez olduğu yönünde kamuoyunda zaman zaman görüşler dillendirilmektedir. Geçerli, güvenilir, tarafsız ve bilimsel kamuoyu araştırmalarının gerçekleştirilmesine üniversiteler büyük katkılar sağlayabilir. Zaten kamuoyu araştırmalarıyla ilgili pek çok dersin okutulduğu ve çeşitli uygulamaların yapıldığı iletişim fakültelerinin, bu amaçla ortaklaşa örgütlenmesi gayet uygun olacaktır. Bu çalışmada, iletişim fakültelerinin örgütlenerek ulusal ve yerel kamuoyu araştırmaları yürüteceği yeni bir proje önerilmektedir.Öğe Mesaj Stratejilerinin Planlanmasında Siyasal Tutum ve Motivasyon Ölçümlerinin Önemi(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 1999) Kalender, AhmetSiyasal davranışın tahlil edilmesi ve partilerin uygun mesaj stratejileri üretebilmesi için, siyasal tutum ve siyasal motivasyon kavramlarının iyi incelenmesi gerekmektedir, özellikle siyasal partiler, amaçlarına ulaşabilmek için insanların siyasal tutumlarını, değer ve beklentilerini iyi bilmeli, onları motive edebilecek faktörleri ortaya çıkarmalıdır. Bilimsel kamuoyu araştırmaları verilerine dayanılarak planlanan mesaj stratejileri, kampanyaların başarı şansını olumlu olarak etkileyebilecektir. îşte bu çalışmada, başarılı mesaj stratejilerinin temel alabileceği siyasal tutum ve siyasal motivasyon konusu ele alınmakta ve kamuoyu araştırmalarıyla nasıl ölçülebileceği tartışılmaktadır.Öğe Sağlık Hizmetlerinin Yürütülmesinde Doktor-Hasta İlişkisinin Rolü(2004) Kalender, Ahmet; Uludağ, AyhanSağlık sektörü, günümüzün en önemli hizmet alanlarından birisidir. Sağlık hizmetlerinin istenilen düzeyde yürütülmesinde, doktor ve hasta ilişkisinin büyük rolünün bulunduğu kabul edilmektedir. Bu nedenle, doktor ve hasta arasındaki ilişkinin niteliğinin belirlenmesi, özellikle bireylerin doktorlardan beklentilerinin ortaya konulması gerekmektedir. Bu çalışma, böyle bir amaçtan hareketle ülkemizdeki doktor ve hasta ilişkisini etkileyen değişkenleri belirlemeye yöneliktir. Çalışmada öncelikle doktor ve hasta ilişkisi modelleri incelenmekte, bu ilişkinin önündeki engeller ve aşma yolları tartışılmaktadır. Daha sonra Konya 'da yapılan bir alan araştırmasının bulgularından hareketle, doktor ve hasta ilişkisindeki değişkenler ve halkımızın nasıl bir, doktor tipi istediği belirlenmeye çalışılmaktadır.Öğe Seçmenin karar sürecinde iletişim araç ve yöntemlerinin önemi üzerine bir araştırma(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2003) Kalender, AhmetSiyasal partiler ve adaylar, seçmenlerin karar süreçlerini etkilemek amacıyla çeşitli çalışmalar yaparlar. Günümüzde bu çalışmalar daha çok iletişim araç ve yöntemleri üzerinde yoğunlaşmaktadır. İletişim araç ve yöntemlerinin seçmenlerin karar süreçlerinde önemli olduğu, bugünlerde genel kabul gören bir görüştür. Bu çalışmada, çeşitli iletişim araç ve yöntemlerinin seçmenlerin karar süreç-lerinde ne derece önem taşıdığı üzerinde durulmaktadır. Teorik görüşler bir alan araştırmasıyla test edilmekte, başta televizyon, radyo ve gazete yayınları olmak üzere, ilan ve broşürler, miti ngler, afişler, seçmen ziyaretleri ve internet sitelerinin karar sürecindeki önem derecesi belirlenmeye çalışıl-maktadır. Alan araştırmasıyla ortaya çıkan en temel sonuç, iletişim araç ve yöntemlerinin seçmen-lerin karar sürecinde orta düzeyde önem taşıdığıdır.Öğe Siyasal iletişim tekniği olarak canvassing ve seçmen davranışı üzerindeki etkileri(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2007) Kalender, AhmetSiyasal partilerin en temel amacı seçimleri kazanmak ve iktidar olmaktır. Bu amaca ulaşmak için siyasal partiler, çeşitli iletişim araç ve tekniklerini kullanırlar. Son dönemlerde önem kazanan ve uygulaması giderek artan siyasal iletişim tekniklerinden birisi de canvassingtir. Canvassingin seçmen davranışı üzerindeki etkisiyle ilgili araştırmalar 1970’li yıllarda başlamış, 2000 yılından sonra da yoğunluk kazanmıştır. Bu çalışmada, canvassingle ilgili araştırmalar gözönünde tutularak, seçmenler üzerindeki ikna ve harekete geçirme etkileri tartışılmakta, canvassing uygulama biçimleri ile etkileri incelenmekte ve başarılı canvassing için nelere dikkat edilmesi gerektiği belirlenmeye çalışılmaktadır.Öğe Türkiye'de Halkla İlişkilerin Meslekleşmesi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 1999) Kalender, AhmetHalkla ilişkiler çağımızın popüler meslek dallarından bir tanesidir. Gelişmiş ülkelerde özellikle ABD'de belli bir mesleki olgunluğa ulaşmasına rağmen, Türkiye'de bu konuda bazı problemler bulunmaktadır. Bir faaliyet alanının meslekleşebilmesi için bazı önşartlann bulunması gerekmektedir. Bunlar; mesleğin faaliyet alanın belirlenmesi ve işin tanımlanması, görevlisinin vazgeçilmez bir rol üstlenmesi, eğitim, işe alma ve ahlak standartlarının bulunması, meslek görevlilerinin örgütlenmesi vb. şeklinde sıralanabilir. Belirtilen faktörler halkla ilişkiler açısından bu makalede ele alınmakta, Türkiye'de meslekleşmenin istenilen düzeye ulaşabilmesi için nelerin yapılması gerektiği tartışılmakta ve bazı öneriler getirilmeye çalışılmaktadır.Öğe Z Kuşağının Online Satın Alma Davranışında Sosyal Medya Kullanım Alışkanlığı ve FoMO: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma(Selçuk Üniversitesi, 2023) Uygun, Fatmanur Binici; Kalender, AhmetGünümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişimi, pazarlama alanına da yansımıştır. Çevrimiçi satın alma davranışı yaygınlaşarak tüketim algısına farklı bir boyut kazandırmıştır. Teknoloji ile büyüyen Z kuşağı, bugünün ve geleceğin önemli bir tüketici kesimini oluşturmaktadır. Bu çalışma; Z kuşağının sosyal medya kullanım alışkanlıklarına ve FoMO duygularına odaklanarak bu unsurların çevrimiçi satın alma davranışı üzerindeki rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada Z kuşağından oluşan 594 kişi üzerinde gerçekleştirilen alan araştırması bulgularına yer verilmiştir. Bulgular neticesinde; Z kuşağının günlük sosyal medya kullanım süresi ve amaçları ile internetten alışveriş yapmaları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ancak Z kuşağının internetten alışveriş yapması, alışveriş yapma sıklığı, aylık alışveriş tutarları ile FoMO arasında bir ilişki bulunamamıştır. FoMO duygusu, Z kuşağının internete her erişimde sosyal medyaya bağlanma, günlük internet kullanım süresi, sosyal medyayı kullanım sıklığı, günlük sosyal medya kullanım süresi ile anlamlı bir farklılık gözetmektedir. Bu nedenle sosyal medyanın FoMO duygusunun yaratılmasında etkili bir şekilde kullanımıyla çevrimiçi satın alma davranışı gerçekleştirilebilecektir.