Yazar "Kandemir, Didem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Elazığ ilinde farklı bireysel spor dallarında görev yapan antrenörlerin liderlik tarzlarının incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017) Kandemir, Didem; Şahin, MetinAraştırmamızın konusu; Elazığ İlinde Farklı Bireysel Spor Dallarında Görev Yapan Antrenörlerin Liderlik Tarzlarının İncelenmesidir. Çalışmanın amacı; Elazığ ilinde farklı bireysel spor dallarında görev yapan antrenörlerin liderlik tarzlarını belirleyerek, takımlarda görev yapan antrenörlerin sahip oldukları ve onlardan beklenilen liderlik tarzlarının, bu branşlardaki sporcular tarafından, antrenörleri ile ilgili liderlik davranışlarının belirlenmesi ve bununla beraber bu ilişkinin ortaya konmasıdır. Bu düşüncelerden yola çıkarak çalışmamızda, farklı bireysel spor dallarındaki sporcuların takımlarında görev yapan antrenörlerin sahip oldukları ve onlardan beklenilen liderlik tarzlarının, tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini; Elazığ ilindeki tüm bireysel spor dalları ve bu bireysel spor dallarında görev yapan antrenör ve sporcular oluşturmakta olup örneklemini ise; 2015-2016 sezonunda Elazığ ilinde faaliyet gösteren 14 farklı bireysel spor dallarından 10'u (Badminton, yüzme, masa tenisi, tenis, atletizm, güreş, okçuluk, tekvando, boks, muay-tai) ve bu spor dallarında görev yapan antrenör ve sporcular oluşturmuştur. Bu branşlardaki 194 sporcuya anket uygulaması yapılarak, kendi takımlarındaki antrenörlerin liderlik tarzlarının araştırılması yapılmıştır. Araştırmaya katılan sporcuların kendilerine ait bilgileri edinmek için "Kişisel Bilgi Formu" oluşturulmuştur. Antrenörlerin liderlik davranışlarını belirlemek için ise, Chelladurai ve Saleh (1980) tarafından geliştirilen "Sporda Liderlik Davranışının" ölçülmesine ait anket kullanılmıştır.Elde edilen veriler SSPS istatistik paket programı ile değerlendirilmiş ve anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak alınmıştır. Sonuç olarak; bireysel spor dallarındaki antrenörlerin antrenman ve eğitimine önem veren, daha eğitici ve demokratik yönde davranış gösteren, onlara sosyal destek sağlayan, başarılarını takdir eden ve olması gerektiği kadar da otokratik davranış sergileyen liderlik tarzlarına sahip olduklarını söyleyebiliriz.