Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaplan, Cihangir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Emme Manifoldu Tasarımı ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021) Kaplan, Cihangir; Aydoğan, Hasan
    Günümüzde motorların verimini artırmak için birçok çalışma yapılmaktadır. İçten yanmalı motorlar birden fazla parçadan oluşmaktadır. Bu nedenle motor verimi bu parçalarla etkileşim halinde olmaktadır. Motorun verimini etkileyen en önemli faktörlerden birisi de silindir içerisine alınacak hava miktarıdır. Emme manifoldu silindir içerisine alınacak havanın veya taze karışımının silindirlere eşit bir şekilde dağıtılmasını sağlamaktadır. Bu nedenle emme manifoldu geometrileri içten yanmalı motorlarda çok önemli bir yere sahiptir. Silindirlere gönderilecek olan hava akışını izlemek için bazı yöntemler kullanılmaktadır. Eski yöntemlerde farklı emme manifold geometrilerine sahip prototip ürünler üretilmektedir. Üretilen emme manifoldlarına testler gerçekleştirilmektedir. Bu geleneksel yöntem günümüzde zaman ve maliyet açısından uygun görülmemektedir. Diğer bir yöntem ise hesaplamalı akışkanlar dinamiğidir. Hesaplamalı akışkanlar dinamiği hem emme manifoldu tasarım süreçlerinde hem de optimizasyon için geleneksel yöntemlerden zaman ve maliyet açısından kazanç sağlamaktadır. Bu çalışmada altı silindirli motor için emme manifoldu tasarımları gerçekleştirilmiştir. Çalışmada tasarımları gerçekleştirmek için SolidWorks Premium programı kullanılmıştır. Literatür çalışmaları incelendiğinde emme manifold ile ilgili birçok çalışma görülmüştür. Bu yapılan çalışmalara istinaden farklı hava giriş port tasarımları gerçekleştirilmiştir. Tasarımları gerçekleştirilen emme manifoldları için hesaplamalı akışkan yöntemi kullanılmıştır. Dört farklı tasarımları yapılan emme manifoldları için Ansys Fluent 2019R3 programı ile analizler gerçekleştirilmiştir. Bu analizler sonucunda emme manifoldların çıkış hızları incelenmiştir. İlk tasarım için farklı ağ yapılarında analizler gerçekleştirilmiştir. İlk model analiz sonuçları incelendiğinde emme manifold çıkış hızlarında farklılıklar ve değerlerde yakınsama problemleri yaşanmıştır. Literatürde uygulanan yöntemlerden biri olan hava giriş port ve manifold boruları uzatılarak tasarımlar yeniden yapılmıştır. Ön tasarım ile dört farklı giriş port tasarımları yapılan emme manifoldların çıkış hızları incelenmiştir. Emme manifold analizleri incelendiğinde keskin köşe ve boğumlu yapılar manifold içerisinde ani hız düşüşlerini meydana getirmiştir. Bununla birlikte emme manifold çıkışlarında yüksek basınç değerleri elde edilmiştir. Tasarımları yapılan emme manifoldların çıkış hızları incelenerek en uygun tasarım belirlenmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim