Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kara, Hakan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yatılı bölge ortaokullarında yatılı olarak kalan öğrencilere verilen beslenme eğitiminin beslenme bilgi düzeylerine etkisinin değerlendirilmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Kara, Hakan; Derin, Didem Önay
    Bu araştırmada amaç, Yatılı Bölge Ortaokullarında yatılı olarak kalan öğrencilere verilen beslenme eğitiminin beslenme bilgi düzeylerine etkisinin değerlendirilmesidir. Çorum ilinde bulunan Merkez, Osmancık ve Kargı Yatılı Bölge Ortaokulları 5. 6. 7. ve 8 sınıf öğrencileri araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Okullarda yatılı olarak barınan öğrencilerden rastgele örneklem yöntemi ile öğrenciler belirlenmiştir. Araştırmaya Çorum Merkez YBO'dan 120, Osmancık YBO'dan 75 ve Kargı YBO'dan 105 olmak üzere toplam 300 öğrenci katılmıştır. Katılan öğrencilerin beslenme alışkanlıklarını ve beslenme bilgi düzeylerini tespit etmek amacıyla ön test uygulanmıştır. Daha sonra haftada bir ders saati olmak üzere toplam 8 hafta beslenme eğitimi verilmiştir. Beslenme eğitimi broşürlerle desteklenmiştir. Eğitim bittikten bir ay sonra aynı öğrenci gruplarına beslenme eğitiminin kalıcılığını tespit edebilmek için izleme testi uygulanmıştır. Eğitimde sunum tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre; öğrencilerin %80,7'si daha önce beslenme eğitimi almadığını belirtmiştir. Beslenme eğitimi öncesinde öğün sıklığının üç kez olduğunu belirten öğrenci sayısı %57 iken eğitimden sonra bu değer %73,7'ye çıktığı gözlemlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin %81.5'i ara öğün tüketmektedir. Beslenme eğitimi yumurta tüketim alışkanlığını olumlu yönde etkilediği ve tüketim oranını artırdığı görülmektedir (p<0.05). Eğitimden önce YTP %47.06 iken eğitimden sonra bu sayı %52.78' e yükseldiği görülmektedir. Sucuk, sosis, salam, pastırma vb. tüketim sıklığında önemli oranda bir azalış gerçekleştiği ve bu azalışın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmektedir (p<0.05). Eğitimden önce sucuk, sosis, salam, pastırma vb. tüketimi için hesaplanan YTP %48.04 iken beslenme eğitimi sonrasında bu oran %41,61'e düşmüştür. Çikolata ve şekerleme tüketim sıklığında önemli oranda bir azalış gerçekleştiği ve bu azalışın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmektedir (p<0.05). Eğitimden önce çikolata ve şekerleme tüketimi için hesaplanan YTP %71.38 iken beslenme eğitimi sonrasında bu oran %64,8'e düşmüştür. Ön teste katılan 300 öğrencinin beslenme bilgi sorularına verdikleri doğru yanıtlardan hesaplanan puanların ortalaması 66 olduğu ve alınan en düşük puan 8 iken en yüksek puanın 104 olduğu görülmektedir. Son teste katılan 300 öğrencinin beslenme bilgi sorularına verdikleri doğru yanıtlardan hesaplanan puanların ortalaması 88 olduğu ve alınan en düşük puan 20 iken en yüksek puanın 112 olduğu görülmektedir. İzleme testine katılan 300 öğrencinin beslenme bilgi sorularına verdikleri doğru yanıtlardan hesaplanan puanların ortalaması 91 olduğu ve alınan en düşük puan 44 iken en yüksek puan 112 olduğu görülmektedir. Ön teste katılan kız öğrencilerin beslenme bilgi düzeyleri erkeklere göre daha yüksek olduğu yorumlanmıştır. Öğrencilere verilen beslenme eğitimi neticesinde öğrencilerin beslenme bilgi düzeylerinde önemli bir artış olduğu yorumu yapılmıştır. Beslenme eğitimlerinin etkili olabilmesi, bireyler üzerinde kalıcılığın artırılması için; temel eğitimde beslenme derslerinin yaygınlaştırılmalıdır. Sağlıklı beslenmeyi okul kültürü haline getirerek öğrenciler bilinçli yetiştirilebilir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim