Yazar "Karabulut, Turgut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çalışanların iş tatmin düzeylerinin bulanık analitik hiyerarşi proses yöntemiyle değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-05-16) Karabulut, Turgut; Erbaşı, AliBu çalışmada, Erzincan ilinde MEB'e bağlı okullarda çalışan öğretmenlerin okul türlerine göre iş tatmin düzeyleri Bulanık Analitik Hiyerarşi Proses (BAHP) yöntemi ile belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada BAHP yaklaşımlarından Chang'in (1996) önerdiği yöntem kullanılmıştır. Veri setini oluşturmak amacıyla Erzincan ilinde MEB'e bağlı okullarda çalışan öğretmenlere Spector'un iş tatmin anketi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.0 programında analiz edilmiş ve okul türüne göre iş tatmin düzeyleri incelenmiştir. Buna göre genel iş tatmin düzeyinin en yüksek olduğu öğretmen grubu ilkokul iken, en düşük tatminin ortaokul öğretmenlerinde olduğu görülmüştür. Ayrıca ilkokul öğretmenlerinde iş tatminini en yüksek etkileyen faktör "işin doğası" iken ortaokul ve lise öğretmenlerinde "operasyon prosedürler" faktörünün en yüksek tatmin düzeyine sahip olduğu görülmüştür. En düşük iş tatmin düzeyi ilkokul öğretmenlerinde "ekstra primler" ve "iletişim" faktörlerinde iken, ortaokul öğretmenlerinde "ekstra primler" ve "muhtelif ödüller", lise öğretmenlerinde ise "ekstra primler" faktörlerinde olduğu tespit edilmiştir. İş tatminini etkileyen ana unsurların tatmini etkileme bakımından farklı ağırlıklara sahip olacağı varsayımıyla bu unsurlara çok kriterli karar verme yöntemlerinden BAHP uygulanmıştır. Uygulama sonucunda ağırlıklandırmadan önce elde edilen tatmin düzeylerinin ve sıralamalarının farklılaştığı görülmüştür. BAHP yöntemi entegre edildikten sonra genel iş tatmin düzeyinin en yüksek olduğu öğretmen grubunun lise olduğu, en düşük tatminin ise ortaokul türünde olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca ilkokul öğretmenlerinde iş tatminini en yüksek etkileyen faktör "yönetim" iken ortaokul ve lise öğretmenlerinde "çalışma arkadaşları" faktörünün en yüksek tatmin düzeyine sahip olduğu görülmüştür. En düşük iş tatmin düzeyinin ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinde "muhtelif ödüller" faktöründe olduğu tespit edilmiştir.Öğe Öğretmenlerin iş tatmin düzeylerinin bulanık analitik hiyerarşi proses yöntemiyle değerlendirilmesi: Erzincan'da milli eğitim bakanlığı'na bağlı okullarda bir uygulama(2016) Karabulut, Turgut; Erbaşı, AliBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin iş tatmin düzeylerini bulanık evrenini, Erzincan ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 105 okul ve 1230 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, bu okullar arasından tesadüfi olarak seçilen 31 okul ve bu okullardaki 330 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklem tespiti yapılırken, okul türüne (ilkokul, ortaokul, lise) ilişkin tabakalama yapılmıştır. Veri setini oluşturmak amacıyla öğretmenlere Spector (1985)'un iş tatmin anketi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.0 programında analiz edilmiş ve okul türüne göre öğretmenlerin iş tatmin düzeyleri incelenmiştir. İş tatminini etkileyen örgütsel faktörlerin tatmini etkileme bakımından farklı ağırlıklara sahip olacağı varsayımıyla bu faktörlere çok kriterli karar verme yöntemlerinden BAHP uygulanmıştır. BAHP entegrasyonu yapılırken Chang'in (1996) önerdiği BAHP yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda BAHP entegrasyonundanönce elde edilen tatmin düzeylerinin ve faktör sıralamalarının farklılaştığı görülmüştür