Yazar "Karaköse, Saadet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eski Türk edebiyatında nevrûz ve nevrûzla ilgili unsurlara genel bir bakış(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2008) Karaköse, SaadetNevrûz, “yenigün” anlamına gelip kuzey yarımkürede bahar başlangıcı olduğu için bahar bayramı olarak kutlanır. Klâsik Edebîyatımızda pozitif yönüyle ele alınan nevrûz, klâsik kültürün birçok unsurunun ifadesinde kullanılmıştır. Hemen bütün nazım şekilleriyle nevrûziyyeler yazılmış ve muhteva olarak da müspet kavramları karşılayan anlamlar yüklenmiştir. Bahar ve baharla ilgili olarak bayram, gül bülbül, gülşen, rüzgâr, bulut; ictimaî müessese olarak, sultan, adalet, sancak, tuğ; bahtla ilgili olarak ışık, mutluluk, burç, talih gibi kavramların ifadesinde ve musikiyle ilgili birçok şed makamın adı olarak kullanılmıştır.Öğe XVII. yüzyılda Nedimâne bir üslup; Mâhir Divanı(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2007) Karaköse, SaadetÜslup, insana has olan her türlü davranış biçimidir. Edebiyatımızda söyleyiş üslubu, genelden farklı olma veya düşünce ve ifadede kendine özgülük sergileyebilmektir. XVIII. yy şairi Nedim, açık ve rahat söyleyişiyle kendine özgü, “Nedimâne üslup” adı verilen bir ekol oluşturmuştur. Edebiyatta yeni tarz arayışı XVII.yy’da da şairlerin ne büyük endişesi olmuştur. Bu yüzyılda Çelebizade Mâhir, Nedim üslubuna yakın bir üslupla Nedim’in habercisi konumundadır. Türkçe’yi güzel kullanma, samimiyet, açıklık, orijinallik göze çarpar Mâhir Divanında. Divan, farklı üslup arayışının seyri açısından dikkate değer bir eser niteliği taşımaktadır.