Yazar "Kaya, Özlem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hıstorıcal Development Of Turkısh Fashıon Photography(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019) Kaya, ÖzlemFashion photography is one of the most important areas that can be associated with fashion. The share of fashion photography is quite large in the promotion of every product that can be called fashion. Fashion photography is the photographing of a fashion item or a garment using different techniques, emphasizing the characteristics. Being especially multicolored is the most characteristic feature of fashion photography which distinguishes itself from other photographing areas. Western clothing culture developed simultaneously with Tanzimat period, unlike the world, has found its place in Turkey in 80's. Despite the close pursuit of the West, there are different reasons behind the absence of the fashion photography field. Considering the history of fashion photography in Turkey, it is observed that studio photography pioneered the fashion photography. The emergence of Turkey as a profession in fashion photography has gained importance in recent years is quite new. One of the biggest factors in this situation is that ever-changing fashion is now becoming a consumption object. The constant change in fashion makes fashion indispensable. One of the most important tools in this market will be fashion photography. The development of fashion and fashion photography has now become an integral unity. To reveal the status of fashion photography in Turkey in this regard is extremely important. With this study, it was concluded that fashion photographs were initially perceived as portrait and studio photography, and in further periods, they were shaped with technique, art and creativity. In this context, this study revealed the historical development, past and present of fashion photography, and some recommendations were brought up.Öğe Türk deri konfeksiyon sektöründe küçük ölçekli işletmelerin markalaşma düzeylerinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Kaya, Özlem; Kılınç, NurgülÜrün ve hizmetleri birbirinden farklılaştıran, tanımlayan, bilgi veren, imaj yaratan ve özel bir kimlik kazandıran ayırt edici isim, sözcük grubu, harf, sembol, şekil veya bunların kombinasyonu olarak tanımlanan marka, teknolojinin kısa sürede taklit edilebildiği ürün ve hizmetlerin birbirine çok benzediği bir ortamda rekabet gücünü belirleyen önemli bir unsur haline gelmiştir. Fiziksel olarak birbirinden farklı olmayan ve pek çok benzer ürünün bulunduğu pazarlar da, gerek üretici ve aracı işletmeler gerekse tüketiciler ve toplum açısından, markalar büyük öneme sahiptir. İşletmeler açısından marka, ürünlerini rakip ürünlerden farklılaştırarak, ürüne ve markaya, talep ve bağlılık yaratmakta kullanılan önemli bir araçtır. Bu araştırma, deri giyim sektöründeki küçük ölçekli işletmelerin markalaşma düzeylerinin incelenmesi amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Türk Deri Giyim Sektöründeki küçük ölçekli işletmelerin markalaşma düzeylerinin incelendiği bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. İstanbul ve İzmir illerindeki 42 deri giyim işletmesi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın verileri İstanbul ve İzmir illerindeki 42 adet küçük ölçekli deri giyim işletmesinden anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, küçük ölçekli deri giyim işletmelerinin büyük bir kısmının hem ulusal hem de uluslararası bir markaya sahip olduğu saptanmıştır. İşletmelerin markalaşmayı önemsedikleri fakat marka olmak için gerekli şartları yapmakta geciktikleri ve bunun için gerekli eğitim ve finansmanı sağlayamadıkları görülmüştür. İşletmelerin büyük bir çoğunluğunun, markayı kaliteli üretim yapmak şeklinde düşünüyor olması, markalaşma konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıklarını göstermektedir. İşletmelerin marka yaratma amaçlarının genellikle hatırlanmak olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Küçük ölçekli deri giyim işletmelerinin tanıtım ve reklam için yeterli düzeyde kaynak kullanmadıkları tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler doğrultusunda, işletmelerin marka yeri ve değerini korumak için, ürün çeşidini genişlettikleri, özgün tasarımlar yaptıkları ve kalite standartlarında üretim yapmaya çalıştıkları sonucuna ulaşılmıştır.