Yazar "Kaydu, Melike" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaöğretim 1. sınıflarda coğrafya derslerinde kullanılan farklı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin başarılarına etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004) Kaydu, Melike; Buldur, Adnan DoğanBu araştırmada orta öğretim kurumlan 1. sınıflarında coğrafya dersinde kullanılan farklı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin başarıları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 2003-2004 öğretim yılının I. yarıyılında Adana Seyhan Selçuklu lisesi 9. sınıflarını kapsayacak şekilde yürütülmüştür. Birbirine denk altı sınıftan random yoluyla deney ve kontrol grupları olmak üzere 2 sınıf seçilmiştir. Uygulama öncesi basan testi geliştirilmiş,bu testin başka bir lisenin 10. sınıflan üzerinde güvenirliği istatistiksel yöntemler yardımıyla ölçülmüştür. Basan testi çoktan seçmeli 25 maddeden oluşmaktadır. Basan testi sorulan belirlendikten sonra deney ve kontrol gruplarına "Yerkabuğunun yapısı ve yerşekillerinin oluşumu" ünitesine geçmeden önce öntest olarak uygulanmıştır. Daha sonra denel işleme geçilmiş deney ve kontrol gruplanna strateji eğitimi verilmiştir. Kontrol grubunda bu ünite boyunca geleneksel yöntem olan tekrar stratejisi uygulanarak ders anlatılmış ve öğrencilerden bu yöntemle çalışılması istenmiştir. Deney grubunda ise yine aynı ünite anlamlandırma stratejisine uygun olarak işlenmiştir. Ünitenin bitiminde basan testi tekrar her iki grubu da sontest olarak uygulanmıştır. Bundan bir ay sonra ise kalıcılık testi uygulanarak denel işleme son verilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmanın denenceleri ve istatistiksel analizler sonucu anlamlandırma stratejisiyle ders işlenen deney grubunun, geleneksel stratejiyle (tekrar) ders işleyen kontrol grubuna göre basanlarının daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Yapılan kalıcılık testi sonuçlanna göre ise yine deney grubu lehine anlamlı farklılık gözlenmiştir. Anlamlandırma stratejisiyle ders işlene grubun basan ve kalıcılık seviyeleri de kontrol grubundan anlamlı farklılık göstermiştir.