Yazar "Keskin, Ayşegül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Oyunların çocukların çoklu zeka alanlarının gelişimine etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009-11-06) Keskin, Ayşegül; Saban, AhmetBu araştırmanın amacı, sınıf içi ve dar alan oyunlarının çocukların çoklu zekâ alanlarının gelişimine etkisini incelemektir. Araştırma, Konya ili Meram Dere Zafer İlköğretim Okulunda öğrenim gören 5B sınıfı öğrencileriyle Kasım 2008-Nisan 2009 arasındaki altı aylık bir sürede gerçekleştirilmiştir. 5B sınıfı 16'sı kız ve 12'si erkek olmak üzere toplam 28 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilere 21 adet araştırmacı ve iki sınıf öğretmeni tarafından belirlenmiş farklı zekâ alanlarına yönelik oyunlar oynatılmış ve oyunlar sırasında öğrenciler gözlenmiştir. Ayrıca, öğrencilere her oyun sonunda kompozisyon yazma, resim yapma, arkadaşına bir mektup yazma, vb etkinlikler yaptırılmış, bu yolla öğrencilerin oyunlara ilişkin düşünceleri sorgulanmıştır. Araştırmanın temel bulgularına göre, oyunlar öğrencilerin çoklu zekâ alanlarının gelişimine olumlu katkı sağlamıştır. Her oyundan sonra öğrencilerle yapılan görüşmelerde, öğrenciler oyunlar vasıtasıyla daha önce farkında olmadıkları yeteneklerinin farkına vardıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca, oyunlar esnasında öğrencilerin rahat oldukları, her öğrencinin oyuna katılmaya çalıştığı, oyunu bir ders olarak algılamadıkları için de oyundan sonraki etkinliklerden zevk aldıkları gözlenmiştir. Sonuç olarak, oyun vasıtasıyla her çocuk kendisiyle ilgili özel yeteneklerini fark etmekte ve kendisini o alanlarda geliştirme fırsatı bulmaktadır.