Yazar "Koca, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Avrupa borç krizinin nedenleri ve sonuçları Türkiye ekonomisi üzerine ampirik bir analiz(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Koca, Abdullah; Karaçor, ZeynepEkonomik krizler ülkelerin tüm makro ve mikro dengelerini alt üst eden beklenmedik olaylardır. Yaşanan krizler neticesinde dengeleri kriz öncesi döneme geri getirmek de uzun sürecektir. 2007 yılında yaşanan ABD temelli Mortgage krizi uzun vadede derin etkiler bırakmıştır. Yaşanan kriz sadece ABD'de kalmayıp küresel ölçeğe bürünerek ortak para birimine dâhil olan Avrupa Birliği ülkelerini de etkisi altına almıştır. Küresel krizin yaşanması ile birlikte faiz oranlarında artışlar yaşanmış ve kredi arzında daralmalar gerçekleşmiş birlik içerisinde krizden etkilenen GIIPS ülkelerinin borç miktarları artmıştır. Avrupa nezdinde ilk defa bu kadar büyük bir krizle karşılaşılması dış ticaret ve yatırım aracılığıyla birlik ile ilişkileri bulunan ülkeleri de etkilemiştir. Yapılan çalışmada, Avrupa Borç Krizinin etkilediği GIIPS (Yunanistan, İrlanda, İtalya, İspanya ve Portekiz) ülkelerinin 2004 ve 2020 dönemi arası GSYH ortalamaları üçer aylık verilerle ele alınmış bağımlı değişken olarak ise Türkiye'nin 2004-2020 arası dönem ithalat ve ihracat rakamları değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda değişkenler arasında nedensellik testi uygulanmış ve değişkenler arasında çift yönlü nedensellik bulunmuştur. Ayrıca değişkenler arasında uzun dönemli ilişkiler saptanmış ve pozitif ve olumlu ilişkiler belirlenmiştir.Öğe Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Sadakatine Etkisi(Selçuk Üniversitesi, 2021) Koca, AbdullahKüreselleşme ile birlikte işletmelerin rekabet koşulları değişirken rekabet avantajları sağlayan faktörlerde de önemli değişimler olmuştur. Geçmişte işletmelerin rekabetinde bütük önemi olan ürün kalitesi, fiyat gibi unsurlar günümüzde yerini kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) faaliyetleri gibi unsurlara bırakmıştır. İşletmelerin topluma karşı sorumluluğu olarak kabul edilen KSS ekonomik, yasal, etik ve yardımseverlik alt boyutlarından oluşan ve işletmenin faaliyetleri dolayısıyla topluma yarattığı maliyetlerin telafi edilmesi için gerekli görülen faaliyetlerdir. Bu faaliyetlerin işletmeye, işletmenin ürün ve markalarına karşı olan algıyı pozitif yönde etkilediği, işletmenin itibarını ve imajını güçlendirdiği, işletmeye ve markaya sadık müşteriler yarattığı belirtilmektedir. Bu çalışmada KSS faaliyetlerinin marka sadakati üzerindeki etkisi incelenmiştir. Literatür taraması olarak hazırlanan çalışmada elde edilen sonuçlara göre KSS faaliyetleri marka sadakatini doğrudan ve dolaylı yollarla etkilemektedir. Doğrudan etkiler tüketicinin marka sadakatinin artması şeklinde iken dolaylı etkiler ise marka sadakatini güçlendiren marka algısı, marka imajı, marka değeri gibi faktörler aracılığıyla gerçekleşmektedir.