Yazar "Kozache, Asraa Najdat Jarjes" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşletme lisans öğrencilerinin muhasebe eğitimine bakış açıları ve muhasebe eğitiminden beklentileri: Kerkük Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesinde bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Kozache, Asraa Najdat Jarjes; Yılmaz, BakiKüreselleşen dünya, güçlü bir rekabet içinde bulunan işletmeler ve sanayileşmenin öngördüğü nitelikli işgücü ihtiyacı gibi birçok faktör bir ülkenin eğitim sisteminin kaliteli olmasına verilecek önemi göstermektedir. Bu noktada, iş dünyasının gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmede ve geliştirmede eğitim sisteminin sürekli olarak gözden geçirilmesi ve eksikliklerinin giderilmesi gerekmektedir. Bu gözden geçirmeler ve eksikliklerin tespitinde rol oynayan en kilit etkenlerden biri de öğrencilerdir. Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin ana unsuru olan öğrencinin aldığı eğitimden beklentilerinin belirlenmesi sistemin daha kolay işleyebilmesi ve nitelik kazanabilmesi için önemli bir adım olarak görülmektedir. Özellikle üniversitelerin işletme lisans bölümlerindeki öğrencilerin iş dünyasına açılan pencerelerinde kompleks bir yapının hakim olması ve sürekli değişen iş koşullarına ayak uyduracak nitelikli çalışanlara büyük önemin verilmesi, bu bölümlerde eğitim alan öğrencilerin eğitim durumlarının analiz edilmesi gerektiği sonucunu ortaya çıkarmaktadır. İşletme lisans bölümü öğrencilerinin mezun olduktan sonra çalışabileceği pek çok alandan birisinin muhasebe alanı olması ve hem vakıf hem de devlet üniversitelerinin işletme bölümlerinde muhasebe ders programlarda çok büyük bir paydaya sahip olması nedenleriyle, muhasebe eğitiminin kapsamının, öneminin ve amacının, muhasebe eğitiminde karşılaşılan sorunların ve eğitimde gerekli uluslararası standartların yakalanıp yakalanmadığının değerlendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Muhasebe eğitiminin meslek edindirmedeki nihai hedefi, meslek amaçlı öğrencilere bili, deneyim ve kabiliyet aşılanmasıdır. bireyleri eğitim vermeyi ve pratik sağlamasını gaye edinmektedir. Bu gaye doğrultusunda muhasebe eğitiminde cevap aranması ihtiyaç olan sorulardan bazıları şöyledir: "Alınan muhasebe eğitimleri dersi alan öğrenciler açısından yeterli midir?" "Özellikle işletme lisans öğrencilerinin aldıkları/ alacakları muhasebe eğitiminden beklentileri nelerdir?". Bu konuda yapılan araştırmalarda, ülkemizde öğrencilerin beklentileri ve düzeylerinin bireysel özelliklerine göre değiştiği gibi okudukları bölüm ve ileride yapmak istedikleri mesleğe göre de değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan araştırmalar, öğrencilerin, muhasebe eğitimini tercih etmede etkili olan etmenlerden en önemlilerinden birisinin, muhasebe alanında daha kolay iş bulma şanslarının olduğu düşüncesinin yatması olduğu belirtilmektedir Sonuç olarak yapılan bu araştırmada, öğrencilerin muhasebe eğitiminden beklentileri ve muhasebe eğitimine bakış açıları demografik değişkenler bağlamında incelenmiştir. Bu kapsamda anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir.